UML_2_x_cwiczenia_zaawansowane_cwu212.pdf

(1570 KB) Pobierz
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
ich wykorzystanie,
ewentualne szkody
Recenzent: dr Piotr Soja, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Wydawnictwo HELION
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
Drogi Czytelniku!
http://helion.pl/user/opinie?cwu212
ISBN: 978-83-246-2836-0
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WstÚp ............................................................................................................ 5
Rozdziaï 1. Zmiany, udoskonalenia i profile jÚzyka UML ................................................... 9
1.1. Ewolucja ujednoliconego jÚzyka modelowania ............................................ 9
1.2. Struktura jÚzyka UML ................................................................................. 10
1.3. Profile jÚzyka UML ...................................................................................... 18
1.4. SysML jako praktyczna implementacja profili UML .................................. 21
1.5. Struktura jÚzyka SysML .............................................................................. 21
1.6. UML 2.x — najistotniejsze modyfikacje standardu .................................... 26
Rozdziaï 2. Diagram wymagañ systemowych .................................................................. 37
Rozdziaï 3. Diagramy przypadków u ycia ........................................................................ 59
Rozdziaï 4. Diagramy klas oraz definiowania bloków ..................................................... 73
Rozdziaï 5. Diagram bloków wewnÚtrznych oraz diagramy wdro eniowe ......................... 89
Rozdziaï 6. Diagramy parametryczne ........................................................................... 107
Rozdziaï 7. Diagramy czynno ci .................................................................................... 123
Rozdziaï 8. Diagramy sekwencji ................................................................................... 145
Rozdziaï 9. Diagramy maszyn stanowych ...................................................................... 163
Rozdziaï 10. Diagramy pakietów .................................................................................... 179
Rozdziaï 11. Generowanie kodu ródïowego ................................................................... 193
Bibliografia ............................................................................................... 203
Kup książkę
Poleć książkę
4
UML 2.x. • mwiczenia zaawansowane
Kup książkę
Poleć książkę
9
Diagramy maszyn stanowych
9.1. mwiczenia
m W I C Z E N I E
9.1
Przebieg procesu obsïugi reklamacji w systemie zarzÈdzania jako ciÈ
System zarzÈdzania jako ciÈ w firmie dystrybucyjnej zwiÈzany jest z wieloma aspek-
tami jej funkcjonowania. IstotnÈ czÚ ciÈ tego systemu jest przyjmowanie reklamacji.
Przy przyjÚciu reklamacji uruchamiany jest elektroniczny proces przyjmowania,
ewidencjonowania i monitorowania jej przebiegu. W ramach tego procesu reklamacja
mo e znajdowaÊ siÚ w nastÚpujÈcym stanie:
T
Zgïoszona;
T
Zweryfikowana formalnie;
T
Zasadna
bÈd
Odrzucona;
T
Zweryfikowana merytorycznie;
T
Przekazana do serwisu;
T
Przetwarzana
(mo e byÊ poprzedzony stanem
OczekujÈca na zamówione
czÚ ci);
T
Zatwierdzona przez dziaï jako ci;
T
ZamkniÚta.
Reklamacja na etapie obsïugi serwisowej przyjmuje szereg podstanów bÚdÈcych
konsekwencjÈ przedstawionej klientowi wysokopoziomowej procedury obsïugi re-
klamacji (por. rysunek 7.2). Kluczowe znaczenie w tym przypadku ma podstan
Zatwierdzona przez dziaï jako ci
finalizujÈcy dany etap obsïugi reklamacji.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin