Pamietnik_Adwokata_Skuteczny_blog_w_nowoczesnej_kancelarii_prawnej_pamadw.pdf

(435 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon-Philipczyk
Projekt okładki: Jan Paluch
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/pamadw
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-2876-1
Copyright © Rafał Chmielewski 2017
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Rozdzia 1. Czym jest, a czym nie jest
blog prawniczy ................................................................11
1. Czy blog jest narz dziem
z zakresu mediów spo eczno ciowych
2. Komunikacja to podstawa
3. W czym blog prawniczy mo e pomóc kancelarii prawnej
4. Czym blog prawniczy nie jest — o mitach
1. Na czym ten blog postawi ?
2. Kilka s ów na temat serwera
3. Optymalna domena dla bloga
4. Wspó praca z agencj
5. Bezpiecze stwo bloga
6. Ochrona danych osobowych i polityka cookies
7. Forma bloga prawniczego
8. Statystyki na blogu
9. Gravatar, a co to jest?
10. Rejestracja bloga jako czasopisma
1. Cele strategiczne bloga
2. Wybór tematyki bloga
3. Blog kilku autorów
4. Blogi w du ych kancelariach
5. Tytu i podtytu bloga
1. O emocjach
2. O zaufaniu do kancelarii prawnej
3. Drugi filar Relacji
11
14
17
30
41
42
44
45
48
49
51
52
53
54
56
58
68
70
70
75
76
80
Rozdzia 2. Blog prawniczy technicznie ......................41
Rozdzia 3. Strategia dla bloga w kancelarii ................55
Rozdzia 4. O Relacji ......................................................73
Kup książkę
Poleć książkę
Pami tnik Adwokata
Rozdzia 5. Jak prowadzi blog prawniczy ..................87
1. Trzymaj si tej jednej zasady
2. Twoja twarz
3. Zak adka „O mnie”
4. Jak cz sto
5. Jak obszernie
6. Jak g boko
7. O czym pisa
8. Jak pisa
9. Czytelno tre ci
10. Gdzie pisa
88
89
90
94
97
99
100
104
110
111
Rozdzia 6. Jak opowiada historie
na blogu prawniczym? .................................................113
Rozdzia 7. Komentarze ...............................................115
1. Co robi z komentarzami
2. Komentarze z pro b o darmow porad prawn
3. Kto na blogu prawniczym prosi o darmow pomoc prawn
116
119
121
Rozdzia 8. Etapy ycia bloga prawniczego ...............125
Rozdzia 9. Promocja bloga prawniczego ..................129
1. Po co promowa blog
2. Promocja bloga w wiecie rzeczywistym
3. Promocja bloga w wiecie wirtualnym
4. Najlepszy sposób na promocj
5. Pozosta e metody promocji bloga
6. Sk d na to wszystko wzi czas
130
131
134
136
137
148
6
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdzia 4.
O Relacji
Kilka lat temu by em uczestnikiem szkolenia marketingowego dla
kancelarii prawnych. Du a sala, lecz niezbyt wielu uczestników.
Na podium, a przed ekranem z prezentacj , pewna nie do znana
w naszej bran y persona. W pewnym momencie mówi tak: „Pa-
mi tajcie pa stwo: klient musi wam ufa . Musicie to zaufanie wzbu-
dza . Musicie nawi zywa z lud mi relacj . Ta relacja to zaufanie”.
Trudno odmówi tym s owom prawdziwo ci. Jednak… Bóg tkwi
w szczegó ach. I o tych szczegó ach b dzie w tym rozdziale bardzo
du o.
Jak wiesz, Chi czycy maj w swojej tradycji tysi ce najró niejszych
maksym. Jedna z nich mówi tak: „Je li planujesz na rok — uprawiaj
marchewk . Je li planujesz na lat dwadzie cia — uprawiaj drzewa.
Je li planujesz na ca e ycie — uprawiaj ludzi”. Innymi s owy: je-
li chcesz do ko ca swoich dni wie
ywot cz owieka szcz li-
wego, naucz si utrzymywa dobre stosunki z lud mi. Nie ma
bowiem na tym wiecie nic, co móg by zrobi samodzielnie, bez
pomocy innego cz owieka. Nawet to, e mog em stworzy ten po-
radnik, nie jest wy cznie moj zas ug (chocia robi to osobi-
cie), ale te mojej ony, która na ten czas przej a wi cej obowi z-
ków domowych, moich pracowników, którzy w wi kszym stopniu
zaanga owali si w sprawy firmy i wykonywali cz
mojej pracy,
moich przyjació , którzy motywowali mnie do pisania, itd. Dzi ki
nim wszystkim mog em po wi ci czas na napisanie ksi ki. Dzi ki
nim mog si rozwija . Tak wi c pomoc innych ludzi jest obecna
zawsze i wsz dzie, dlatego tak istotne jest to, aby Relacje umie
budowa i rzeczywi cie to robi .
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin