Android_na_tablecie_Receptury_antare.pdf

(776 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Android Tablet Developer's Cookbook
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-246-8660-5
Authorized translation from the English language edition, entitled: THE ANDROID TABLET DEVELOPER'S
COOKBOOK; ISBN 0321885309; by B.M. Harwani; published by Pearson Education, Inc, publishing as Addison
Wesley.
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may by reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or
mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from
Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2014.
Google is a registered trademark of Google, Inc.
Android, Gmail, Google Currents, Google Maps, Google Play, and Nexus are trademarks of
Google, Inc.
Amazon and Kindle Fire are registered trademarks of Amazon.com, Inc.
Java is a registered trademark of Oracle and/or its affiliates.
TOSHIBA is the trademark of Toshiba Corporation of Japan.
ASUS is a registered trademark of ASUSTeK Computer Inc.
Samsung, Galaxy, and Note are all trademarks of Samsung Electronics Co., Ltd.
Other names may be trademarks of their respective owners.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji
w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/antare
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem: ftp://ftp.helion.pl/przyklady/antare.zip
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze ...........................................................................11
Wst p ...............................................................................13
Cz
I
Techniki interfejsu u ytkownika ..........................21
Przegl d aplikacji na tablety z systemem Android ...............23
Receptura: wprowadzenie do tabletów z systemem Android ..............23
Receptura: ró nice pomi dzy telefonami Android
a tabletami Android .....................................................................25
Receptura: zapewnianie kompatybilno ci aplikacji z telefonami
i tabletami z systemem Android ...................................................26
Receptura: tworzenie urz dze AVD ................................................27
Receptura: struktura katalogów projektu Android .............................32
Receptura: konwersja aplikacji z telefonu Android w aplikacj
na tablet Android ........................................................................37
Receptura: wymuszanie, aby aplikacja dzia a a jedynie na tabletach ...48
Receptura: aktywno ci ...................................................................49
Receptura: cykl ycia aktywno ci w systemie Android .......................49
Receptura: rozpoczynanie korzystania z intencji ...............................53
Receptura: przekazywanie danych z jednej aktywno ci do drugiej ......58
Podsumowanie .............................................................................64
Rozdzia 1
Rozdzia 2
Fragmenty .........................................................................67
Receptura: wprowadzenie do fragmentów ........................................68
Receptura: cykl ycia fragmentu .....................................................68
Receptura: tworzenie fragmentów pierwszego planu oraz ró nice
pomi dzy fragmentami pierwszego planu a fragmentami w tle ........70
Receptura: dodawanie i usuwanie fragmentów
w przypadku zmiany orientacji urz dzenia ......................................78
Receptura: rola klas FragmentManager i FragmentTransaction
w obs udze fragmentów ...............................................................83
Receptura: tworzenie fragmentów dynamicznie
w trakcie wykonywania aplikacji ....................................................86
Kup książkę
Poleć książkę
6
Android na tablecie. Receptury
Receptura: implementowanie komunikacji pomi dzy fragmentami .....92
Receptura: wy wietlanie opcji za pomoc klasy ListFragment ............98
Receptura: wy wietlanie okien dialogowych
za pomoc klasy DialogFragment ...............................................102
Receptura: konfigurowanie preferencji u ytkownika
za pomoc klasy PreferenceFragment .........................................109
Podsumowanie ...........................................................................117
Rozdzia 3
Paski akcji w dzia aniu .....................................................119
Receptura: ró nice pomi dzy menu i paskiem akcji ........................119
Receptura: prze czanie widoczno ci paska akcji ...........................120
Receptura: komponenty paska akcji .............................................121
Receptura: wy wietlanie elementów akcji w pasku akcji .................121
Receptura: nawigowanie do strony g ównej
po wybraniu ikony aplikacji .........................................................126
Receptura: wy wietlanie widoków akcji w pasku akcji .....................127
Receptura: wy wietlanie podmenu w pasku akcji ...........................132
Receptura: tworzenie paska zada z zak adkami ............................139
Receptura: tworzenie paska akcji z rozwijan list .........................145
Podsumowanie ...........................................................................149
Rozdzia 4
Nowe wid ety ..................................................................151
Receptura: wy wietlanie kalendarza w aplikacji Android ..................151
Receptura: wy wietlanie i wybieranie liczb
za pomoc wid etu NumberPicker ..............................................154
Receptura: tworzenie stosu obrazów
za pomoc wid etu StackView ....................................................160
Receptura: wy wietlanie listy opcji
za pomoc wid etu ListPopupWindow .........................................165
Receptura: sugerowanie opcji za pomoc wid etu PopupMenu ........170
Podsumowanie ...........................................................................172
Cz
II
Zarz dzanie zawarto ci
..................................175
......177
Rozdzia 5
Schowek systemowy oraz operacja przeci gnij i upu
Receptura: operacja
przeci gnij i upu
........................................177
Receptura: przeci ganie i upuszczanie tekstu ................................179
Receptura: przeci ganie i upuszczanie obrazów .............................188
Receptura: wycinanie, kopiowanie i wklejanie tekstu
przy wykorzystaniu schowka systemowego ..................................198
Podsumowanie ...........................................................................202
Rozdzia 6
Powiadomienia oraz intencje oczekuj ce ..........................205
Receptura: intencje oczekuj ce ....................................................205
Receptura: rozg aszanie intencji ...................................................207
Receptura: system powiadomie systemu Android .........................214
Receptura: tworzenie powiadomie ...............................................215
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Receptura: wykorzystanie klasy Notification.Builder .......................216
Receptura: pozyskiwanie obiektu klasy NotificationManager ...........218
Receptura: tworzenie powiadomienia i wykorzystywanie intencji
oczekuj cej w celu rozpocz cia aktywno ci .................................218
Podsumowanie ...........................................................................222
7
Rozdzia 7
adowarki ........................................................................225
Receptura: adowarki ...................................................................225
Receptura: dostawca tre ci ..........................................................226
Receptura: zastosowanie klasy CursorLoader
w celu uzyskania dost pu do informacji przechowywanych
przez dostawc tre ci Contacts ..................................................228
Receptura: Tworzenie niestandardowego dostawcy tre ci ...............233
Receptura: wy wietlanie informacji
z niestandardowego dostawcy tre ci ...........................................243
Receptura: aktualizowanie i usuwanie informacji przechowywanych
w niestandardowym dostawcy tre ci
Podsumowanie ...........................................................................252
Cz
III Techniki multimedialne ....................................255
Animacje .........................................................................257
Receptura: typy animacji ..............................................................257
Receptura: korzystanie z klasy ValueAnimator ...............................259
Receptura: wykorzystanie klasy ObjectAnimator
do animowania widoków ............................................................267
Receptura: uruchamianie wielu animacji
za pomoc klasy AnimatorSet ....................................................273
Receptura: animacja poklatkowa ..................................................279
Receptura: animacja generuj ca klatki po rednie ..........................283
Korzystanie z klasy AlphaAnimation .........................................287
Korzystanie z klasy TranslateAnimation ...................................287
Korzystanie z klasy RotateAnimation .......................................288
Korzystanie z klasy ScaleAnimation .........................................289
Receptura: zastosowanie animacji uk adu .....................................293
Receptura: gromadzenie i wy wietlanie sekwencji animacji
za pomoc klasy AnimationSet ...................................................301
Podsumowanie ...........................................................................306
Rozdzia 8
Rozdzia 9
Sprz towa akceleracja grafiki 2D .....................................309
Receptura: akceleracja sprz towa ................................................309
Receptura: korzystanie z warstw widoku ........................................313
Receptura: poprawa wydajno ci aplikacji opartych na grafice
przy wykorzystaniu klasy SurfaceView .........................................317
Receptura: zastosowanie transformacji
z wykorzystaniem klasy TextureView ...........................................323
Podsumowanie ...........................................................................326
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin