Godzina_dziennie_z_Facebook_marketingiem_godzif.pdf

(255 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Godzina dziennie
z Facebook marketingiem
Autor:
Chris Treadaway, Mari Smith
Tłumaczenie: Aleksander Jurczak
ISBN: 978-83-246-2873-5
Tytuł oryginału:
Facebook Marketing: An Hour a Day
Format: 180×235, stron: 320
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
Zaprzęgnij Facebooka do skutecznego promowania Twojej firmy!
• Opracuj strategię działania i na bieżąco mierz jej skuteczność
• Poznaj zasady komunikacji z klientami w mediach społecznościowych
• Wykorzystaj Facebook Connect, aplikacje, widgety i ramki fanów
Oto jedyna książka, która poprowadzi Cię przez wszystkie etapy obmyślania, wprowadzania,
optymalizowania i mierzenia postępów udanej strategii działania na Facebooku.
Brian Goldfarb, kierownik w Microsofcie
Posiadający już ponad 500 milionów użytkowników największy serwis społecznościowy świata –
Facebook – wyrósł także na potężną platformę marketingową. Pragnące kontaktu i interakcji
z klientem firmy szybko dostrzegły w nim obiecującą alternatywę dla tradycyjnych spotów
radiowych i telewizyjnych czy reklam prasowych, które już dawno przestały się sprawdzać. Tym
samym również utarta strategia nachalnego zachwalania i "wciskania" produktów musiała odejść
do lamusa. Wobec tego przenoszące się do nowego medium koncerny zaczęły uczyć się innego,
skutecznego sposobu komunikowania się z konsumentami. W końcu Facebook nie jest czarodziejską
różdżką, za dotknięciem której popularność i obroty firmy rosną same z siebie. Choć oferuje
ogromne możliwości promocyjne, nie zrobi niczego za Ciebie, nie zastąpi Twojej kreatywności,
a już na pewno sam nie porozmawia z Twoim klientem i nie zdobędzie tysiąca wiernych fanów.
Nieodpowiedni sposób prowadzenia firmowego konta na Facebooku może za to przynieść efekty
całkowicie odwrotne do zamierzonych…
Choć zdajesz sobie sprawę z tego, jaki potencjał marketingowy drzemie w tak nośnym medium
społecznościowym, zanim zaczniesz prowadzić w nim kampanię, lepiej upewnij się, że zrobisz to
dobrze! Ta niezwykła książka przeprowadzi Cię od początku do końca przez cały proces tworzenia,
wdrażania i analizowania rezultatów udanej kampanii marketingowej na Facebooku. Dowiesz się
więcej na temat zjawiska mediów społecznościowych, zrozumiesz, skąd bierze się ich siła i jaką
mają przed sobą przyszłość. Odkryjesz, jak opracować efektywną strategię działania na Facebooku
i wykorzystać wszystkie oferowane przez niego możliwości, takie jak wydarzenia, aplikacje,
reklamy CPC, statystyki czy Facebook Connect. Nauczysz się od podstaw planować i przygotowywać
kampanię marketingową oraz inicjować oficjalną obecność promowanej przez Ciebie firmy
w przestrzeni tego medium. Zobaczysz, jak wykorzystywać dostępne formy reklamowania się,
oraz okiełznasz możliwości, jakie daje tworzenie własnych aplikacji. Zagłębisz się także w systemy
pomiaru efektywności rozmaitych działań promocyjnych, które pozwolą Ci na bieżąco wprowadzać
udoskonalenia oraz szybko reagować w krytycznych sytuacjach, ale także przedstawiać rezultaty
tych działań w przejrzystej i efektownej formie.
Dzięki tej książce:
Stwórz zintegrowaną i efektywną strategię działania firmy na Facebooku!
Spis tre ci
Wprowadzenie ...................................................................................... 17
Rozdział 1. Marketing internetowy 1985 – 2010 ........................................................ 21
Skromne poczÈtki marketingu spoïeczno ciowego ........................................................22
Media spoïeczno ciowe w sïowach i liczbach .................................................................36
Co media spoïeczno ciowe w roku 2010 mówiÈ nam o przyszïo ci marketingu .............37
Realistyczne oczekiwania wobec marketingu spoïeczno ciowego ...................................40
Kilka sïów o kontakcie z konsumentem ........................................................................42
13
SPIS TRE¥CI
Rozdział 2. Czym jest Facebook? ............................................................................... 45
Sieci i media spoïeczno ciowe — definicje .....................................................................46
Krajobraz sieci spoïeczno ciowych ................................................................................47
Siedem prawd o sieciach spoïeczno ciowych ..................................................................55
Twój cel: marketing wirusowy .....................................................................................56
Inne korzy ci z udziaïu w sieciach spoïeczno ciowych ...................................................58
Pomysïy na kampaniÚ ..................................................................................................60
Podstawy Facebooka ....................................................................................................63
Znajomi .......................................................................................................................64
Aktualno ci ..................................................................................................................66
Rozdział 3. Opracuj strategię działania na Facebooku i mierz postępy ......................... 69
Okre l formÚ swojej obecno ci na Facebooku ................................................................70
Etapy udanej kampanii w mediach spoïeczno ciowych .................................................73
Okre l swój „produkt” spoïeczno ciowy ........................................................................75
Lista rzeczy do zrobienia na Facebooku .........................................................................80
Rozdział 4. Miesiąc 1. Przygotuj plan i zacznij działać ................................................. 85
Tydzieñ 1. Uïó fundamenty ........................................................................................86
Tydzieñ 2. Opracuj i zaprezentuj plan ..........................................................................93
Tydzieñ 3. Ustanów obecno Ê przy u yciu profilu i znajomych ...................................100
Tydzieñ 4. Wypromuj obecno Ê przy u yciu innych funkcji Facebooka ......................111
Rozdział 5. Miesiąc 2. Ustanów internetową obecność swojej organizacji
za pomocą grup i stron ........................................................................... 117
Tydzieñ 1. Zapoznaj siÚ ze stronami i grupami ...........................................................118
Tydzieñ 2. Zdefiniuj i zacznij realizowaÊ strategiÚ zarzÈdzania tre ciÈ .........................132
Tydzieñ 3. Dodawaj zasoby i eksperymentuj z nimi ....................................................138
Tydzieñ 4. Nadzoruj i modyfikuj plan ........................................................................142
Rozdział 6. Miesiąc 3. Kreuj popyt za pomocą reklam na Facebooku ........................... 151
Tydzieñ 1. Zapoznaj siÚ z reklamÈ na Facebooku ........................................................152
Tydzieñ 2. Stwórz tabelÚ danych ................................................................................161
Tydzieñ 3. Udoskonal kampaniÚ za pomocÈ testów A/B i wieloczynnikowych .................167
Tydzieñ 4. Przeanalizuj dane i dostosuj kampaniÚ ......................................................175
14
SPIS TRE¥CI
Rozdział 7. Miesiąc 4. Zaawansowana integracja taktyki z całością kampanii ............. 183
Tydzieñ 1. Poznaj niezbÚdne zaawansowane podej cia taktyczne ................................184
Tydzieñ 2. Zapoznaj siÚ z Facebook Connect, widgetami i ramkami fanów ................190
Tydzieñ 3. Zintegruj swoje dziaïania z aktywno ciÈ marketingowÈ
w innych obszarach .................................................................................................196
Tydzieñ 4. Przeprowad zaawansowanÈ analizÚ ..........................................................205
Rozdział 8. Dostosowywanie treści aplikacjami Facebooka ....................................... 211
Krótka historia aplikacji facebookowych .....................................................................212
Popularne aplikacje facebookowe ...............................................................................215
Wykorzystaj aplikacje do optymalizacji strony fanowskiej ..........................................225
Czego potrzeba do stworzenia wïasnej aplikacji ..........................................................228
WyciÈgnij korzy ci finansowe ze swojej aplikacji ........................................................237
Przyszïo Ê: aplikacje mobilne ......................................................................................238
Rozdział 9. Analiza Facebooka ............................................................................... 241
Monitoruj postÚpy wska nikami .................................................................................242
Zwrot inwestycji na Facebooku — przykïad Mayo Medical School .............................250
Mierz aktywno Ê za pomocÈ usïugi Statystyki ............................................................254
Gdy Facebook nie wystarczy: strony docelowe ...........................................................257
Rozdział 10. Uwarunkowania organizacji ................................................................. 263
Stanowiska i obowiÈzki ...............................................................................................264
JakÈ rolÚ peïni Facebook w ró nych organizacjach ......................................................268
Kilka sïów o wykorzystaniu Facebooka w marketingu B2B ........................................284
Dodatek A
Zasoby ................................................................................................ 287
Strona pomocnicza .....................................................................................................288
Lektury ......................................................................................................................288
Praktyczne narzÚdzia spoïeczno ciowe ........................................................................289
Dodatek B Przyszłość Facebooka ........................................................................... 291
Dave Kerpen ..............................................................................................................292
Scott McCaskill ..........................................................................................................294
Lauren Cooney ...........................................................................................................296
Jesse Stay ...................................................................................................................298
Nick O’Neill ..............................................................................................................301
Kevin Tate .................................................................................................................302
15
SPIS TRE¥CI
Słowniczek .......................................................................................... 305
Skorowidz ........................................................................................... 311
Zgłoś jeśli naruszono regulamin