Trzy-kosmiczne-przeslania-zeszyt-03.pdf

(6339 KB) Pobierz
ZESZYT
Łaska Chrystusa jest czymś, na co nie można zasłużyć ani zapracować. Jezus
umarł na krzyżu nie zwykłą śmiercią, ale taką śmiercią, jaką umrą grzesznicy
na sądzie ostatecznym. Jako nasz Zbawiciel doświadczył pełni gniewu Ojca i sądu
przeciwko grzechowi. Został odrzucony, abyśmy my mogli zostać przyjęci. Umarł
śmiercią, którą my winniśmy byli umrzeć, abyśmy mogli żyć Jego życiem. Poniósł
koronę cierniową, abyśmy mogli nosić koronę chwały.
Jezus tak bardzo nas miłuje, że wolał doświadczyć unicestwienia niż pozwo-
lić nam zginąć na zawsze. Oto niezmierzona, niepojęta, niezgłębiona, wieczna,
nieskończona miłość, która pragnie, abyśmy żyli wiecznie.
Pokoleniu spragnionemu prawdziwej, autentycznej miłości i więzi ewangelia
mówi o akceptacji, przebaczeniu, przynależności, łasce i mocy odrodzenia. Mówi
o Bogu miłującym bezwarunkowo, troszczącym się o nas tak bardzo, że zapłacił
nieskończoną cenę, by nas odkupić, abyśmy mogli żyć wiecznie.
3
TRZY KOSMICZNE PRZESŁANIA
Na cały świat
4. Jaki zasięg ma ostatnie przesłanie nieba dla ludzkości? (Ap 14,6).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Jak czytamy w związku z przesłaniem pierwszego anioła, „ewangelia wieczna”
ma być głoszona „wszystkim narodom, i plemionom, i językom, i ludom” (Ap 14,6).
Oto misja tak wielka i gruntowna, iż każdy znajdzie w niej miejsce dla siebie. Jej
wypełnienie wymaga od nas naszych najlepszych starań i całkowitego poświęce-
nia. Misja ta inspiruje nas do czegoś większego niż my sami i prowadzi z wąskich
ograniczeń naszego umysłu ku szerszej wizji.
Co może być ważniejsze niż uczestniczenie w Bożym ruchu opatrznościowo
powołanym do istnienia w celu wykonania zadania bardziej doniosłego niż wszel-
kie ludzkie dokonania?
Oto przeznaczenie, do którego jesteśmy powołani. Takie wezwanie kieruje
do nas Chrystus. Czy na nie odpowiesz? Czy jako dłużnik Jego łaski poświęcisz
wszystko Zbawicielowi, który zapłacił za ciebie tak wielką cenę? Czy będziesz
uczestniczył w misji głoszenia ginącemu światu Jego ostatniego przesłania?
OSTATNI ZIEMSKI
MARK FINLE Y
Więcej informacji: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
Pytania i intencje modlitewne: TrzyKosmicznePrzeslania.pl
© 2020 Hart Research Center. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Niniejszy materiał może być w całości kopiowany i publikowany bez żadnych ograniczeń.
Ostatnie przesłanie
nadziei i łaski
F
irmy, partie polityczne i ruchy religijne posługują się hasłami. Według małej
encyklopedii biznesu na stronie Enterpreneur.com hasło to „chwytliwe zda-
nie czy zbitka słowna opracowana w szczególny sposób w celu identyfikacji
produktu czy firmy”. Hasła są jak miniaturowe oświadczenia. Żywo i z mocą iden-
tyfikują biznes i jego wizję, kształtując postawy pracowników i klientów wobec
tożsamości danego przedsięwzięcia. Jak rolnicy znakują bydło, tak — w pewnym
sensie — hasła znakują biznesy i produkty.
Przesłanie Apokalipsy na czas końca
Sednem Apokalipsy jest pilne przesłanie na czasy ostateczne zawarte w czter-
nastym rozdziale tej księgi. Posługując się wyobrażeniem trzech aniołów lecących
środkiem nieba, Bóg ogłasza ostatnie poselstwo miłosierdzia dla ginącego świata.
1. Podsumuj własnymi słowami Ap 14,6.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Przesłanie jest pilne, bo aniołowie lecą środkiem nieba. Ma również ogólno-
światowy charakter, bo jest głoszone wszystkim narodom, plemionom, językom
i ludom. Jest także wieczne — anioł ma wieczną ewangelię. Jest pilne, ogólno-
światowe i wieczne, a więc musi być bardzo ważne dla ostatniego pokolenia
mieszkańców Ziemi.
Wyznanie wiary Izraelitów
W podobny sposób Bóg oznacza ruchy religijne. Umieszcza na nich swój znak
identyfikacyjny oznaczający uznanie, by wyróżnić to, co autentyczne, spośród
tego, co fałszywe. W czasach starożytnego Izraela, kiedy pogańskie narody upra-
wiały politeizm, czyli czciły licznych bogów, wyraźne, zrozumiałe i mocne wyzna-
nie wiary Izraelitów zostało zapisane w Pwt 6,4. Dwa razy dziennie — rano i wie-
czorem — izraelskie rodziny powtarzały swoje
Szema:
„Słuchaj, Izraelu! Pan jest
Bogiem naszym, Pan jedynie!” (Pwt 6,4).
„Słuchaj, Izraelu!”. Przez wieki na wygnaniu powtarzanie
Szema
przypominało
Izraelitom ich duchową wizję i drogę jednoczącą ich jako lud. Wzmacniało ich
postanowienie, aby opierać się próbom zmuszenia ich do porzucenia duchowej
wizji i drogi. Pwt 6,4 to jeden z pierwszych wersetów biblijnych, jakich izraelskie
dzieci uczyły się na pamięć. Ponadto izraelskie matki uczyły je śpiewać
Szema
przed udaniem się na spoczynek.
Wieczna ewangelia
Zatrzymajmy się na chwilę, aby zastanowić się nad znaczeniem wiecznej
ewangelii. Jeśli nie rozumiemy jej znaczenia, nie zrozumiemy także sensu trója-
nielskiego poselstwa. Nigdy w pełni nie pojmiemy kwestii związanych z Bożym
przesłaniem o sądzie — takich jak oddawanie czci Stwórcy, wyjście z Babilonu
i unikanie znamienia bestii — jeśli nie zrozumiemy ewangelii. Prowadzi nas to
do zasadniczego pytania: Czym jest ewangelia i dlaczego jest wieczna? W liście
do zboru w Koryncie apostoł Paweł podaje jedną z najprostszych definicji tego
słowa w całym Nowym Testamencie.
2. Jak apostoł Paweł zdefiniował ewangelię? (1 Kor 15,1).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Ewangelia jest niesamowicie dobrą nowiną o śmierci Chrystusa za nasze grze-
chy — o Jego chwalebnym zmartwychwstaniu oraz nieskończonej miłości i trosce
o nas. Jest radosną wieścią o tym, że Jezus wyzwoli nas z kary za grzech i z jego
mocy. Paweł opisuje tę zdumiewającą łaskę w Liście do Rzymian.
3. Podsumuj znaczenie łaski i ewangelii (Rz 3,23-25; 5,6-8).
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Mocny przykład
Niezwykły przykład siły tego wyznania wiary ujawnił się bezpośrednio po zakoń-
czeniu II wojny światowej w 1945 roku. W czasach zagłady niektórzy żydowscy
rodzice w Europie oddawali dzieci do chrześcijańskich sierocińców, aby je urato-
wać. Po wojnie rabini odwiedzali sierocińce w poszukiwaniu tych dzieci. Księża
i zakonnice, którzy prowadzili sierocińce, niechętnie wydawali je żydowskim emi-
sariuszom. Często wręcz zaprzeczali, że takie dzieci znajdują się pod ich opieką.
Podczas jednej z takich wizyt pewien rabin poprosił kierującego sierocińcem
księdza, aby pozwolił mu wrócić wieczorem, kiedy dzieci będą kładły się spać.
Ksiądz wyraził zgodę. Kiedy rabin wrócił, wszedł do sali i przechadzając się mię-
dzy łóżeczkami, zaczął śpiewać słowa
Szema.
Żydowskie dzieci, jedno po dru-
gim, zaczęły wołać: „Mama!”. Wiele z nich powtarzało za rabinem słowa
Szema.
Ksiądz był zdumiony. Dzieci pamiętały, jak ich matki układały je do snu ze sło-
wami
Szema
na ustach. Nie było innego wyjścia, jak oddać je rabinom, aby wró-
ciły do swego ludu i Tory.
W umysłach tych dzieci utrwalone zostały słowa kojarzone z ich żydowską
tożsamością: „Słuchaj, Izraelu! Pan jest Bogiem naszym, Pan jedynie!” (Pwt 6,4).
Trójanielskie poselstwo z Ap 14 jest jak nasze chrześcijańskie
Szema
— nasza
identyfikacja. To nasze wyznanie wiary. Przesłania te definiują naszą tożsamość
jako ludu Bożego w czasach ostatecznych oraz określają naszą misję w świecie.
Nasza szczególna profetyczna tożsamość jest opisana w Ap 14,6-12 i tam znajdu-
jemy podstawę naszego zapału w głoszeniu ewangelii całemu światu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin