EvolutionPlus_klasa4_Unit_7_Test_A.doc

(3726 KB) Pobierz

Unit 7 Test A                            Imię i nazwisko: ________________________ Klasa: ____

1. Posłuchaj dwukrotnie nagrania i połącz osoby z czynnościami, które potrafią robić.

Dan                                                              Isabel

                               play the guitar             

                           play the drums 

drive a car

dance

sing

swim

skate

ski

___ / 10

 

2. Dokończ wyrazy oznaczające członków rodziny.

1. She is my sister. She is my mother’s
d _________.

2. He is my father’s brother. He is my
u ________.

3. He is my aunt’s son. He is my
c ________.

4. They are my father’s mum and dad. They are my g _____________.

5. They are my mum and dad. They are my p ____________.

___ / 5

3. Uzupełnij opis, wybierając wyrazy
z ramki. Dwa wyrazy nie pasują do żadnego zdania.

      her   his your  my  its  their   our  

We’re Tony and Daisy. We’re musicians and 1_______ band is The Rockers. Tony is 2________ brother and the singer in the band. He can sing all Justin Bieber’s songs, and 3_______ favourite song is One Time.

Julia and 4______ brother Chris are in the band too. They can play 5_______ instruments very well!

___ / 10

4. Ułóż zdania, wykorzystując podane wskazówki oraz czasownik can
w odpowiedniej formie.

1. Willy þ                            

__________________________________

2. Sam ?                           

__________________________________

3. Kevin ý             

__________________________________

4. Jane  þ                                          

__________________________________

5. Mary  ?                           

__________________________________

___ / 10

 

 

Photocopiable Evolution plus 1 © Macmillan Publishers S.A. 2010 Polish edition © Macmillan Polska 2014


5. Dokończ zdania na podstawie informacji w tabeli. Użyj czasownika can w odpowiedniej formie.

 

brilliantly

very well

well

not very well

at all

Sam





 

 

 

Pam

 

 

 

Kim and Joe

 

 

 

 

Przykład: Sam can swim brilliantly.

1. Sam ____________________________.

2. Pam ____________________________.


3. Pam ___________________________.

4. Kim and Joe _____________________.

5. Kim and Joe _____________________.

___ / 10

6.* Wstaw litery, tak aby powstały przymiotniki o przeciwnych znaczeniach.

SAD                 –   H ­_ _ _ Y

L _ U _   –   Q _ _ _ T

F _ S _   –   S _ _ W

* Ćwiczenie nieobowiązkowe – CLIL/Culture

__ / 5

Punkty ___/ 50

 

 

 


 


 


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin