Sztuka_SEO_Optymalizacja_witryn_internetowych_sztseo.pdf

(1737 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Art of SEO
Tłumaczenie: Maciej Reszotnik
ISBN: 978-83-246-5648-6
© 2013 Helion S.A.
All rights reserved.
Authorized Polish translation of the English edition The Art of SEO, 2nd Edition
ISBN 9781449304218 © 2012 O’Reilly Media Inc.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/sztseo
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wprowadzenie
1. Wyszukiwanie jako miara trendów społecznych i narzędzie handlowe
Wyszukiwarki i cel ich istnienia
Udział rynkowy wyszukiwarek
Określanie celu wyszukiwania — wyzwanie dla marketingu i wyszukiwarek
Wyszukiwanie a zachowanie konsumentów
Wyszukiwarki i kierowanie handlem w sieci
Śledzenie wzrokiem: w jaki sposób użytkownicy widzą wyniki wyszukiwania
Śledzenie kliknięć: jak użytkownicy wybierają wyniki — wyniki neutralne a opłacane
Wnioski
15
17
19
20
20
23
27
30
32
35
40
2. Podstawy posługiwania się wyszukiwarkami
Interpretowanie wyników wyszukiwania
Algorytmiczny system rankingowy: szperanie, indeksowanie, ocenianie
Określanie zamiarów użytkownika i zwracanie trafnych, aktualnych treści
Czynniki rankingowe
Zaawansowane techniki wyszukiwania
Wyszukiwarki pionowe
Wyszukiwarki a państwa
Wnioski
43
44
52
64
75
79
87
96
97
3. Definiowanie celów strategii SEO i określanie docelowych użytkowników
Cele strategiczne w zasięgu specjalistów SEO
Każdy plan SEO to improwizacja
Ruch sieciowy a zamiar użytkowników
Tworzenie planu SEO przed rozpoczęciem konstruowania witryny
Zrozumienie potrzeb klientów i odnalezienie własnej niszy
SEO i surowy ruch
SEO a sprzedaż internetowa
SEO i branding
SEO, leading i marketing bezpośredni
SEO i zarządzanie reputacją
SEO i ideologiczny wpływ
Wnioski
99
100
102
103
104
105
108
109
109
110
111
113
117
11
Kup książkę
Poleć książkę
4. Pierwsze kroki w SEO
Główne elementy planowania
Proces budowy witryny i definiowanie graczy
Definiowanie struktury informacyjnej witryny
Przeprowadzanie audytu już istniejącej witryny w celu zidentyfikowania problemów SEO
Kanibalizacja słów kluczowych
Wykorzystywanie oprogramowania statystycznego serwera i zdobywanie dostępu do danych
Identyfikowanie głównych konkurentów
Ocena postępu
Pomiary stanu zindeksowania witryny
Pomiary rankingowe
Identyfikowanie źródeł ruchu sieciowego i pomiary jego intensywności
Wykorzystywanie zasobów biznesowych w kontekście SEO
Łączenie zasobów biznesowych z historycznymi danymi w celu dokonania analizy SEO/SWOT
Wnioski
119
119
122
123
128
134
138
140
145
147
149
150
153
155
156
5. Identyfikowanie i analiza nakierowanych słów kluczowych
Myślenie strategiczne
Długi ogon i krzywa popytu słów kluczowych
Podejście tradycyjne — znajomość domeny, analiza treści witryny
Narzędzie analityczne dla haseł
Określanie wartości hasła i potencjalnego wskaźnika ROI
Wykorzystywanie popytu na słowa kluczowe z długiego ogona
Trendy, okresowość i okresowe fluktuacje w popycie na słowa kluczowe
Wnioski
157
158
158
158
161
189
194
199
201
6. Tworzenie witryny przyjaznej SEO
Wyszukiwarki i przystępność witryny
Tworzenie optymalnej architektury informacji (IA)
Domeny, subdomeny i mikrowitryny
Optymalizacja nazw domen i adresów URL
Nakierowanie na słowa kluczowe
Optymalizacja treści
Problem zduplikowanych treści
Kontrolowanie treści, plików cookie i identyfikatorów sesji
Zarządzanie treścią i kontrola robotów indeksujących
Przekierowania
Problemy z systemami zarządzania treścią (CMS)
Najlepsze techniki adaptacji domeny do wielojęzycznych witryn
Wnioski
203
203
210
226
232
235
246
254
261
265
281
289
301
304
7. Przygotowanie ciekawych treści i marketing odnośników
Jaki wpływ mają linki na rankingi wyszukiwania
Zaawansowane zagadnienia oceny odnośników przez wyszukiwarki
Psychologia linków
Typy gromadzenia linków
Wybór odpowiedniej strategii gromadzenia linków
12
SPIS TREŚCI
305
306
315
322
323
337
Kup książkę
Poleć książkę
Więcej technik pozyskiwania linków z wykorzystaniem treści
Marketing oparty na bodźcach
Jak wyszukiwarki radzą sobie ze spamem
Media społecznościowe a linki
Wnioski
342
347
348
350
360
8. Rola mediów społecznościowych i danych użytkowników
w generowaniu wyników wyszukiwania
Dlaczego warto polegać na sygnałach społecznościowych?
Sygnały społecznościowe, które mają bezpośredni wpływ na wyniki wyszukiwania
Pośredni wpływ marketingu w mediach społecznościowych
Monitorowanie i mierzenie efektów działania marketingu w mediach społecznościowych oraz jego ciągłe usprawnianie
Zaangażowanie użytkowników jako czynnik jakości wyszukiwania
Analiza dokumentów
Optymalizacja przystępności a SEO
Dodatkowe źródła społecznościowe
Wnioski
361
362
364
372
381
400
405
407
409
410
9. Optymalizacja wyszukiwania specjalistycznego
Wyszukiwanie pionowe i nowe szanse
Optymalizacja wyszukiwania lokalnego
Optymalizacja wyszukiwania obrazów
Optymalizacja wyszukiwania produktów
Optymalizacja wiadomości, blogów i kanałów RSS w wyszukiwarkach
Wyszukiwarki filmów i multimediów oraz wyszukiwarki dla urządzeń przenośnych
Wnioski
411
411
416
429
435
438
449
462
10. Śledzenie wyników wyszukiwania i wyznaczniki powodzenia strategii
Waga pomiaru wyników w procesie optymalizacji wyszukiwania
Pomiary ruchu sieciowego
Uzależnienie stopnia konwersji i ROI od SEO
Diagnostyka i wskaźniki powodzenia konkurencji
Główne wskaźniki wydajności w optymalizacji nakierowanej na długi ogon
Inne narzędzia
Wnioski
463
464
468
481
492
532
534
537
11. Zmiany domeny, przeprojektowanie witryny pod kątem SEO i rozwiązywanie problemów
Przenoszenie treści — podstawy
Utrzymanie widoczności witryny w wyszukiwarce w trakcie zmieniania struktury witryny i po transformacji
Utrzymanie widoczności witryny w wyszukiwarce w trakcie trwania migracji na nową domenę i po niej
Zmiana serwera
Ukryte treści
Filtry spamu i kary
Kradzież treści
Zmiana specjalistów SEO i członków zespołu
Wnioski
539
539
544
545
547
549
555
567
568
571
SPIS TREŚCI
13
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin