Fotografowanie_mezczyzn_500_kreatywnych_ujec_fotmez.pdf

(5721 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
O książce
nalezienie najlepszego sposobu na upozowanie modela
— sposobu, przy którym będzie on wyglądał najkorzyst-
niej, a zarazem odpowiedniego do sytuacji i atrakcyjnego
pod względem estetycznym — może być jednym z najtrud-
niejszych zadań w aranżacji portretu.
Dobór odpowiedniej pozy odgrywa szczególną rolę w przy-
padku portretów mężczyzn, zwłaszcza że „reguły” pozowania
są w tym przypadku stosowane w dość oszczędny sposób.
Z tego względu zróżnicowanie ujęć i uzyskanie oczekiwane-
go efektu wymaga o wiele subtelniejszych zmian i zabiegów.
Ponadto, mężczyźni są zwykle bardziej niechętni pozowaniu
niż kobiety, to zaś ma dwojakie konsekwencje. Po pierwsze,
większość portrecistów ma mniej okazji do fotografowa-
nia mężczyzn, a co za tym idzie — mniejsze doświadczenie
w rozwiązywaniu rozmaitych problemów z pozowaniem, ja-
kie można wówczas napotkać. Po drugie, wielu fotografów
twierdzi, że sesje z mężczyznami często są znacznie krótsze niż
z kobietami, jako że większość mężczyzn nie ma cierpliwości
do pozowania lub nie jest tym szczególnie zainteresowana. To
zaś oznacza, że fotograf musi być przygotowany do zrealizo-
wania założeń sesji w stosunkowo ograniczonym czasie.
Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie-
niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów i fotografów reklamowych, które mogą
być inspiracją dla ambitnych adeptów sztuki fotografowania,
szukających ciekawych środków wyrazu do wykorzystania we
własnej pracy. Nie wiesz, jak poprowadzić sesję z klientem,
zastanawiasz się, jak zaaranżować ujęcie z konkretnym rekwi-
zytem? Przejrzyj przykładowe fotografie, wybierz interesujące
motywy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie
prac nowymi pozami? Poszukaj aranżacji, które przypadną Ci
Z
do gustu, i pomyśl nad ich samodzielnym przygotowaniem
lub zaczerpnij z nich interesujące Cię elementy.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależno-
ści od tego, jak duża część sylwetki modela została ujęta
w kadrze. I tak, album rozpoczyna się od ujęć do ramion,
bezpośrednio po nich znajdziesz podobne fotografie, lecz
z uwzględnieniem jednej lub dwóch dłoni. W dalszej ko-
lejności zamieszczone są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie,
które obejmują głowę, ramiona, ręce i dłonie, a także przy-
najmniej część klatki piersiowej. Kolejną grupę stanowią
portrety trzy czwarte, przedstawiające modela do wysokości
połowy ud lub do łydek. Znaczną część książki zajmują por-
trety całych postaci — najtrudniejsze do poprawnej realiza-
cji ze względu na konieczność zatroszczenia się o każdy detal
sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i całej postaci zo-
stały podzielone na pozy stojące i siedzące.
Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy drobna sugestia, iskra,
by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo
inspirujących przykładów, które mogą Ci w tym pomóc.
Spis treści
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 3
ujęcia do ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 1 – 127
ujęcia od pasa w górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 128 – 203
ujęcia trzy czwarte — pozy siedzące. . . . . . . . . . . . . zdjęcia 204 – 263
ujęcia trzy czwarte — pozy stojące . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 264 – 393
ujęcia całych postaci — pozy siedzące . . . . . . . . . . . zdjęcia 394 – 446
ujęcia całych postaci — pozy stojące . . . . . . . . . . . . zdjęcia 447 – 507
Dodatek. Najważniejsze informacje o pozowaniu . . . . . . . strona 120
Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 122
Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 125
FOTOgRAFOWANIE MężcZYZN. 500 kREATYWNYch ujęć
3
Kup książkę
Poleć książkę
3.
Autorem zdjęcia jest christopher grey
1.
Autorką zdjęcia jest Beth Forester
4.
Autorem zdjęcia jest christopher grey
2.
Autorką zdjęcia jest Beth Forester
„W trakcie sesji z młodym modelem zrób kilka zdjęć w stylu
macho, gdyż zapewne właśnie w taki sposób lubi sobie sam sie-
bie wyobrażać. Jeśli potem zasugerujesz, że dziewczętom spodo-
bałaby się trochę łagodniejsza mimika i gestykulacja, zapewne
»wynegocjujesz« sympatyczny uśmiech”
1
. — J. D. Wacker
5.
Autorem zdjęcia jest Paul D. Van hoy II
Kup książkę
Poleć książkę
6.
Autorem zdjęcia jest christopher grey
7.
Autorem zdjęcia jest christopher grey
8.
Autorem zdjęcia jest christopher grey
9.
Autorem zdjęcia jest Paul D. Van hoy II
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin