Xamarin_Tworzenie_aplikacji_cross_platform_Receptury_xamari.pdf

(1496 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Xamarin Cross-Platform Development Cookbook
Tłumaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-283-3537-0
Copyright © Packt Publishing 2016
First published in the English language under the title 'Xamarin Cross-Platform Development Cookbook -
(9781785880537)'
Polish edition copyright © 2017 by Helion SA. All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/xamari.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/xamari
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
O korektorze merytorycznym
Wst p
Rozdzia 1. Jeden pier cie , by rz dzi wszystkimi
Wprowadzenie
Tworzenie uniwersalnego rozwi zania
Tworzenie uniwersalnego ekranu logowania
Korzystanie ze wspólnych funkcjonalno ci systemów
Uwierzytelnianie u ytkowników za pomoc serwisów Facebook i Google
9
11
13
19
19
20
29
35
43
Rozdzia 2. Raz deklaruj, wsz dzie wizualizuj
Wprowadzenie
Tworzenie uniwersalnej aplikacji z interfejsem zak adkowym
Kodowanie bloków funkcjonalnych interfejsu u ytkownika i wyzwalaczy
Umieszczanie w pliku XAML warto ci w a ciwych dla danego systemu
Stosowanie w asnych mechanizmów do zmiany wygl du kontrolek
53
53
54
61
70
75
Rozdzia 3. Natywne kontrolki urz dze i ich funkcjonowanie
Wprowadzenie
Wy wietlanie natywnych stron za pomoc wizualizatorów
Obs uga gestów na ró nych urz dzeniach
Wykonywanie zdj w aplikacji za pomoc natywnej kontrolki aparatu fotograficznego
81
81
82
91
95
Rozdzia 4. Ró ne pojazdy, ten sam silnik
Wprowadzenie
Sposoby tworzenia uniwersalnego kodu dla ró nych systemów
Korzystanie z lokalizatora zale no ci
109
109
110
118
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Korzystanie z zewn trznego kontenera wstrzykiwanych zale no ci
Wzorzec projektowy MVVM aplikacji
Korzystanie z komunikatora zdarze
Globalizowanie aplikacji
122
127
136
138
Rozdzia 5. Hej, gdzie s moje dane?
Wprowadzenie
Kodowanie uniwersalnego dost pu do bazy danych SQLite
Wykonywanie operacji CRUD na bazie SQLite
Korzystanie z internetowych us ug REST
Korzystanie z natywnych bibliotek REST i wydajne wysy anie zapyta przez sie
147
147
148
155
161
168
Rozdzia 6. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Wprowadzenie
Tworzenie uniwersalnych wtyczek
Robienie zdj i nagrywanie filmów
Odczytywanie danych GPS
Wy wietlanie i wysy anie lokalnych powiadomie
177
177
178
185
190
195
Rozdzia 7. Wi zanie danych
Wprowadzenie
Wi zanie danych w kodzie C#
Wi zanie danych w kodzie XAML
Dwukierunkowe wi zanie danych
Korzystanie z konwerterów warto ci
201
201
202
204
206
211
Rozdzia 8. Lista do wgl du
Wprowadzenie
Wy wietlanie kolekcji danych i zaznaczanie wiersza listy
Tworzenie, usuwanie i od wie anie elementów listy
Dostosowywanie szablonu wiersza
Grupowanie elementów i tworzenie listy nawigacyjnej
217
217
218
222
228
233
Rozdzia 9. Gesty i animacje
Wprowadzenie
Definiowanie detektorów gestów w j zyku XAML
Obs uga gestów za pomoc natywnych wizualizatorów
Definiowanie uniwersalnych animacji
239
239
240
242
249
Rozdzia 10. Koniecznie przetestuj aplikacj
Wprowadzenie
Definiowanie testów jednostkowych
Definiowanie testów akceptacyjnych za pomoc platformy Xamarin.UITest
Testowanie interfejsu u ytkownika za pomoc terminala Xamarin.UITest REPL
Przesy anie definicji testów do us ugi Xamarin Test Cloud i ich uruchamianie
255
255
256
262
269
279
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 11. Trzy, dwa, jeden — start i kontrola
Wprowadzenie
Korzystanie z us ugi Xamarin Insights
Publikowanie aplikacji dla systemu iOS
Publikowanie aplikacji dla systemu Android
Publikowanie aplikacji dla Windows Phone
291
291
292
302
307
316
Skorowidz
321
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin