GIMP_Praktyczne_projekty_Wydanie_II_gimpga.pdf
(
2294 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
GIMP. Praktyczne
projekty
Autor:
Włodzimierz Gajda
ISBN: 978-83-246-2572-7
Format: 168×237, stron: 448
Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
• Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracę z programem
• Zmiana kolorów, skali i jasności fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
• Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjęcia
Program GIMP, służący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop,
ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik.
Jednak od niedawna z coraz większym impetem przebija się on do świadomości licznych
miłośników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej
jakości, kompletną i bardzo użyteczną aplikacją, ale także poważnym zagrożeniem dla
sztandarowego produktu firmy Adobe – ze względu na swoją dostępność oraz ogromne
możliwości, obejmujące korekcję kolorów i jasności, pracę z warstwami, skalowanie, obracanie
i mnóstwo filtrów. Jeśli szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na
uzyskanie doskonałych rezultatów, GIMP będzie właściwym rozwiązaniem.
Książka „GIMP. Praktyczne projekty” to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć
działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad
przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz
kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać
warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać
i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji
i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.
• Przybornik i okna dialogowe
• Tekst i praca z warstwami
• Modyfikacja kolorów i rozjaśnianie fotografii
• Rozmycie i wyostrzanie
• Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
• Obramowanie i maska warstwy
• Obwiednia i poświata napisu
• Filtry, gradienty i ścieżki
• Selekcja i operacje na zaznaczeniach
• Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń
• Narzędzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
• Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb
GIMP – odkryj dla siebie ten świetny program!
Spis treści
Wstęp ............................................................................................................ 11
Rozdział 1. Tekst i warstwy .............................................................................13
Projekt 1.1. Żółta Turnia ................................................................................................................14
Przybornik i okna dialogowe .........................................................................................................23
Projekt 1.2. Księżyc .........................................................................................................................25
Projekt 1.3. Orzeł przedni ..............................................................................................................28
Projekt 1.4. Ważka ..........................................................................................................................30
Projekt 1.5. Magnolia ......................................................................................................................31
Projekt 1.6. Słonecznik ...................................................................................................................33
Projekt 1.7. Autoholowanie ...........................................................................................................35
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ........................................................................37
Rozdział 2. Modyfikacja kolorów fotografii ........................................................ 39
Projekt 2.1. Kozi Wierch ................................................................................................................39
Projekt 2.2. Chmury ........................................................................................................................41
Projekt 2.3. Zamość .........................................................................................................................43
Projekt 2.4. Zima .............................................................................................................................46
Projekt 2.5. Wypluwki ....................................................................................................................48
Projekt 2.6. Czołg ............................................................................................................................50
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ........................................................................53
Rozdział 3. Rozjaśnianie fotografii .................................................................... 55
Projekt 3.1. Autonaprawa ...............................................................................................................56
Projekt 3.2. Pióro .............................................................................................................................59
Projekt 3.3. Kamień .........................................................................................................................61
Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku .......................................................................64
Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku ...............................................................................................67
Projekt 3.6. Znak wodny ................................................................................................................68
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ........................................................................69
6
GIMP. Praktyczne projekty
Rozdział 4. Rozmycie i wyostrzanie .................................................................. 71
Projekt 4.1. Czas siewu ...................................................................................................................71
Projekt 4.2. Maszynopisanie ..........................................................................................................73
Projekt 4.3. Automobil ...................................................................................................................75
Projekt 4.4. Antyk ............................................................................................................................77
Projekt 4.5. Kościelec ......................................................................................................................78
Projekt 4.6. Czołg ............................................................................................................................80
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ........................................................................82
Rozdział 5. Kopiowanie i wklejanie całych obrazów ............................................ 83
Projekt 5.1. Lublin ...........................................................................................................................83
Projekt 5.2. Łabędzie .......................................................................................................................86
Projekt 5.3. Mieszkańcy polskich lasów .......................................................................................90
Projekt 5.4. Letnia szkoła rysunku ................................................................................................91
Projekt 5.5. Misiek ...........................................................................................................................93
Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice ....................................................................................95
Projekt 5.7. Lalka .............................................................................................................................98
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ........................................................................99
Rozdział 6. Wyrównywanie warstw ............................................................... 101
Projekt 6.1. Ulica Dominikańska ................................................................................................101
Projekt 6.2. Żmija zygzakowata ...................................................................................................106
Projekt 6.3. Antykwariat ...............................................................................................................108
Projekt 6.4. Jenot ...........................................................................................................................111
Projekt 6.5. Zwierzęta okolic Lublina .........................................................................................114
Etap pierwszy: cztery zdjęcia z pierwszego wiersza ............................................................114
Etap drugi: cztery zdjęcia z lewej kolumny ..........................................................................116
Etap trzeci: cztery zdjęcia z drugiego wiersza ......................................................................119
Pozostałe etapy ........................................................................................................................120
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................120
Rozdział 7. Selekcja ....................................................................................... 121
Projekt 7.1. Cytrusy .......................................................................................................................122
Projekt 7.2. Ptaki Polski ................................................................................................................125
Projekt 7.3. Elektronik ..................................................................................................................130
Projekt 7.4. Kup mnie ...................................................................................................................134
Projekt 7.5. Money ........................................................................................................................136
Projekt 7.6. Mewa ..........................................................................................................................138
Pierwszy etap rozmywania tła ...............................................................................................140
Drugi etap rozmywania tła ....................................................................................................140
Trzeci etap rozmywania tła ....................................................................................................141
Czwarty etap rozmywania tła ................................................................................................141
Piąty etap rozmywania tła ......................................................................................................141
Spis treści
7
Projekt 7.7. Żarówki ......................................................................................................................143
Krok pierwszy: element ..........................................................................................................143
Krok drugi: projekt .................................................................................................................146
Projekt 7.8. BMX Quest ................................................................................................................148
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................150
Rozdział 8. Prostokąty, kwadraty i koła ..........................................................153
Projekt 8.1. Zenit ...........................................................................................................................153
Projekt 8.2. Fotografia ..................................................................................................................154
Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa ...............................................................................................156
Projekt 8.4. Wspomnienia ............................................................................................................159
Projekt 8.5. Giewont .....................................................................................................................160
Projekt 8.6. Korepetycje ................................................................................................................162
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................167
Rozdział 9. Obramowanie warstwy ................................................................169
Projekt 9.1. Tatry ...........................................................................................................................169
Projekt 9.2. Auto tuning ...............................................................................................................172
Projekt 9.3. Zaskrońce ..................................................................................................................174
Projekt 9.4. Żaby i ropuchy ..........................................................................................................175
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................178
Rozdział 10. Obwiednia i poświata napisu .........................................................179
Projekt 10.1. Lokata prima ...........................................................................................................179
Projekt 10.2. Chwilówki ...............................................................................................................181
Projekt 10.3. Sosnowica ................................................................................................................183
Projekt 10.4. X developer .............................................................................................................184
Projekt 10.5. Aqua .........................................................................................................................188
Etap pierwszy: poświata zdjęcia ............................................................................................189
Etap drugi: przekrojony na pół napis aqua ..........................................................................190
Etap trzeci: biały napis z wypełnionymi literami ................................................................191
Etap czwarty: obwiednia napisu ............................................................................................192
Etap piąty: usuwamy fragmenty zdjęcia z wnętrza liter .....................................................192
Etap szósty: dodajemy obwiednię zdjęcia ............................................................................194
Etap siódmy: kropelki .............................................................................................................194
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................195
Rozdział 11. Linijki, prowadnice i miarka ..........................................................197
Projekt 11.1. V8 .............................................................................................................................198
Projekt 11.2. Kursy żeglarskie ......................................................................................................204
Projekt 11.3. Padalec .....................................................................................................................207
Projekt 11.4. Bryza ........................................................................................................................208
Projekt 11.5. Kwiaty ......................................................................................................................213
Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? ......................................................................218
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
3ds_Max_2012_Biblia_max12b.pdf
(1437 KB)
Adobe_Illustrator_CS6_CS6_PL_Oficjalny_podrecznik_ilcs6o.pdf
(7360 KB)
Adobe_Illustrator_CC_CC_PL_Oficjalny_podrecznik_ilccop.pdf
(4010 KB)
3ds_max_9_Animacja_3D_od_podstaw_max9pr.pdf
(2005 KB)
ABC_CorelDRAW_X7_PL_abccx7.pdf
(1986 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin