03042021_Okruch_Raju.pdf

(15059 KB) Pobierz
OKRUCH RAJU
Wojtek Rzadek
OBCY
Scenariusz dla początkujących
Autor
Wojtek Rzadek
Pomoc merytoryczna
Marek Mydel
Skład
Zbigniew „Zed” Zych
Przedstawiony w tym dokumencie materiał jest darmowy i fanowski. Nie stanowi oficjal-
nego źródła do OBCEGO Gry fabularnej. Właścicielami wszelkich praw są odpowiednio
Free League Publishing i 20th Century Studios, Inc.
Wojtek Rzadek
Rocznik 80’. Krakus. Mistrz Gry, Game Desi-
gner, Product Manager, Vloger. Z wykształ-
cenia tłumacz i pedagog, magister filologii
romańskiej UJ. Od 27 lat zajmuje się wszel-
kiego typu rozrywką interaktywną. Od 23 lat
aktywny i czynny MG, zawsze sam tworzy
scenariusze do gier fabularnych w różno-
rodnych konwencjach i systemach. Jest autorem (i wspoł-
autorem) sześciu gier planszowych obecnych na rynku gier
: „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam”, „Mundial”, „W pustyni
i w puszczy” i „Kod Krakowa”. Poprowadził na konwentach
ponad 350 punktów programu: prelekcji, warsztatów i kon-
kursów (głównie o RPG). Jest członkiem grupy kreatywnej
Lans Macabre i Erpegowego Yaka. Od 2011 roku organizator
konkursu Puchar Mistrza Mistrzów.
Prowadzi własną działalność gospodarczą ADMONDO, która
zajmuje się projektowaniem gier, szkoleniami w połączeniu
z szeroko pojętą rozrywką interaktywną dla biznesu oraz
product managementem - ma na swoim koncie ponad 65
wydanych na rynek produktów growych. Współpracuje z ta-
kimi wydawnictwami jak: FoxGames, Galakta, Egmont, Wy-
dawnictwo Portal, Copernicus Corporation, Black Monk.
Wstęp
Ta krótka i prościutka przygoda do systemu Obcy gra fabularna trwająca od 2 do 3 godzin ma na celu pokazanie systemu,
mechaniki i klimatu Obcego i powinna być odpowiednia zarówno dla osób grających w gry RPG, jak i dla tych którzy nigdy
z nimi nie mieli styczności.
Na potrzeby tej sesji przygotowane zostały postaci, którymi będą grali gracze. Możesz, Matko Gry część cech zmienić, albo
pozwolić dodać tym Postaciom jakieś umiejętności. Nie będzie to jednak potrzebne, najważniejsze, aby miały one Osobiste
cele, które zostały zapisane w tym scenariuszu.
Sesja ta ma bardzo luźną strukturę i za każdym razem może
być inaczej poprowadzona – jak to gra RPG. Została jednak
stworzona tak, abyś mogła się Matko Gry patrząc na zega-
rek odpowiednio zmieścić w czasie. Dwie sceny możesz
wprowadzić w odpowiednim momencie, aby wprowa-
dzić napięcie na kolejny poziom i zdążyć zakończyć sesję
w przewidywanym przez ciebie czasie.
Przy każdej scenie dorzucam przewidywany czas jej gry.
Z reguły gracze też przechodzą odpowiednie sceny wolniej
niż szybciej, tak więc to jest zakładany czas dla graczy na-
kierowanych na cel. Jeśli drużyna dużo ze sobą rozmawia,
albo jest bardzo skrupulatna podczas eksploracji miejsc, to
czas sceny zapewne się wydłuży. Gdyby pozwolić graczom
eksplorować cały teren Stacji zajęłaby to kilka godzin gry.
Skrócony opis przygody
Gracze wcielają się w wybudzoną część załogi statku ko-
smicznego Katmandu, który kieruje się w kierunku planety
Linna 349 w sektorze Tartarus (System GL300). Ich statek
napotyka lecącą asteroidę i Matka (komputer pokładowy)
wybudziła graczy, aby wykonali rutynową kontrolę przed
ponownym wejściem w hibernację. Wykryty obiekt nie
powinien znajdować się w tym obszarze, a do tego odbie-
rane są sygnały radiowe z jego wnętrza. Gracze mają więc
za zadanie sprawdzić asteroidę podczas którego natkną
się na jeden z tajnych eksperymentów korporacji Weyland
– Yutani: Mały Raj. Niestety znajduje się w nim również
Obcy, który przedostał się z poprzednio dokującego stat-
ku przemytników. Chce on również dostać się na statek
Postaci graczy.
Schemat sesji
Schemat przygody jest bardzo prosty, z racji na krótki czas
trwania sesji:
1) Obudzenie się bohaterów i dotarcie na asteroidę
2) Eksploracja modułów (najprawdopodobniej 1ej części od
A do H) - patrz plan i opis miejsc)
3) Znalezienie dziennika szefa przemytników oraz Kareen
Andersen
4) Kontakt z wybudzonymi osobami
5) Decyzja
6) Ucieczka ze stacji i walka z Ksenomorfem
3]
Plan sesji
Pierwsza scena
Czas trwania – 5 min
Zrób opis przestrzeni kosmicznej, w której nikt nie usłyszy
twojego krzyku, twoich Postaci, a nawet twoich graczy.
Jest to ciemna przestrzeń usłana gwiazdami , których uło-
żenie nie pasuje do naszego ludzkiego nieba. W tej ciemnej
jak atrament pustce wolno i dostojnie sunie ogromna fre-
gata klasy Conestoga, podłużna jak wielka, kanciasta osa.
Widać jej szary, 700-metrowy, metalowy kadłub oświe-
tlany czasem drobnymi światłami – żółtymi i czerwonymi,
anteny wystające z boków, zwrócone głównie w jednym
kierunku, silniki, które właśnie odpalają się niesynchro-
nicznie, zmieniając trajektorię lotu. Widać też nazwę statku
napisaną na kadłubie: Katmandu.
Druga scena
– opis bohaterów i zarys sytuacji
Czas trwania –15 - 20 min.
Przejdź do opisu mostka kapitańskiego na fregacie Kat-
mandu. Jest to dość duży, ośmiokątny moduł, z wielkim
podświetlanym stołem na środku, przy których siedzi
pewnie większość naszych bohaterów. Wszędzie do-
okoła znajdują się grube monitory, na których wyświe-
tlają się dane z całego statku, a na jednej ze ścian ekran
(oczywiście jednokolorowy), na którym wyświetlony
jest właśnie pikselowy obraz asteroidy. Drzwi rozsuwa-
ją się i wchodzi na mostek ostatnia z postaci, jeszcze z
ręcznikiem w rękach.
Pozwól opisać się swoim graczom. Niech każdy powie
o wyglądzie i sposobie zachowania swej postaci kilka zdań.
Następnie zarysuj im sytuację. Są oni załogą fregaty Kat-
mandu, która wiezie właśnie sprzęt oraz osadników na pla-
netę Linna 349 w sektorze Tartarus (System GL300). Mają
za zadanie dowieźć tam osadników i robotników, którzy
spokojnie śpią w kabinach hibernacyjnych.
Planeta Linna 349 jest gorącą i wilgotną planetą, bogatą
w drewno oraz wiele podobnych do ziemskich, rzadkich
metali. Należała do Imperium Trzech Światów, ale jakiś
czas temu miało tam miejsce powstanie żyjących tam od
dłuższego czasu osadników, które została zmiażdżona
z pomocą sił KKMSZ (Korpus Kolonialnych Marines Stanów
Zjednoczonych) i na razie, pomimo próśb, świat wciąż jest
przez nich okupywany. Po pertraktacjach KKMSZ pozwo-
liły Imperium trzech Światów na dostarczenie osadników
na część planety. Fregata wiezie więc zahibernowane
kilkaset osób oraz sprzęt potrzebny do zbudowania osad
i wydobycia cennych surowców. Do tego część wiezionego
ładunku jest przeznaczony dla sił KKMSZ, w ramach pod-
pisanej umowy. Daje to możliwość, by poprzez właściwe
pertraktacje z KKMSZ ocieplić stosunki z tamtejszym do-
wódcą KKMSZ oraz bardziej otworzyć planetę dla Imperium
Trzech Światów. Katmandu jest pierwszą fregatą lecącą
na Linna 349. Za nią lecą dwie kolejne.
Jakiś czas temu Matka wybudziła Postaci Graczy, ponie-
waż na radarach wykryła niezidentyfikowaną asteroidę,
która nie powinna znajdować się na tym obszarze. Do tego
asteroida wysyła czasem sygnały radiowe (niezidentyfi-
kowane szumy) co pozwala przypuszczać, że znajduje się
na niej jakiś sztuczny obiekt stworzony przez człowieka
(lub inną inteligentną rasę). Być może jest na niej rozbity
statek, a być może są to resztki sondy kosmicznej. Warto to
zbadać. Asteroida ma kilka kilometrów średnicy, jej skład
to skały z dużą ilością żelaza.
W razie gdyby gracze ociągali się z chęcią zwiedzenia
asteroidy, można wprowadzić protokół, który zasygna-
lizuje Matka, mówiący o tym, że wszelkie niezidentyfiko-
wane obiekty na drodze muszą zostać sprawdzone, po-
nieważ do kolonii za niedługo wylecą kolejne transporty
osób i sprzętu.
[4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin