Fotografowanie_par_500_kreatywnych_ujec_fotpar.pdf

(4799 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
O książce
pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
piero dwóch, kiedy możliwości aranżacji ujęcia jest co
najmniej dwa razy więcej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadbać nie tylko o to, by każdy z modeli
wyglądał atrakcyjnie, lecz także by obydwoje harmonijnie
się uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragną portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygląd. To
oznacza, że na zdjęciach niektórych par trzeba umieć poka-
zać żar miłości, na innych przyjemność i radość, jakie oby-
dwoje czerpią z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
bądź wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym, że zdjęcia par są naj-
częściej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza, że fotograf musi improwizować, aby opracować
pozy pozostające w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastujące). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba też dopasować do dostępnego oświetlenia.
Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie-
niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów ślubnych, które mogą
być inspiracją dla ambitnych artystów, szukających cieka-
wych środków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aranżować sesję z konkretną parą w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotografie, wybierz interesujące moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadną Ci do
gustu, i pomyśl nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpnię-
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależności od
tego, jak duża część sylwetek została ujęta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna się od ujęć do ramion, bezpośrednio po
nich znajdziesz podobne fotografie, lecz z uwzględnieniem
U
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejności zamieszczone
są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie, które obejmują gło-
wę, ramiona, ręce i dłonie, a także przynajmniej część klat-
ki piersiowej. Kolejną grupę stanowią portrety trzy czwarte,
przedstawiające parę od głów do łydek. Znaczną część książ-
ki zajmują portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze względu na konieczność zatroszczenia się
o każdy detal sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci są podzielone na pozy stojące, siedzące i leżące.
Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo
inspirujących przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
Spis treści
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 3
ujęcia do ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 1 – 66
ujęcia od pasa w górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 156 – 183
ujęcia trzy czwarte — pozy siedzące i leżące . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia trzy czwarte — pozy stojące . . . . . . . . . . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia całych postaci — pozy siedzące i leżące . . zdjęcia 278 – 337
ujęcia całych postaci — pozy stojące . . . . . . . . . . zdjęcia 338 – 485
Detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 486 – 500
Dodatek. Najważniejsze informacje o pozowaniu . . . . . strona 120
Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 123
Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 125
FOTOgRAFOWANIE PAR. 500 kREATYWNYch ujęć
3
Kup książkę
Poleć książkę
O książce
pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
piero dwóch, kiedy możliwości aranżacji ujęcia jest co
najmniej dwa razy więcej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadbać nie tylko o to, by każdy z modeli
wyglądał atrakcyjnie, lecz także by obydwoje harmonijnie
się uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragną portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygląd. To
oznacza, że na zdjęciach niektórych par trzeba umieć poka-
zać żar miłości, na innych przyjemność i radość, jakie oby-
dwoje czerpią z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
bądź wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym, że zdjęcia par są naj-
częściej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza, że fotograf musi improwizować, aby opracować
pozy pozostające w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastujące). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba też dopasować do dostępnego oświetlenia.
Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie-
niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów ślubnych, które mogą
być inspiracją dla ambitnych artystów, szukających cieka-
wych środków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aranżować sesję z konkretną parą w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotogra e, wybierz interesujące moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadną Ci do
gustu, i pomyśl nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpnię-
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależności od
tego, jak duża część sylwetek została ujęta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna się od ujęć do ramion, bezpośrednio po
nich znajdziesz podobne fotogra e, lecz z uwzględnieniem
U
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejności zamieszczone
są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie, które obejmują gło-
wę, ramiona, ręce i dłonie, a także przynajmniej część klat-
ki piersiowej. Kolejną grupę stanowią portrety trzy czwarte,
przedstawiające parę od głów do łydek. Znaczną część książ-
ki zajmują portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze względu na konieczność zatroszczenia się
o każdy detal sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci są podzielone na pozy stojące, siedzące i leżące.
Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo
inspirujących przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
Spis treści
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 3
Ujęcia do ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 1 – 66
Ujęcia od pasa w górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 156 – 183
Ujęcia trzy czwarte — pozy siedzące i leżące . . . zdjęcia 184 – 277
Ujęcia trzy czwarte — pozy stojące . . . . . . . . . . . . zdjęcia 184 – 277
Ujęcia całych postaci — pozy siedzące i leżące . . zdjęcia 278 – 337
Ujęcia całych postaci — pozy stojące . . . . . . . . . . zdjęcia 338 – 485
Detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 486 – 500
Dodatek. Najważniejsze informacje o pozowaniu . . . . . strona 120
Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 123
Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 125
FOTOGRAFOWANIE PAR. 500 KREATYWNYCH UJĘĆ
3
Kup książkę
Poleć książkę
3.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
1.
Autorem zdjęcia jest kevin kubota
4.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
2.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
5.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin