Unit 7 Test A Imię i nazwisko: ________________________ Klasa: ____
1. Posłuchaj dwukrotnie nagrania i połącz osoby z czynnościami, które potrafią robić.
Dan Isabel
play the guitar
play the drums
drive a car
dance
sing
swim
skate
ski
___ / 10
2. Dokończ wyrazy oznaczające członków rodziny.
1. She is my sister. She is my mother’s d _________.
2. He is my father’s brother. He is my u ________.
3. He is my aunt’s son. He is my c ________.
4. They are my father’s mum and dad. They are my g _____________.
5. They are my mum and dad. They are my p ____________.
___ / 5
3. Uzupełnij opis, wybierając wyrazy z ramki. Dwa wyrazy nie pasują do żadnego zdania.
her his your my its their our
We’re Tony and Daisy. We’re musicians and 1_______ band is The Rockers. Tony is 2________ brother and the singer in the band. He can sing all Justin Bieber’s songs, and 3_______ favourite song is One Time.
Julia and 4______ brother Chris are in the band too. They can play 5_______ instruments very well!
4. Ułóż zdania, wykorzystując podane wskazówki oraz czasownik can w odpowiedniej formie.
1. Willy þ
__________________________________
2. Sam ?
3. Kevin ý
4. Jane þ
5. Mary ?
Photocopiable Evolution plus 1 © Macmillan Publishers S.A. 2010 Polish edition © Macmillan Polska 2014
5. Dokończ zdania na podstawie informacji w tabeli. Użyj czasownika can w odpowiedniej formie.
brilliantly
very well
well
not very well
at all
Sam
Pam
Kim and Joe
Przykład: Sam can swim brilliantly.
1. Sam ____________________________.
2. Pam ____________________________.
3. Pam ___________________________.
4. Kim and Joe _____________________.
5. Kim and Joe _____________________.
6.* Wstaw litery, tak aby powstały przymiotniki o przeciwnych znaczeniach.
SAD – H _ _ _ Y
L _ U _ – Q _ _ _ T
F _ S _ – S _ _ W
* Ćwiczenie nieobowiązkowe – CLIL/Culture
__ / 5
Punkty ___/ 50
Sebastiansiwak2005