Po_prostu_Access_2003_PL_ppac23.pdf
(
1129 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Po prostu
Access 2003 PL
Autor: Steve Schwartz
T³umaczenie: Pawe³ Koronkiewicz
ISBN: 83-7361-407-9
Tytu³ orygina³u:
Access 2003 Visual QuickStart Guide
Format: B5, stron: 260
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
Microsoft Access 2003 — sk³adnik pakietu Microsoft Office 2003 — to niezwykle
popularny program s³u¿¹cy do tworzenia i obs³ugi baz danych. Mo¿esz go u¿ywaæ
do przechowywania, porz¹dkowania i analizowania informacji o ludziach, miejscach
i zdarzeniach dotycz¹cych Twojego ¿ycia. Jest on wykorzystywany przez ludzi biznesu,
naukowców, handlowców i tych wszystkich, którzy w swojej pracy potrzebuj¹ dostêpu
do du¿ych zbiorów danych. Access u³atwia ich wprowadzanie, wyszukiwanie
potrzebnych informacji; potrafi te¿ przedstawiæ wybrany zestaw informacji w formie
atrakcyjnych raportów wzbogaconych o ró¿nego rodzaju wykresy.
Dla osoby pragn¹cej w krótkim czasie opanowaæ obs³ugê popularnego Accessa nie ma
lepszej ksi¹¿ki ni¿ „Po prostu Access 2003 PL”. Access ró¿ni siê od innych systemów
bazodanowych wizualnym projektowaniem tabel, kwerend i raportów. Ksi¹¿kê z serii
„Po prostu” wyró¿niaj¹ podobne cechy: przystêpno æ oraz wizualny, opieraj¹cy siê
na licznych ilustracjach i zrzutach ekranowych sposób przedstawiania materia³u.
Ksi¹¿ka omawia:
• Podstawowe pojêcia zwi¹zane z bazami danych
• Interfejs Accessa
• Tworzenie nowej bazy danych
• Tworzenie tabel
• Projektowanie formularzy
• Wyszukiwanie danych za pomoc¹ kwerend
• Tworzenie raportów i zestawieñ
• Zaawansowane techniki przeszukiwania bazy danych
• Pracê z tabelami i wykresami przestawnymi
• Wymianê danych z innymi programami
• Korzystanie z Accessa w internecie
• Zarz¹dzanie prawami u¿ytkowników Accessa
• Tworzenie w³asnych menu i pasków narzêdziowych
• Pisanie makrodefinicji i zapytañ w jêzyku SQL
Ksi¹¿ka przeznaczona jest dla osób swobodnie pos³uguj¹cych siê systemem Windows,
ale nie maj¹cych do tej pory styczno ci z tematyk¹ baz danych. „Po prostu Access
2003 PL” to ograniczona do niezbêdnego minimum dawka teorii i mnóstwo
praktycznych wskazówek, dziêki którym wykonasz swoj¹ pracê szybko i bez k³opotów.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1.
9
Podstawowe pojęcia
11
Bazy danych wokół nas.............................................................................12
Elementy bazy danych ..............................................................................14
Sortowanie rekordów ................................................................................15
Wybieranie rekordów ................................................................................16
Generowanie raportów ..............................................................................17
Automatyzowanie baz danych...................................................................18
Kartotekowe i relacyjne bazy danych .......................................................19
Spis treści
Rozdział 2.
Microsoft Access — zapoznanie z programem
21
Podstawowe pojęcia ..................................................................................22
Interfejs programu Access.........................................................................26
Korzystanie z systemu pomocy.................................................................29
Tworzenie baz danych
31
Otwieranie okienka Nowy plik..................................................................32
Tworzenie bazy danych przy u yciu szablonu..........................................33
Tworzenie kopii bazy danych....................................................................35
Samodzielne tworzenie bazy danych i jej tabel.........................................36
Co dalej?....................................................................................................43
Tabele i pola
45
Typy danych..............................................................................................46
Określanie właściwości pól .......................................................................50
Maski wprowadzania.................................................................................52
Sprawdzanie poprawności pól...................................................................54
Dodawanie i usuwanie pól ........................................................................55
Rozdział 3.
Rozdział 4.
3
Spis treści
Rozdział 5.
Konfigurowanie arkuszy danych
57
Określanie domyślnego formatowania ......................................................58
Zmiana wyglądu siatki i efektów wyświetlania komórek .........................59
Zmiana czcionki ........................................................................................60
Zmiana wysokości wierszy i szerokości kolumn ......................................61
Ukrywanie, blokowanie i przenoszenie kolumn .......................................63
Tworzenie i konfigurowanie formularzy
67
Tworzenie formularzy ...............................................................................68
Modyfikowanie formularzy.......................................................................70
Praca z sekcjami formularzy .....................................................................74
Wstawianie obiektów do formularza.........................................................75
Zmienianie tła formularza .........................................................................80
Definiowanie kolejności dostępu ..............................................................81
Formularze pojedyncze i ciągłe.................................................................82
Tworzenie relacji
83
Wyznaczanie klucza podstawowego (głównego)......................................84
Typy relacji ...............................................................................................87
Definiowanie relacji ..................................................................................89
Więzy integralności...................................................................................91
Drukowanie układu relacji ........................................................................92
Wprowadzanie i edycja danych
93
Dodawanie rekordów ................................................................................94
Usuwanie rekordów...................................................................................95
Przechodzenie między rekordami .............................................................97
Wprowadzanie i edycja danych.................................................................98
Wyszukiwanie i zamiana.........................................................................105
Sprawdzanie pisowni...............................................................................108
Sortowanie rekordów
111
Sortowanie w programie Microsoft Access ............................................112
Sortowanie w formularzu ........................................................................113
Sortowanie arkusza danych .....................................................................114
Sortowanie zło one .................................................................................116
Rozdział 6.
Rozdział 7.
Spis treści
Rozdział 8.
Rozdział 9.
4
Spis treści
Rozdział 10.
Filtrowanie danych
117
Wprowadzenie do filtrowania .................................................................118
Filtrowanie według wyboru.....................................................................119
Filtrowanie z wyłączeniem wyboru ........................................................120
Filtrowanie dla wprowadzonego wzorca.................................................121
Filtrowanie według formularza ...............................................................122
Zaawansowane filtrowanie/ sortowanie ..................................................124
Rozdział 11.
Kwerendy
127
Okno projektu kwerendy .........................................................................128
Tworzenie kwerend przy u yciu kreatora ...............................................129
Przeglądanie kwerend w widoku projektu ..............................................132
Wybieranie tabel kwerendy.....................................................................133
Wybieranie pól kwerendy .......................................................................134
Definiowanie kryteriów kwerendy..........................................................135
Korzystanie z symboli wieloznacznych ..................................................137
Konstruktor wyra eń ...............................................................................138
Wprowadzanie zło onych kryteriów wyboru..........................................139
Język SQL ...............................................................................................141
Tworzenie kwerend w języku SQL .........................................................142
Tworzenie kwerendy krzy owej .............................................................143
Rozdział 12.
Drukowanie rekordów
145
Drukowanie arkusza danych ...................................................................146
Drukowanie formularzy ..........................................................................148
Korzystanie z podglądu wydruku............................................................150
Rozdział 13.
Wykresy i tabele przestawne
153
Wykresy ..................................................................................................154
Tworzenie wykresu .................................................................................155
Modyfikowanie wykresu.........................................................................157
Tworzenie tabeli przestawnej..................................................................158
Okno tabeli przestawnej ..........................................................................160
Formatowanie tabeli przestawnej............................................................161
Tworzenie wykresu przestawnego ..........................................................162
Okno wykresu przestawnego...................................................................163
Formatowanie wykresu przestawnego ....................................................164
5
Spis treści
Spis treści
Rozdział 14.
Raporty
165
Tworzenie autoraportu ............................................................................166
Projektowanie etykiet adresowych..........................................................168
Kreator raportów .....................................................................................169
Modyfikowanie raportów ........................................................................171
Rozdział 15.
Importowanie danych
173
Importowanie danych w formatach Paradox i dBASE............................174
Importowanie danych programu Excel ...................................................175
Importowanie danych programu Outlook ...............................................178
Importowanie danych HTML..................................................................180
Importowanie plików tekstowych ...........................................................182
Importowanie danych w formacie programu Access ..............................185
Przyłączanie do danych zewnętrznych....................................................186
Rozdział 16.
Eksportowanie danych
189
Przygotowanie danych do eksportowania ...............................................190
Eksportowanie danych do innego programu ...........................................191
Eksportowanie danych do formatu programu Excel ...............................193
Eksportowanie danych do pliku tekstowego ...........................................194
Eksportowanie danych do pliku XML ....................................................196
Eksportowanie danych i obiektów do baz danych programu Access......197
Rozdział 17.
Prezentowanie danych w sieci WWW
199
Tworzenie statycznych stron WWW.......................................................200
Tworzenie migawki raportu ....................................................................202
Tworzenie stron dostępu do danych........................................................203
Rozdział 18.
Zabezpieczenia i konserwacja
205
Tworzenie kopii zapasowej bazy danych ................................................206
Kompaktowanie i naprawianie bazy danych...........................................207
Zabezpieczanie danych............................................................................209
Zabezpieczanie bazy danych hasłem.......................................................210
Wprowadzanie zabezpieczeń na poziomie u ytkownika ........................212
Rozdział 19.
Automatyzowanie pracy
221
Tworzenie paneli przełączania ................................................................222
Modyfikowanie paneli przełączania........................................................224
6
Spis treści
Plik z chomika:
Faficzek-10
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Access_100acc.pdf
(577 KB)
ABC_Access_2003_PL_abca23.pdf
(970 KB)
ABC_Accessa_2002_XP_PL_abcacc.pdf
(332 KB)
ABC_Access_2016_PL_abca16.pdf
(764 KB)
ABC_Access_2007_PL_abca27.pdf
(358 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin