Link_L4_U6_unit_testA.pdf

(82 KB) Pobierz
Name:
UNIT TEST A
4
Uzupełnij zdania poprawnymi formami
czasowników
like, love
i
hate.
Example:
I quite like sausages.
1
Don’t give her fish. She
2
Can I have ten sausages, please? I
them!
3
I don’t want potatoes, thanks. I don’t
them much.
4
I
5
6
Vocabulary
1
Zakreśl właściwe wyrazy.
Example:
In Manchester, lots of people go to work by
hot air balloon
/
tram.
1
There are 20 people on the
bus / car
to Kraków.
2
There is a large
tram / lorry
on the road.
3
Look at that
train / helicopter
in the sky.
4
She flew to Spain in
a boat / an aeroplane.
5
I ride my
lorry
/
bike
to school every day.
it!
chicken. It’s my favourite food!
them.
5
5
Eggs smell bad. I really
2
Uzupełnij nazwy żywności. Następnie znajdź je
w wykreślance.
Example: b r e a d
1
ch
2
l
3
l
P
O
T
A
T
O
E
S
V
Y
B
G
O
Z
L
C
L
A
M
B
M
D
E
H
A
B
R
E
A
D
T
I
B
Y
L
L
T
H
T
C
B
Q
M
C
O
F
U
K
I
S
I
M
E
T
C
E
F
X
W
Q
S
O
E
N
5
5
4
p
5
t
Przeczytaj podpowiedzi i napisz pełnymi zdaniami
odpowiedzi na pytania.
Example:
What do they love?
(chicken) They love chicken.
1
What does he like?
(bananas)
2
Does she like cheese?
(
)
3
What don’t you like?
(sausages)
4
Do they love eggs?
(
)
5
Do you hate fish?
(
)
.
5
.
.
.
.
Grammar
3
Z podanych wyrazów i wyrażeń ułóż pytania
w czasie
present simple.
Example: for breakfast / you have / what do / ?
What do you have for breakfast?
1
in the morning / does she / get up early / ?
2
to school / do they / get the bus / ?
3
eat lunch / with your friends / do you / ?
4
in the evening / go to bed late / why does he / ?
5
do after school / what do you / every day / ?
5
Reading
6
Przeczytaj notatki Elizy o tym, co zwykle jada.
Następnie napisz odpowiedzi na pytania.
6 a.m.
I get up and have eggs.
7 a.m.
The dog and I drink some water after a walk.
10 a.m.
Snack time – a banana. I don’t really like bananas,
but I eat them because they’re healthy.
12 p.m.
I have my lunch with friends. We share a cheese
and tomato pizza.
3 p.m.
Time for another snack. I have an apple.
5 p.m.
We all eat chicken, potatoes and vegetables.
8 p.m.
I drink milk at bedtime.
1
What does Eliza have for breakfast?
2
What do Eliza and her dog like to drink?
3
Who does Eliza eat her lunch with?
Link dla Klasy lV
Unit 6
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
UNIT TEST A
4
Why does Eliza eat bananas?
5
What does Eliza drink before she sleeps?
5
6
Writing
9
Napisz kwestionariusz z pytaniami dotyczącymi
tego, co jedzą koledzy i koleżanki. Użyj 25–40
wyrazów. Uwzględnij:
• pytania dotyczące jedzenia, które lubią, którego
nie lubią, które uwielbiają i którego nie znoszą,
• pytania dotyczące tego, kiedy lubią jeść.
Listening
7
temat tego, co lubi jeść Agata. Następnie oznacz
literą T (true) zdania prawdziwe, a literą F (false)
zdania fałszywe.
1
Maja’s brother likes ham.
2
Maja hates chicken.
3
Agata like fish.
4
Agata loves ice cream.
5
Maja and Agata can eat ice cream on Friday.
5
e
11
Posłuchaj rozmowy Mai ze swoim tatą na
5
Total Marks
45
Speaking
8
Uzupełnij dialog wyrażeniami z ramki.
cheese and tomato Here you are
Here’s your change. How much is it
What would you like
Extra
10
Napisz odpowiedzi na pytania.
1
Who do you sit with at lunchtime?
.
2
What do you do in the evening?
today?
.
3
Where does your best friend live?
.
4
What time do you go to bed?
.
5
Who do you live with?
.
5
A:
Good afternoon.
1
B:
Hello. Can I have pizza, please?
A:
What would you like on your pizza?
B:
Cheese and tomato, please.
A:
Just
2
B:
3
?
for a ham pizza?
A:
£6.50.
B:
And how much for just cheese and tomato?
A:
£5.50.
B:
I’d like a ham pizza, please.
4
.
A:
Thank you.
5
.
5
11
Napisz nazwy żywności rozpoczynające się od
pierwszych sześciu liter alfabetu.
1
A
2
B
3
C
Dinner!
4
E
5
F
5
Total with Extra
55
Link dla Klasy lV
Unit 6
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin