Adobe Flash CS3 Professional Oficjalny podrecznik.pdf

(3675 KB) Pobierz
Adobe Flash CS3
Professional. Oficjalny
podrêcznik
Autor: Adobe Creative Team
T³umaczenie: £ukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-1230-7
Tytu³ orygina³u:
Adobe Flash CS3
Professional Classroom in a Book
Format: B5, stron: 352
Zawiera CD-ROM
Aktualne Ÿród³o wiedzy o Flashu CS3
Tworzenie plików interaktywnych
Praca z ActionScript 3.0
Importowanie plików audio i wideo
Publikowanie dokumentów Flasha
„Adobe
Flash CS3 Professional. Oficjalny podrêcznik” to kolejna ksi¹¿ka
w bestsellerowej serii podrêczników z æwiczeniami na temat oprogramowania. Program
Adobe Flash CS3 wykorzystywany jest przez profesjonalistów do tworzenia
interaktywnych stron WWW bogatych w materia³y audio, wideo, grafikê i animacje.
Podrêcznik, oprócz opisu podstawowych koncepcji i funkcji programu, zawiera równie¿
nowoœci, takie jak metody pracy z Action Script 3.0, wykorzystanie nowych
komponentów do usprawnienia projektów, importowanie symboli z warstw programu
Adobe Ilustrator oraz do³¹czanie materia³ów wideo programu Adobe After Effects i wiele
innych ciekawych mo¿liwoœci.
„Adobe
Flash CS3 Professional. Oficjalny podrêcznik” jest nie tylko doskona³ym
kompendium dla pocz¹tkuj¹cych, którzy – wykonuj¹c kolejne lekcje – poznaj¹ krok
po kroku mo¿liwoœci programu, ale tak¿e dla zaawansowanych projektantów, chc¹cych
wzbogaciæ swój warsztat, zdobyæ dodatkowe umiejêtnoœci i poszerzyæ wiedzê. Ksi¹¿ka
zawiera opis wielu zaawansowanych funkcji, w tym wskazówki i techniki dotycz¹ce
pos³ugiwania siê najnowsz¹ wersj¹ aplikacji.
Podstawowe wiadomoœci o Flashu
Tworzenie i edytowanie symboli
Praca z tekstem statycznym i dynamicznym, grafik¹, wideo i audio
Tworzenie animacji
Tworzenie plików interaktywnych
Metody pracy z ActionScript
Korzystanie z komponentów
£adowanie i optymalizacja zawartoœci Flasha
Alternatywne opcje publikacji
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Twórz wyj¹tkowe i oryginalne aplikacje we Flashu!
Do³¹czona p³yta CD dla Windows oraz Mac OS zawiera dodatkowe materia³y
szkoleniowe dla programu Flash CS3 Basic oraz Professional, w tym 16 przewodników
w formie filmów!
5
Spis treści
Wstęp
Seria Oficj­alny podręcznik.................................................................11
Co na płycie CD ? .............................................................................12
Wymagania wstępne .........................................................................13
Instalowanie programu Flash .............................................................13
Optymalizacj­a działania .....................................................................13
Kopiowanie plików lekcj­i ...................................................................13
Jak korzystać z lekcj­i? .........................................................................15
Dodatkowe zasoby ............................................................................15
Certyfikaty firmy Adobe....................................................................16
1
Wprowadzenie
Zawartość lekcj­i ................................................................................19
Uruchamianie Flasha i otwieranie pliku .............................................19
Obszar roboczy .................................................................................20
Panel Library ......................................................................................26
Korzystanie z panelu Property inspector ..........................................29
Korzystanie z panelu Tools ................................................................35
Wycofywanie działań we Flashu ........................................................40
Podgląd proj­ektu................................................................................41
Publikowanie proj­ektu .......................................................................42
Korzystanie z pomocy Flasha ............................................................43
Korzystanie z usług online firmy Adobe ............................................47
Podsumowanie ..................................................................................49
6
SPIS TREŚCI
2
Praca z grafiką
Zawartość lekcj­i ................................................................................51
Rozpoczęcie ......................................................................................52
Rysowanie prostokątów....................................................................52
Stosowanie wypełnień gradientowych ..............................................59
Tworzenie zaznaczeń ........................................................................63
Rysowanie owali ................................................................................68
Tworzenie prostej­ animacj­i ...............................................................71
Rysowanie linii ...................................................................................76
Modyfikowanie obiektów ..................................................................79
Maskowanie obiektów .......................................................................83
Testowanie filmu Flasha .....................................................................85
Podsumowanie ..................................................................................86
3
Tworzenie i edytowanie symboli
Zawartość lekcj­i ................................................................................89
Rozpoczęcie ......................................................................................89
Importowanie plików programu Illustrator ......................................90
Symbole .............................................................................................95
Konwertowanie obiektów na symbole..............................................96
Importowanie obrazów bitmapowych ..............................................97
Dodawanie bitmap do symbolu klipu filmowego ........................... 100
Praca z przyciskami......................................................................... 102
Dodawanie przezroczystości ......................................................... 111
Podsumowanie ............................................................................... 116
ADOBE FLASH CS3 PROFESSIONAL
7
Oficjalny podręcznik
4
Praca z tekstem
Zawartość lekcj­i ............................................................................. 119
Rozpoczęcie ....................................................................................120
Układanie warstw na listwie czasowej­ ............................................121
Umieszczanie zasobów w warstwach .............................................124
Animowanie za pomocą automatycznych ścieżek...........................127
Tworzenie tekstu............................................................................ 130
Animowanie tekstu za pomocą masek ........................................... 136
Tworzenie animacj­i wstrząsów za pomocą ścieżek ....................... 145
Podsumowanie ............................................................................... 150
5
Tworzenie animacji
Zawartość lekcj­i ............................................................................. 153
Rozpoczęcie ................................................................................... 154
Zasady tworzenia animacj­i ............................................................. 155
Przygotowanie pliku proj­ektu......................................................... 155
Animowanie symbolu klipu filmowego ........................................... 159
Praca z symbolami zagnieżdżonymi ................................................ 162
Animowanie symbolu za pomocą maski......................................... 166
Przesuwanie obiektów na scenie.................................................... 172
Dodawanie dźwięku ....................................................................... 175
Dodawanie akcj­i stop()................................................................... 175
Animowanie tekstu tytułowego ..................................................... 176
Przekształcanie obiektów ............................................................... 178
Animacj­a poj­awiaj­ących się obiektów ............................................ 183
Animowanie ruchu po ścieżce........................................................ 184
Podsumowanie ............................................................................... 189
8
SPIS TREŚCI
6
Tworzenie plików interaktywnych
Zawartość lekcj­i ............................................................................. 191
Rozpoczęcie ................................................................................... 192
Pliki interaktywne ........................................................................... 192
Proj­ektowanie układu ..................................................................... 193
Tworzenie przycisków ................................................................... 199
Uaktywnianie przycisków............................................................... 215
Podsumowanie ............................................................................... 222
7
Podstawy języka ActionScript
Zawartość lekcj­i ............................................................................. 225
Rozpoczęcie ................................................................................... 225
Praca z ActionScript 3.0 ................................................................. 226
Praca z instrukcj­ami warunkowymi ................................................ 231
Dodawanie akcj­i stop ..................................................................... 235
Stosowanie zmiennych ................................................................... 236
Wczytywanie danych z adresu URL ............................................... 239
Praca ze zdarzeniami ...................................................................... 240
Dodawanie skryptu obsługi zdarzeń do przycisków ...................... 242
Podsumowanie ............................................................................... 246
8
Komponenty
Zawartość lekcj­i ............................................................................. 249
Rozpoczęcie ................................................................................... 249
Komponenty ................................................................................... 250
Dodawanie komponentu tekstowego ............................................ 251
Wykorzystanie komponentów do tworzenia interaktywności ...... 258
Podsumowanie ............................................................................... 268
Zgłoś jeśli naruszono regulamin