Rozpocznij_tutaj.pdf

(646 KB) Pobierz
Rozpocznij tutaj!
C
ześć! Witamy w Świecie Mroku. To
mroczne i pełne niebezpieczeństw odbicie
naszej rzeczywistości, gdzie potwory
chowają się za fasadą normalności.
Broszura, którą trzymasz właśnie w ręku, jest punktem
wyjścia do zabawy w Wampira:
Maskaradę.
OSTRZEŻENIE DOTYCZĄCE ZAWARTOŚCI
Scenariusz Świeża krew
zawiera szczegółowe opisy
śmierci, przemocy fizycznej – w tym użycia broni palnej,
fikcyjnych metod zadawania przemocy (użycie pazurów,
ugryzienia), stalkingu, rozlewu krwi oraz jej picia –
a także używania alkoholu i narkotyków.
Wampiry są uwikłanymi w wieczności
drapieżnikami, popychanymi do działania przez
nadprzyrodzone moce, nad którymi próbują zapanować.
Ich egzystencję definiuje jeden druzgocący fakt: do
przeżycia potrzebują krwi. W większości przypadków
picie krwi oznacza zrobienie komuś krzywdy, a może
nawet pozbawienie go życia. Bez względu na to,
jak bardzo cnotliwy jest wampir w dniu swojego
Spokrewnienia (rytuału przemieniającego człowieka
w wampira), szybko orientuje się, że jego nieżycie zależy
od kompromisu pomiędzy tym, co etyczne, a tym, co
niezbędne do przetrwania.
Wampir: Maskarada
to gra właśnie o takich
kompromisach moralnych. Jak daleko bohaterowie
mogą się posunąć, aby przetrwać? Albo aby odnieść
sukces? Oszustwa i przemoc, do których ucieknie się
wampir, skrzywdzeni i zdradzeni przezeń ludzie – oto
kwintesencja prawdziwego horroru.
Wampir
opowiada
o utracie
Człowieczeństwa,
krok po kroku, aż pozostaną
tylko potwory. Dlatego gracze powinni przygotować się
na rozgrywkę poruszającą tematy przemocy, desperacji
i wyzysku.
Pojawiający się w tych opowieściach ból powinien
pozostać całkowicie fikcyjny. Zanim rozpoczniecie
zabawę, przedyskutujcie wspólnie preferencje
i odporność na wrażliwe tematy każdego z uczestników.
Dzięki wyznaczeniu jasnych granic gracze będą mogli
w pełni zanurzyć się w swoich ulubionych posępnych
tematach, jednocześnie omijając te nieprzyjemne
dla innych. W trakcie rozgrywki mogą jednak
pojawić się różne zwroty akcji, o których wcześniej
nie pomyśleliście. Jeśli gracz lub Narrator zauważy,
że historia zmierza w niepokojącym kierunku,
może, a nawet powinien przerwać zabawę, aby
przedyskutować inne rozwiązanie danej sytuacji.
Narrator może manipulować daną sceną: pominąć ją,
skorygować, skierować na inne tory lub podsumować,
jeśli dla wszystkich będzie to oznaczało lepszą zabawę.
Gracze powinni być otwarci na takie zmiany.
Budowanie zaufania i troska o innych to wasza
wspólna odpowiedzialność.
Podczas rozgrywki każdy
powinien o tym pamiętać.
WITAJCIE, WSZYSCY GRACZE
Ten
Zestaw startowy
przeznaczony jest dla trzech typów
graczy: od tych najbardziej początkujących, aż do tych
zaprawionych w bojach.
Świeżak
Być może widziałeś film lub serial o wampirach. A może
natrafiłeś na Świat Mroku, oglądając
LA by Night
lub grając w Vampire:
The Masquerade – Bloodlines.
Jeśli kiedykolwiek wyobrażałeś sobie, jak to jest być
wampirem, to ta gra jest właśnie dla ciebie!
Fan gier fabularnych
Jesteś fanem gier fabularnych i przeszywa cię
dreszczyk emocji, kiedy w kulminacyjnym momencie sesji
musisz wykonać ten decydujący rzut kośćmi. Na pewno
odnajdziesz się w Świecie Mroku! Na kartach postaci
znajdziesz moce i możliwości każdego z bohaterów. Kości
dodają grze nieprzewidywalności, a problemy można
rozwiązać na wiele różnych sposobów.
Jednak w przeciwieństwie do gier, w których
wcielasz się w herosa,
Wampir
pozwala ci odegrać rolę
potwora. Większość zagrożeń ma aspekt polityczny
lub społeczny. Twoje relacje z innymi i to, jak je
pielęgnujesz, nadają grze charakteru..
Weteran
Pamiętasz
stronę XX
i jak to było trzymać w ręce
nowiutki podręcznik do
pierwszej edycji Wampira:
Maskarady.
Wiele z elementów Świata Mroku nie uległo
żadnym zmianom. Wciąż znajdziesz tu główne klany,
a nieczuli Książęta nadal egzekwują Maskaradę.
Nocne życie zmieniło się od czasów sprzed Czerwonej
Gwiazdy. Starszyzna zwarła szyki, Druga Inkwizycja
szaleje, a Głód twojego bohatera stał się centralnym
punktem opowieści. Zobacz sam, co się zmieniło i jakim
wyzwaniom będziesz musiał stawić czoło.
ZANIM ZACZNIECIE
Ten
Zestaw startowy
zawiera folder plików, z których
będziecie korzystać podczas rozgrywki.
Masz zgodę na
wydrukowanie wszystkich dokumentów zawartych
w tym zestawie na użytek własny.
Niektóre dokumenty
zawierają też wersję dostosowaną do ekonomiczniejszego
druku. Zalecamy wydrukowanie przynajmniej tych
gotowych kart postaci, których zamierzasz użyć.
Poza tą broszurą folder zawiera:
Scenariusz,
Przewodnik gracza, siedem kart postaci, mapę relacji
oraz zestawy kart ofiar i wrogów.
Jeśli zdecydujesz się
nie drukować kart ofiar i wrogów, możesz skorzystać
z tabeli z Dodatku II w Scenariuszu.
Wybierzcie
Narratora.
Jego zadaniem będzie
poprowadzenie wam historii oraz rozstrzyganie
o zasadach. Tylko Narrator ma dostęp do
Scenariusza.
Wszystkie pozostałe osoby są od teraz graczami. Gracze
rozpoczynają od wybrania dla siebie jednej z zawartych
w Zestawie
startowym
postaci. Każda z nich jest
fikcyjną osobowością o wyjątkowej przeszłości,
możliwościach i ambicjach. W tym zestawie bohaterami
są młode żółtodzioby, które dopiero poznają Świat
Mroku i muszą trzymać się razem, aby przetrwać.
Przewodnik gracza
zawiera szczegółowe informacje
o zasadach gry. Przeznaczony jest on głównie dla
Narratora, ale gracze też mogą do niego zajrzeć.
Mapa relacji
to przydatne narzędzie służące do
zarysowania powiązań pomiędzy postaciami. Ta mapa
to tylko pomoc; relacje mogą się stale zmieniać. Warto
uaktualniać mapę co jakiś czas, wraz z rozwojem
i zanikiem animozji czy romansów.
Do rozgrywki będziecie potrzebować również
dziesięciościennych kości. Można znaleźć je we
wszystkich dobrych sklepach z grami lub w sieci.
Będziecie potrzebować kości w dwóch kolorach.
Zalecamy używanie
czarnych
jako zwykłych kości
i czerwonych jako
kości Głodu.
Scenariusz napisano, używając odniesień do
możliwych wyników na oficjalnych wampirzych kostkach.
Jeśli będziecie używać standardowych kości, sprawdźcie
stosowne informacje w Przewodniku
gracza
na s. 8.
Gra rozwija się w miarę tego, jak bohaterowie
wchodzą w interakcje ze sobą nawzajem i z otaczającym
światem. Twoim zadaniem, jako Narratora, będzie
opisywanie i ożywienie tego świata z pomocą
przygotowanych przez nas materiałów. Będziesz stawiać
przed graczami wyzwania i oferować postaciom ciekawe
wybory, oraz decydować o ich konsekwencjach. Nie
myśl o sobie jak o przeciwniku graczy czy przeszkodzie.
Wszyscy jesteście tu w tym samym celu: aby wspólnie
opowiedzieć wspaniałą historię.
Gdy będziecie gotowi rozpocząć grę, odłóżcie na
bok telefony komórkowe i znajdźcie jakieś miejsce,
w którym możecie sobie wygodnie usiąść i dobrze się
przy tym słyszeć. Pamiętajcie, aby mieć na uwadze
potrzeby wszystkich, i przysłuchiwać się grze nawet,
kiedy w niej aktywnie nie uczestniczycie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin