WFRP 4ed Ciezkie Dnie i Niespokojne Noce.pdf

(116589 KB) Pobierz
DOM AMBOSSTEIN
Z łaski
miłosiernej
s
hallyi
i pod przewodnictwem
mądrej
V
ereny
PrZeTrWamy
Niewzruszeni jak
góry
, wieczni jak
słońce
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E P L AY
Projekt i autor tekstu:
Graeme Davis
Współautor projektu i tekstu:
Andy Law
Współautor tekstu:
Ben Scerri
Ilustracje:
Andy Law, Fernando Issamo, Jonathan O’Donoghue, Mark Gibbons,
Matteo Spirito, Mitchell Nolte, Ralph Horsley, Sam Manley, Scott Purdy, Victor Leza
Grafika na okładce:
Ralph Horsley
Opracowanie graficzne:
Paul Bourne
Layout:
Michal E. Cross
Mapy:
Andy Law, Jérôme Huguenin
Producent:
Andy Law
Wydawca:
Dominic McDowall
Projekt WFRP4:
Andy Law, Dominic McDowall
Specjalne podziękowania dla:
Games Workshop
Published by:
Cubicle 7 Entertainment Ltd,
Unit 6 Block 3B, City North Business Campus, Stamullen,
Co. Meath, Ireland
EDYCJA POLSKA
Tłumaczenie:
Jakub Zapała
Redakcja:
Jakub Zapała
Redakcja merytoryczna:
Michał Szewczyk
Korekta:
Maciej Sznurkowski
Skład DTP:
Andrzej Karlicki, Paweł Karlicki
Żaden fragment tej książki nie może być reprodukowany, składowany lub transmitowany w żadnej formie elektronicznej,
mechanicznej lub fotograficznej bez pisemnej zgody wydawcy.
Copernicus Corporation
ul. D∏ugosza 2/16
01-174 Warszawa
www.copcorp.pl
ISBN: 978-83-8232-012-1
Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja © Copyright Games Workshop Limited 2021. Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja, logo Warhammer Fantasy
Roleplay 4. edycja, GW, Games Workshop, Warhammer, The Game of Fantasy Battles, logo komety o dwóch ogonach i wszystkie powiązane loga, ilustracje,
obrazy, nazwiska, stworzenia, rasy, pojazdy, lokalizacje, broń, postacie oraz ich charakterystyczne podobieństwo są ® lub TM i / lub © Games Workshop
Limited, zarejestrowane na całym świecie i używane na podstawie licencji. Cubicle 7 Entertainment i logo Cubicle 7 Entertainment są znakami towarowymi
firmy Cubicle 7 Entertainment Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
2
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E P L AY
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA ........................................4
Jak korzystać z tej książki ............................... 5
1) Kampania Ciężkich Dni
i Niespokojnych Nocy .................................. 5
2) Wewnątrz Wewnętrznego Wroga............ 5
3) Pięć samodzielnych przygód.................... 6
4) Mnożenie przygód .................................. 6
5) Niewyczerpane źródło pomysłów ............ 6
Prowadzenie przygód ..................................... 6
Współczynniki BN-ów................................... 6
Pieniądze ..................................................... 6
Mapa kampanii............................................... 6
WPROWADZENIE ................................5
Co dalej? .................................................... 32
Bohaterowie Niezależni ................................ 32
Miejsce ......................................................... 36
Jak tam dotrzeć? ........................................... 36
Szlakiem kampanii..................................... 36
Samodzielna przygoda ............................... 37
Gmach opery ................................................ 37
Parter ......................................................... 37
Piętro ......................................................... 37
Mapa gmachu Staatsoper........................... 39
Przygoda .................................................... 40
Wprowadzenie dla Graczy ........................ 40
Wątki ......................................................... 40
Wydarzenia ................................................ 41
Podsumowanie.............................................. 47
Nagrody ..................................................... 47
Co dalej? .................................................... 47
NIESPOKOJNA NOC W OPERZE 36
Przygoda ....................................................... 70
Wprowadzenie dla Graczy ........................ 70
Mapa Niederstadt Haus............................. 71
Goście ........................................................ 72
Wątki ......................................................... 72
Wydarzenia ................................................ 73
Podsumowanie przygody .............................. 78
Kto wygrał? ................................................ 78
Nagrody ..................................................... 78
Co dalej? .................................................... 78
Bohaterowie Niezależni ................................ 79
Gnomy ......................................................... 86
Opinie........................................................ 86
Gnomi bohaterowie ...................................... 87
1) Rasa ....................................................... 87
2) Klasy i Profesje ...................................... 87
3) Atrybuty ................................................ 88
4) Umiejętności i Talenty ........................... 88
Imiona gnomów......................................... 88
Wygląd ...................................................... 89
Bogowie gnomów ......................................... 89
Gnomi kapłani........................................... 90
Zepsucie i gnomy ......................................... 90
Al-zahr ......................................................... 91
Alvatafl ......................................................... 91
Bestia wśród krawców................................... 92
Cerevis .......................................................... 92
Domino ........................................................ 92
Kamienie ...................................................... 93
Kule .............................................................. 93
Middenball ................................................... 93
Mühlen ......................................................... 94
Pierścienie .................................................... 94
Pijackie tańce ................................................ 94
Rzutki ........................................................... 95
Siłowanie się na rękę .................................... 95
Szkarłatna cesarzowa .................................... 95
Quiz pubowy ................................................ 95
DODATEK 1: GNOMY .....................86
Miejsce ........................................................... 7
Jak tam dotrzeć? ............................................. 7
Szlakiem kampanii....................................... 7
Samodzielna przygoda ................................. 7
Gospoda ......................................................... 7
Główny budynek ......................................... 8
Stajnie i kuźnia ............................................ 8
Wygódka...................................................... 8
Przystań ....................................................... 8
Przygoda ......................................................... 8
Wprowadzenie dla Graczy .......................... 8
Pozostali goście ............................................ 9
Wątki ........................................................... 9
Wydarzenia ................................................ 10
Mapa "Pod Trzema Piórami" .................... 11
Podsumowanie.............................................. 16
Nagrody ..................................................... 16
Co dalej? .................................................... 16
Bohaterowie Niezależni ................................ 16
CIĘŻKA NOC W GOSPODZIE
„POD TRZEMA PIÓRAMI” .................7
Bohaterowie Niezależni ................................ 47
Miejsce ......................................................... 23
Jak tam dotrzeć? ........................................... 23
Szlakiem kampanii..................................... 23
Mapa gmachu sądu .................................... 24
Samodzielna przygoda ............................... 25
Gmach sądu.................................................. 25
Ring ........................................................... 25
Plac ............................................................ 25
Parter ......................................................... 25
Piętro ......................................................... 25
Przygoda ....................................................... 25
Wprowadzenie dla Graczy ........................ 25
Mapa Areny ............................................... 26
Wątki ......................................................... 26
Wydarzenia ................................................ 27
Podsumowanie.............................................. 32
Nagrody ..................................................... 32
DZIEŃ CIĘŻKIEGO WYMIARU
SPRAWIEDLIWOŚCI ........................ 23
Miejsce ......................................................... 54
Jak tam dotrzeć? ........................................... 54
Szlakiem kampanii..................................... 54
Samodzielna przygoda ............................... 55
Zamek .......................................................... 55
Reduta ....................................................... 55
Mapa zamku Grauenberg .......................... 56
Stajnie, wozownia i kuźnia ......................... 57
Psiarnia i ptaszarnia ................................... 57
Ogrody....................................................... 57
Dwór ......................................................... 57
Wieża Słoneczna ....................................... 57
Wielkie Podejście ...................................... 57
Przystań ..................................................... 57
Przygoda ....................................................... 57
Wprowadzenie dla Graczy ........................ 57
Inni goście ................................................. 57
Wątki ......................................................... 58
Wydarzenia ................................................ 59
Podsumowanie przygody .............................. 63
Nagrody ..................................................... 63
Co dalej? .................................................... 64
Bohaterowie Niezależni ................................ 64
Miejsce ......................................................... 68
Jak tam dotrzeć? ........................................... 68
Szlakiem kampanii..................................... 68
Samodzielna przygoda ............................... 69
Posiadłość ..................................................... 69
Od zewnątrz .............................................. 69
Parter ......................................................... 69
Pierwsze piętro .......................................... 70
Drugie piętro ............................................. 70
ŚLUB NASTASSI ............................... 54
DODATEK 2: GRY KARCZEMNE ...91
WŁADCA UBERSREIKU..................68
3
I
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E PL AY
PRZEDMOWA
Ciężka noc w gospodzie „Pod Trzema Piórami”
to przygoda napisana
pierwotnie do 1. edycji
WFRP
i opublikowana w listopadzie 1987 roku
w numerze 94 magazynu
White Dwarf
prowadzonego przez Games
Workshop. Napisałem ją jako eksperyment. Chciałem zobaczyć, czy taka
wielowątkowa historia może w ogóle sprawdzić się w grze fabularnej.
W RPG w tamtych czasach tego nie próbowano, za to inne media realizowały
podobne fabuły z powodzeniem. W teatrze przeplatające się i zderzające
się ze sobą wątki były podstawą wielu sztuk, zwłaszcza fars, od czasów
rzymskich. Chciałem uchwycić tę pełną zdarzeń i zwrotów akcji formułę
w przygodzie do gry fabularnej. Ważne dla mnie było, żeby Bohaterowie
nie mieli chwili wytchnienia aż do momentu, kiedy wszyscy położą się do
łóżek. Heisty i komedie kryminalne z lat 60. i 70. były dla mnie kolejnym
źródłem inspiracji. W tych opowieściach główni bohaterowie mierzą się
z niezliczonymi i niespodziewanymi trudnościami, które wymagają od nich
czegoś więcej niż tylko wykazania się łotrzykowskimi talentami.
Po latach fani
WFRP
zaliczają
Ciężką noc w gospodzie „Pod Trzema Piórami”
do najlepszych scenariuszy wydanych do tej gry. Została ona przedrukowana
w dwóch dodatkach do 1. edycji:
Potępieńcu
od Games Workshop z roku
1989 (w Polsce wydanym przez MAGa w 1995 roku) oraz
Apocrypha
Now I
od Hogshead Publishing z 1995 roku (w Polsce ten dodatek nigdy
nie ukazał się w całości, ponieważ zawierał przedruki materiałów z innych
pozycji, przede wszystkim
Księgi Wiedzy Tajemnej
– wybrane treści
z niego ukazały się w
Magii i Mieczu
oraz innych dodatkach – przyp. red.).
W 2005 roku, po osiemnastu latach od pierwszej publikacji, przygoda została
przystosowana do zasad 2. edycji
WFRP
i ukazała się w zbiorze
Splądrowane
krypty
przygotowanym przez Black Industries (w Polsce wydanym przez
Copernicus Corporation w roku 2005).
Od tego czasu napisałem jeszcze dwie przygody w podobnym stylu.
Ślub
Nastassi
powstał w czasach 1. edycji. Nie mogłem się powstrzymać przed
przedstawieniem dalszych losów grafini Marii Ulryki von Liebwitz-
Ambosstein i jej konfliktu z rodziną von Dammenblatz z Wissenburga,
rozpoczętych w pierwszej przygodzie. Kiedy pisałem
The Edge of Night
do 3. edycji
WFRP
(dodatek opisujący Ubersreik do niewydanej
w Polsce odsłony Warhammera – przyp. red.), zamieściłem tam rozdział
dziejący się w pełnej przepychu posiadłości w Ubersreiku, gdzie szlachta
ładuje się w rozmaite kłopoty.
Na potrzeby
Ciężkich Dni i Niespokojnych Nocy
uzupełniłem
i rozszerzyłem te trzy przygody tak, by odpowiadały nowej edycji.
Dodałem też dwie kolejne historie: jedną osadzoną w gmachu sądu
dużego miasta, a drugą dziejącą się w pełnej blichtru operze stojącej
w jednej z metropolii Imperium. Wątek przewodni tej niewielkiej
kampanii stanowi historia grafini Marii Ulryki oraz rodu Dammenblatz.
Podobnie jak w oryginalnej przygodzie, będzie się tu działo dużo więcej,
a życie Bohaterów utrudni dodatkowo pomieszanie rozlicznych wątków
mających miejsce w każdym z odwiedzonych ciekawych miejsc.
Graeme Davis,
2019
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin