Link_L4_U7_unit_testA.pdf

(145 KB) Pobierz
Name:
UNIT TEST A
4
Zakreśl właściwą formę.
1
She
has
/
have
got a nice car.
2
I
has
/
have
got a new book.
3
It
‘ve
/
’s
got ten legs.
4
We
haven’t
/
have
got any plates.
5
You
‘ve
/
‘s
got black shoes.
7
Vocabulary
1
Dopasuj wyrazy z ramki do dwóch kategorii:
przedmiotów, które da się otworzyć,
i przedmiotów, które można włączyć.
window wardrobe laptop TV door lamp
Objects you can open
1
2
3
Objects you can
switch on
laptop
4
5
5
5
5
Przeczytaj odpowiedzi i ułóż pytania.
1
No, we haven’t got shelves.
2
Yes, they have got lots of books.
3
No, it hasn’t got four windows.
4
Yes, I have got a pencil.
5
No, she hasn’t got a dinosaur collection.
5
?
?
?
?
?
2
Uzupełnij zdania wyrazami z ramki.
magazine
magnet fossil dinosaur
superhero figure
1
This
is very old. Be careful with it.
when I visit somewhere new
2
I buy a
and then put it on my fridge.
3
My favourite
4
I get my
every week.
is Spider-Man.
about animals from the shop
when she was a
5
Reading
6
Przeczytaj e-mail Zuzy na temat jej pokoju
w akademiku. Oznacz literą T (true) zdania
prawdziwe, a literą F (false) zdania fałszywe.
5
She got her first toy
baby. It was a little T-rex!
Grammar
3
Z podanych wyrazów i wyrażeń ułóż zdania.
1
fossils / two / I’ve got
2
a TV / she hasn’t got / in her room
3
has got / my kitchen / two doors in it
4
Tomek has got / new laptop / an amazing
5
any plants / in our house / we haven’t got
5
Hi Mum and Dad,
How are you both?
I’m writing to you from my new room. I’m really sad
because it’s not very big. It has got a bed, a desk, a chair
and a wardrobe. But it hasn’t got any floor space at all. And
there’s a window, but it’s
really
small. All I can see from it is
a wall.
Don’t come. I want to visit you soon.
Love Zuza
1
Zuza has got a new room.
2
Her new room has got a bed.
3
Her room hasn’t got a window.
4
Her bedroom has got a small wall in it.
5
She wants her parents to visit her
at university.
5
Link dla Klasy lV
Unit 7
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Name:
UNIT TEST A
Extra
7
Listening
7
e
13
Wysłuchaj rozmowy pomiędzy dwiema
koleżankami. Następnie przeczytaj zdania i opisz
każde z nich imieniem
Ada
lub
Marek.
10
Popatrz na dwa obrazki. Znajdź i opisz pięć różnic.
1
has got a little sister
2
wants to have their own bedroom
3
has got a big desk
4
doesn’t have a big bedroom
5
wants to have shelves
5
Speaking
8
Uzupełnij dialog wyrazami z ramki.
they look borrow have got
A:
You
1
got so many books. How
many are there in your collection?
B:
Over 500.
A:
Wow! Can I
2
at them?
B:
Sure. Here are my books about sport. And here
are my books about music. My favourite stories
are in the kitchen.
A:
Why are
3
A:
Can I see?
B:
Sure. This way.
all of Andrzej Sapkowski
A:
You’ve
4
Witcher
books. I want to read them. Please can I
5
The Last Wish?
B:
Yes, of course!
5
in the kitchen?
B:
Because I like to read and eat at the same time!
1
2
3
4
5
5
Writing
9
Wyobraź sobie swój wymarzony pokój. Napisz
listę życzeń uwzględniającą, co powinno się w nim
znajdować. Użyj 25–40 wyrazów. Napisz:
• co się w nim znajduje,
• jakie przedmioty chciałbyś/chciałabyś tam mieć.
11
Każda z poniższych list zawiera nazwy
przedmiotów stanowiących wyposażenie pokoju
oraz przedmiotów osobistych. Zakreśl wyraz,
który nie pasuje do pozostałych.
1
badge window dinosaur key ring
2
desk comic bed TV
3
football card fossil laptop superhero figure
4
magazine chair poster wardrobe
5
lamp shelf poster magnet
5
Total with Extra
5
55
Total Marks
Link dla Klasy lV
Unit 7
45
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin