#ZAGRAJ - 12_2020 - Into the End of the World.pdf

(17398 KB) Pobierz
#ZAG AJ
R
12 / 2 0 2 0
INTOTH
E
E O TH W R
ND F E O LD
SPI S T RE? CI
3
7
17
35
39
48
59
62
67
80
#GrajApokalips? - Aleksandra 'Neverwhere' Menio
#GrajOdbudow? - Andrzej 'Enc' Stój
#GrajScenariuszem - Adam '? mia? ? mia?
ek'
ek
#GrajHandoutem - Konrad 'Harry' Mrozik
#GrajInspiracj? - Konrad 'Harry' Mrozik & Micha?'Mnich' Lewandowski
#GrajSystemem - Aleksandra 'Neverwhere' Menio
#GrajMuzyk? - Micha?'Mnich' Lewandowski
#GrajFilmem - Karol 'Dzik' Olchowy & Konrad 'Harry' Mrozik
#GrajKomiksem - Marcin 'Marchew' Marchlewski
#GrajGr? - Bartosz 'Hicks' Liberek
.
W c a l e n i e z a r t u j e m y ...
# GRA JA PO K A L I PS?
B Y N EVERW H ERE
"Lepiej by? psem w czasach spokoju
ni? cz?
owiekiem w czasach chaosu"
Feng Menglong, Stories to Awaken the World
Nikt:...
Zupe? nikt:...
nie
Graj! Kolektyw: Ej, mo?e napiszemy na koniec 2020 roku zin
o apokalipsie?
My?licie, ?e ?artujemy? A sk?d. Oto przed Wami kolejny numer
naszego zina. Tym razem o czasach po czasach. Nie wa?ne, czy
ziemi? spustoszy? zombie, bomba atomowa, ro?liny albo
y
pradawni bogowie. Wa?ne jest to, co nast?pi? potem. A jak
o
pokazuje szeroka gama erpegowych tytu?
ów o ko?cu ?wiata,
dzia? si? mo?e naprawd? wiele.
Przyznaj?, ?e gry post-apo zajmuj? szczególne miejsce w moim
sercu. Mam ich na pó? ca?
ce
kiem sporo i na dodatek wi?kszo??
go?ci? na moim erpegowym stole. Dlaczego? Co szczególnego
o
kryje si? w historiach o upadku cywilizacji?
3
INNE, ALE JAKBY ZNA JOM E
Kiedy ?wiat si? ko?czy, na jego miejscu pojawia si? nowy
porz?dek. Zielone lasy mog? zamieni? si? w atomowe pustynie,
miejsce pa?stw zajmuj? motocyklowe gangi, a technologia cofa
si? o kilkadziesi?t lat... Pewne rzeczy pozostaj? jednak takie
same. Graczom ?
atwo odnale?? si? w ?wiecie, gdzie ich postacie
napotykaj? wiele znajomych elementów i nie musz? uczy? si?
wszystkiego od nowa. Nie ma potrzeby po?wi?cania wielu godzin
na zaznajomienie si? z realiami ?wiata. Z drugiej strony, to, co
kiedy? wydawa? si? norm?, teraz jest nowe i niezwyk? Nudna
o
e.
ro?linno?? zamienia si? w krwio?ercze potwory, a podró? do
opuszczonego supermarketu to prawdziwa wyprawa i igranie ze
?mierci?.
WALKA O PRZETRWANIE
Elementy survivalu to silny aspekt klimatu postapo. Próba
prze?ycia w nieprzyjaznym ?rodowisku to norma. W nowym
?wiecie,
niebezpiecze?stwa
czaj?
si?
na
ka?dym
rogu,
a surowców, które zapewniaj? przetrwanie jest niezwykle ma?
o.
Wszystko to sprawia, ?e graj?c w klimatach apokalipsy na pewno
nie mo?na narzeka? na nud?. Tutaj ka?dego dnia nawet
najprostsze czynno?ci mog? stanowi? wyzwanie. Dodatkowo,
otaczaj?cy ?wiat zazwyczaj nie nale?y do wyrozumia?
ych. Nawet,
je?eli uda nam si? zdoby? wod?, naboje czy jedzenie, na pewno
znajdzie si? kto?, kto b?dzie chcia?je nam odebra?.
4
NOWY PORZ? DEK
Stare uk?
ady nie istniej?. To ?wietna okazja, ?eby i?? na swoje.
Gracze mog? stworzy? now? spo?
eczno??, w której zaprowadz?
porz?dek.
Budowanie
bezpiecznego
schronienia
po?rodku
chaosu daje niezwyk? satysfakcj?. Od pomys?
?
owo?ci dru?yny
zale?y, jak b?dzie wygl?da? nowy ?wiat. Z jednej strony
bezpieczna przysta? jednoczy i pozwala eksplorowa? mnóstwo
ciekawych w?tków, a z drugiej wymaga ci?g? pracy i po?wi?ce?.
ej
W ko?cu mieszka?ców nowo powsta?
ego miasteczka trzeba
wy?ywi?. Hotel, w którym
si? chowamy podczas zombie
apokalipsy trzeba zabezpieczy?, a w bunkrze za chwile zepsuj?
si? filtry powietrza i trzeba je jak najszybciej odnale??.
RELACJE I WYBORY
Trudne
warunki,
niebezpiecze?stwa
za
ka?dym
rogiem,
ograniczone zasoby, budowanie swojego
miejsca i nowej
spo?
eczno?ci - to wszystko rodzi mnóstwo napi?? i cz?sto stawia
graczy w trudnych sytuacjach. Dorzu?my do tego walk? o w?
adz?
i mamy fantastyczne t? do intryg i najró?niejszych scen
o
obyczajowych. Postapokalipsa stanowi cz?sto tylko przykrywk?
lub ciekawe t? do opowie?ci o relacjach mi?dzyludzkich.
o
RÓ?NORODNO??
Przepisów na koniec ?wiata jest wiele, a ka?dy z nich niesie ze
sob? inny zestaw przygód. Zombie apokalipsa, bro? atomowa,
inwazja obcych, otwarcie wrót piekie? - ka?de z tych wydarze?
stawia przed postaciami graczy inne wyzwania. Dodatkowo, jest
to motyw mi?dzygatunkowy. Nie wa?ne czy mamy ochot? na
sci-fi czy fantasy, magi? czy technologi?. ?wiat zawsze jako? si?
ko?czy.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin