Mirosława Wielopolska-Szymura - Rozgłośnie BBC World Service, Radio France Internationale i Voice of America w komunikowaniu międzynarodowym.pdf

(4775 KB) Pobierz
Mirosława Wielopolska-Szymura
Rozgłośnie BBC World Service,
Radio France Internationale
i Voice of America
w komunikowaniu międzynarodowym
Od propagandy do dyplomacji publicznej
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Katowice 2019
Redaktor serii: Nauki Polityczne
Mariusz Kolczyński
Recenzent
Magdalena Ratajczak
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 1
Komunikowanie międzynarodowe w ujęciu teoretycznym . . . .
1.1. Zakres pojęciowy komunikowania międzynarodowego . . . .
1.2. Ujęcie systemowe komunikowania międzynarodowego . . . .
1.3. Rola radia w komunikowaniu międzynarodowym . . . . . .
Konkluzje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 2
Rozwój radiofonii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.1. Wynalazek radia. Wielu ojców radiofonii . . . . . . . . .
2.2. Wczesne formy wykorzystania radia . . . . . . . . . . .
2.3. Rozwój wybranych radiofonii . . . . . . . . . . . . . .
2.3.1. Początki radiofonii w Stanach Zjednoczonych Ameryki .
2.3.2. Początki radiofonii we Francji . . . . . . . . . . .
2.3.3. Początki radiofonii w Wielkiej Brytanii . . . . . . . .
Konkluzje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
7
15
15
27
41
51
. 53
. 53
. 66
. 70
. 70
. 76
. 84
. 106
109
109
118
147
154
Rozdział 3
Radio dla zagranicy – historia nadawczości międzynarodowej . . . . .
3.1. Rozwój rozgłośni nadających za granicę . . . . . . . . . . . .
3.2. Wykorzystanie radia międzynarodowego podczas II wojny światowej
3.3. Radiowa nadawczość międzynarodowa Francji, USA i Wielkiej Bryta-
nii podczas zimnej wojny . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Konkluzje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 4
Działalność nadawcza rozgłośni międzynarodowych BBC World
Radio France Internationale i Voice of America współcześnie . .
4.1. Voice of America – USA . . . . . . . . . . . . . . .
4.2. BBC World Service – Wielka Brytania . . . . . . . . .
Service,
. . . . 157
. . . . 158
. . . . 168
Zgłoś jeśli naruszono regulamin