Zen_prezentacji_Proste_pomysly_i_wazne_zasady_Wydanie_III_zenpr2.pdf

(8889 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery
(3rd Edition) (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
z wykorzystaniem fragmentów „Zen prezentacji. Proste
pomysły i ważne zasady” w przekładzie Marka Marczak
ISBN: 978-83-283-6795-1
Authorized translation from the English language edition, entitled PRESENTATION
ZEN: SIMPLE IDEAS ON PRESENTATION DESIGN AND DELIVERY, 3rd Edition
by REYNOLDS, GARR, published by Pearson Education, Inc, publishing as New Riders,
Copyright © 2020 Pearson Education, Inc. or its affiliates. All right reserved.
No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information
storage retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by Helion SA, Copyright © 2020.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficznąś, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/zenpr2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziękowania, ix
Przedmowa autorstwa Guya Kawasakiego, x
WSTĘP
Prezentacje w dzisiejszym świecie, 5
PRZYGOTOWANIE
Kreatywność, limity i ograniczenia, 31
Planowanie analogowe, 47
Tworzenie historii, 79
DESIGN
Dlaczego prostota ma znaczenie, 117
Design prezentacji — zasady i techniki, 137
Przykładowe materiały wizualne: obrazy i tekst, 197
PREZENTACJA
Sztuka bycia w pełni obecnym, 235
Nawiązywanie więzi z widzami, 251
Potrzeba zaangażowania, 273
KOLEJNY KROK
Początek podróży, 305
Zdjęcia i ilustracje, 312
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
Przykładowe materiały
wizualne: obrazy i tekst
7
Wiesz już, co decyduje o efektywności slajdu oraz w jaki sposób wykorzysty-
wać właściwości takie jak prostota, kontrast, pusta przestrzeń i tym podobne.
Po uzyskaniu odpowiedniego poziomu harmonii wizualnej slajdów przekonasz
się, że ich design jest naturalnie lepszy, a ich wygląd uległ ogólnej poprawie.
Elementy graficzne powinny być wciągające i stanowić integralną część wystą-
pienia, ale widz musi je te móc łatwo i szybko zrozumieć. Jeżeli musisz objaśnić
coś złożonego, nie prezentuj wszystkich informacji naraz. Zamiast tego stwórz
animację, tak aby różne elementy wykresu lub diagramu pojawiały się po kolei,
w logicznym i przejrzystym ciągu. Prostota, umiar i równowaga są ważnymi kwe-
stiami do rozważenia podczas projektowania slajdów oraz innych multimediów.
W przypadku oprawy wizualnej prezentacji, grafiki muszą być dokładne
i bezbłędne. Czy tego chcemy czy nie, materiały wizualne również oddziałują na
odbiorców na płaszczyźnie emocjonalnej. Ludzie błyskawicznie oceniają, czy coś
jest atrakcyjne, wiarygodne, profesjonalne, zbyt uładnione i tak dalej. To odruch,
który czuć w trzewiach — i ma on znaczenie. Głównym celem nie jest sprawie-
nie, aby slajdy wyglądały dobrze. Celem jest przejrzystość. Jeśli jednak zawsze
będziesz miał na uwadze zasady prostoty i umiaru — a także podstawowe poję-
cia z dziedziny designu, nakreślone w rozdziale 6. — Twoje slajdy będą wyglądać
estetycznie i wzmagać ogólną skuteczność Twojej prezentacji.
Rozdział 7.
Przykładowe materiały wizualne: obrazy i tekst
197
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin