Link_L4_end_year_testA.pdf

(154 KB) Pobierz
END OF YEAR TEST A
Vocabulary
1
Dopasuj czasowniki (1–5) do rzeczowników (a–e),
tak aby utworzyły nazwy codziennych czynności.
1
play
2
take
3
watch
4
go
5
read
a
shopping
b
TV
c
books
d
computer games
e
photos
5
1
Patryk
2
He
3
He
4
He
5
He
eats breakfast in the morning.
rides his bike to school.
walks to school.
watches TV in the evening.
reads before bedtime.
5
5
Zakreśl właściwe zaimki wskazujące.
1 This
/
Those
is my sister, Agata.
2 This
/
These
are my new shoes.
3
I don’t want to visit
this
/
that
country.
4
Can you see
those
/
these
boats on the sea?
5
Look at
that
/
this
aeroplane in the sky.
5
2
Zakreśl bardziej prawdopodobną odpowiedź.
1
She rides her
lorry
/
bike
to school every day.
2
I eat my breakfast in the
bedtime
/
morning.
3
My dad collects
shopping centres
/
superhero
figures.
4
I get up early and wash my
face
/
bus.
5
We don’t have a
door
/
TV
in our house.
5
Reading
6
Przeczytaj e-mail Joanny do Emilii. Następnie
oznacz każde z poniższych stwierdzeń literą
J (Joanna) lub E (Emilia).
Grammar
3
Wpisz podane w nawiasach czasowniki w czasie
present continuous.
1
They’re
2
She’s not
3
Are you
4
What are you
5
Who are you
(read) the same book.
(go) to school today.
(watch) the TV?
(listen) to?
(talk) to?
5
4
Zapoznaj się z informacjami w tabeli i uzupełnij
zdania właściwymi przysłówkami częstotliwości.
Patryk’s Week
sda
y
nda
y
day
sda
y
Hi Emilia,
My new school is great. I love the after-school clubs – there
is so much to try.
On Mondays I go to a fun club where we make models of
local buildings. Last week, I made a model of the library.
Next week, we’re making the museum. But nothing I make
is like your cakes!
Every Wednesday, school finishes early for sports. I usually
play football or tennis. Some of my new friends play
basketball, but I don’t like that.
On Fridays, there’s music club. I’m learning to play the
guitar and the piano. Are you singing lots? I miss your
singing. I want to learn to play your favourite song!
See you again soon.
Joanna
1
doesn’t go to a new school
Frid
ay
We
dne
2
makes models
3
makes cakes
4
sings
5
plays football
5
eats breakfast
in the morning
rides bike to
school
walks to school
watches TV in
the evening
reads before
bedtime
Mo
Tue
s
Thu
r
Link dla Klasy lV
End of Year Test A
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
END OF YEAR TEST A
Listening
7
e
01
Wysłuchaj rozmowy w kafejce. Uzupełnij
Extra
10
Zakreśl nazwy ubrań, które powinno się nosić
.
.
.
.
.
5
zdania.
1
Luc would like
2
Luc’s lunch is £
3
Jess doesn’t want any
4
A salad is £
5
Jess would like
w opisanych sytuacjach. Następnie uzupełnij
zdania w czasie
present continuous.
1 It’s hot.
(scarf / jacket / flip-flops)
They
2 It’s cold.
(flip-flops / scarf / skirt)
I
3 It’s wet.
(jacket / shorts / T-shirt)
He
4 It’s cloudy.
(shorts / jumper / skirt)
She
5 It’s sunny.
(T-shirt / jumper / jacket)
We
.
.
.
.
.
5
Speaking
8
Uzupełnij rozmowę wyrażeniami z ramki.
great idea let’s have no thanks
not sandwiches would you like
11
Napisz zdania o Chrisie. Użyj przyimków.
1
. I want
A
I’m hungry!
B
Let’s make some sandwiches.
A
Oh no,
1
something hot.
B
2
a burger?
. I don’t like them.
a pizza.
! Let’s get
5
in
2
A
3
B
OK.
4
A
That’s a
5
started.
on
3
Writing
9
Wyobraź sobie muzeum zabawek. Napisz krótką
notatkę informującą gości, co mogą tam zobaczyć.
Użyj 25–40 wyrazów. Uwzględnij:
• przykłady znajdujących się tam przedmiotów,
• informację na temat tego, co można i czego nie
można tam robić.
under
4
next to
5
between
5
Total with Extra
55
5
Total Marks
45
Link dla Klasy lV
End of Year Test A
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin