Instr. sy Wirus.docx

(7979 KB) Pobierz

STOCZNIA JACHTOWA

POLSPORT

CHOJNICE

UL. BYTOWSKA 9

 

ŁÓDŹ  ŻAGLOWA

„ORION”

SY  „WIRUS

 

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUKCJA OBSŁUGI

I UŻYTKOWANIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA !!!

 

 

Stocznia Jachtowa „POLSPORT” zastrzega sobie prawo wprowadzania w każdym czasie zmian technicznych w łodzi żaglowej „Orion” wynikających z powodów fabrycznych.

Niniejsza instrukcja nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń.

Żądanie wymiany nadesłanie nowego wydania instrukcji nie będą uwzględnione.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STOCZNIA JACHTOWA „POLSPORT

PT UŻYTKOWNIKOWI ŁODZI

ŻYCZY PRZYJEMNEGO PŁYWANIA

 

 

 

DO  PT  UŻYTKOWNIKA

 

    W niniejszej instrukcji podajemy zasady użytkowania i konserwacji łodzi żaglowej „Orion”.

    Dokładne zapoznanie się z treścią instrukcji umożliwi użytkownikowi prawidłowe eksploatowanie łodzi i uchroni od wielu przykrych niespodzianek. Nie zwalnia to jednak użytkowników eksploatujących jednostkę od posiadania odpowiednich uprawnień i znajomości przepisów wydanych przez PZŻ.

    Mamy nadzieję, że PT użytkownik będzie zadowolony z zakupu,

a ewentualne uwagi odnośnie wykonania i użytkowania prosimy kierować na nasz adres. 

 

UWAGA !      

    W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników należy łódź eksploatować zgodnie z przeznaczeniem. Wprowadzanie zmian konstrukcyjnych oraz zmian wpływających na zmniejszenie ilości materiału wypornościowego i zwiększenie ciężaru łodzi jest niedozwolone i powoduje utratę gwarancji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUKJA OBSŁUGI

I    OPIS OGÓLNY ŁODZI.

 

Turystyczny jacht żaglowy „Orion” budowany w Stoczni Jachtowej „POLSPORT” w Chojnicach dostosowany jest do żeglarstwa turystycznego ja i szkoleniowego. Łódź „Orion” doskonale nadaje się do uprawiania turystyki wodnej i rekreacji na wodach śródlądowych i morskich osłoniętych. Konstrukcja kadłuba składa się z:

   - poszycia kadłuba

   - wkładki wewnętrznej kadłuba

   - pokładu

Powyższe elementy kadłuba łodzi wykonane są z laminatu poliestrowo – szklanego.

Skorupa wewnętrzna poszycia kadłuba jest równocześnie wybudową pomieszczenia mieszkalnego i zawiera koje, podłogę wyprofilowane występy na półki. Pod podłogą umieszczony jest materiał wypornościowy gwarantujący niezatapialność łodzi.

W pokładzie wyprofilowane są falochrony, achterpik, samo odpływowy kokpit, schowek na kotwicę. Poszycie kadłuba z pokładem zmontowane jest metodą zakładkową i zabezpieczone listwą odbojową. Do dachu kabiny zamocowane są handrelingi. Kabina posiada dwie szyby boczne i szybę przednią. W kabinie ułożone są materace. W kabinie ułożone są gretingi wykonane ze sklejki. Wejście do kabiny składa się z suw klapy wykonanej

z laminatu i szybrowych drzwiczek włazu wykonanych ze sklejki. 

Dziobowa skrytka kotwicy zamykana jest klapą zamocowaną do pokładu. W części dziobowej dachu kabiny umiejscowiony jest właz zamykany klapą. Zarówno kokpit jak i schowek na kotwicę są samo odpływowe. Pokład posiada powierzchnię przeciwpoślizgową. Płetwa mieczowa umieszczona jest w skrzynce mieczowej na sworzniu. Czynności związane z opuszczeniem lub podnoszeniem miecza dokonuje się przy pomocy windy samohamownej umieszczonej w kokpicie. Maszt ustawia się na dachu nadbudówki

w podstawie umożliwiającej jego opuszczenie. Maszt podparty jest stropem /rura/ zamocowanym wewnątrz kabiny.

Na strop masztu wsunięta jest podstawa stolika z możliwością regulacji jej położenia. Właściwe otaklowanie łodzi gwarantują okucia zamocowane do kadłuba, masztu i bomu.

 

 

 

 

II     DANE TECHNICZNE

 

Konstruktor – Zbigniew Gibowski  1977 r

1. Wymiary łodzi

- długość całkowita Lc…………………………. – 5,97 – 6.02 m

- szerokość całkowita Bc …………………….…..…… -  2,09 m

- długość wodnicy konstrukcyjnej LKW ………….… – 5,15 m

- szerokość linii wodnej BKLW …………………….… – 1,76 m

- wysokość kadłuba z kabiną …………………….…… – 1,30 m

- wysokość w kabinie …………………………... - 1.20 – 1,24 m

- wysokość całkowita /z wysuniętym mieczem i masztem/ ……………………………………………………………… – 9,90 m

- wysokość masztu …………..………………………… – 7.50 m

- zanurzenie bez miecza T …………………………….. – 0,26 m

- zanurzenie z mieczem Tc ……………………………. – 1,36 m

- wolna burta Fb ……………………………………...…. – 0,58 m

- masa miecza Gb ……………………………………70 - 86 kg

- masa łodzi z kompletnym wyposażeniem i mieczem – 550 kg / pusty 480 kg

2.  Dane ogólne

       - materiał kadłuba – tworzywo sztuczne warstwowe

       - maksymalna ilość załogi …………….………… – 5 osób

       - ilość koi ………………………………………………….. – 4

       - silnik pomocniczy …………………………… – max 6 KM

       - typ silnika – przyczepny zaburtowy układ pionowy

       - ilość materiału wypornościowego ……….. – 602 dcm3

       - kotwica zależnie od typu ……………………….. 4 – 6 kg

       - masa bagażu ……………………………………… – 50 kg

     - typ ożaglowania ……………………………………. – slup

      - powierzchnia ożaglowania: ………………… 14 – 17 m2

      - listwy grota: wymiar w cm ……….. 1.  3,2 x  77,5

                                     2.  3,2 x 54 x 2 szt

                                                                      3.  3,2 x 47

NAZWA  ŻAGLA

POWIERZCHNIA

WYMIARY

GROT

10

Lp - 6,3 – 6,4

Ld – 2,4 – 2,5

FOK

6

Lp – 5,8 – 6,0

Ld – 2,3 – 2,6

FOK SZTORM.

~3

 

 

3.  Wyposażenie łodzi:

- maszt z okuciami

- bom z okuciami

- urządzenie sterowe z rumplem

- płetwa mieczowa wraz z urządzeniem regulującym

- żagle w worku / grot, fok, listwy żaglowe/

- drzwiczki włazy

- podłoga kabiny

- wkłady tapicerskie

- wiosło kanadyjkowe

- pokrowiec

- podstawa transportowa

 

3A. Olinowanie ruchome:

- fał foka

- fał grota

- szoty foka

- szoty grota

- fał płetwy sterowej

- obciągacz bomu wraz z bloczkami

- regulacja żagla

- Cuma

- bloczki szotów grota

- szekla

- worek na olinowanie

 

3B. Olinowanie stałe

- wanty

- stenwanty

- achtersztag

- sztag

- ściągacze

 

 

 

 

4.  Znak klasowy łodzi „Orion”

Wykonany jest w kształcie czteroramiennej gwiazdy z tępymi końcówkami, z okrągłą nakładką w kolorze żółtym. Znak klasowy naszyty jest na grocie. Gwiazda czteroramienna wykonana jest w kolorze niebieskim.

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin