Crowdfunding_Zrealizuj_swoj_pomysl_ze_wsparciem_cyfrowego_Tlumu_crowdf.pdf

(761 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Barbara Gancarz-Wójcicka
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/crowdf
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-0341-6
Copyright © Helion 2015
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ...............................................................................................7
Rozdział 1. Wprowadzenie teoretyczne ....................................... 15
Tłum finansował od zawsze ..............................................................15
Definiując crowdfunding ..................................................................21
Crowdfunding to (prawie) same zalety ..........................................26
Proces crowdfundingu .......................................................................32
Typy i rodzaje crowdfundingu ........................................................42
Rozdział 2. Niezbędnik ................................................................. 49
Wstęp ....................................................................................................49
5P crowdfundingu ..............................................................................53
Pomysł ..............................................................................................58
Plemię ...............................................................................................60
Plan ....................................................................................................60
Prezentacja .......................................................................................61
Promocja/PR .....................................................................................61
5P i tysiące niewiadomych ............................................................62
Dlaczego Tłum? (I inne trudne pytania) .........................................63
Łyżka
dziegciu, beczka miodu ......................................................63
Pytanie 1. Czemu akurat crowdfunding? ...................................65
Pytanie 2. Czy możesz właściwie sformułować swoje cele? ....66
Pytanie 3. Dlaczego Tłum miałby wesprzeć Twój pomysł? .....67
Pytanie 4. Czy rozumiesz i akceptujesz zasady? .......................68
Komentarze ......................................................................................69
Kup książkę
Poleć książkę
4
Crowdfunding
Wybór modelu i sposobu finansowania przez T um ....................74
Wybór platformy .............................................................................74
„Trzecia droga” i druga te ........................................................79
Komentarze ......................................................................................83
Wyznaczenie celu finansowego i czasu trwania zbiórki ..............86
Wyznaczenie celu finansowego (funding goal) .........................86
Wyznaczenie celów dodatkowych (stretch goals) .....................90
Wyznaczenie czasu trwania zbiórki .............................................93
Komentarze ......................................................................................97
Dobór nagród i budowanie struktury nagród .............................100
Dobór nagród (perk selection) ....................................................101
Konstruowanie poziomów nagród
(perk pricing & structuring) .....................................................104
Komentarze ....................................................................................112
Przygotowanie prezentacji ..............................................................115
Ty .....................................................................................................117
Opowie projektu (story) ...........................................................118
Materia y i aspekt wizualny ........................................................121
Opis projektu (project description) ............................................123
Wideoprezentacja (video pitch) .................................................128
Komentarze ....................................................................................131
Promocja/PR przed startem zbiórki ...............................................136
Z czym, do kogo, jak i po co? ......................................................136
Mobilizacja Twojego Plemienia ..................................................139
Pokrewne Plemiona i partnerzy .................................................142
Media i liderzy opinii ...................................................................145
Tu przed startem .........................................................................149
Komentarze ....................................................................................150
Promocja/PR po starcie zbiórki .......................................................155
Pierwsze kilkadziesi t godzin .....................................................155
Kolejne kilkadziesi t godzin .......................................................158
Co dalej? .........................................................................................163
Zarz dzanie kryzysowe ...............................................................165
Komentarze ....................................................................................166
Koniec kampanii… pocz tek pracy ...............................................170
Scenariusz nr 1: Sukces ................................................................170
Scenariusz nr 2: Pora ka ..............................................................175
Komentarze ....................................................................................179
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Imperialne rozmowy przy piwie.
Wywiad z organizatorami zbiórki „Piwne imperium” ............183
„Bali my si , e dojdziemy do 100 tys. z ”.
Wywiad z organizatorami zbiórki Space is More .....................202
Buduj c zbrojowni .
Wywiad z organizatorem zbiórki The Armory .........................217
Wizytówka w postaci wydanej p yty.
Wywiad z zespo em Yoga Terror ................................................224
Rozdział 3. Dziennik kampanii ................................................... 235
Ostatnie dni przed startem .............................................................235
30 dni kampanii .................................................................................247
Co dalej? .............................................................................................263
Zakończenie ................................................................................ 267
Słowniczek pojęć ......................................................................... 271
Honorowa lista wspierających .................................................. 280
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin