Scratch Komiksowa przygoda z programowaniem Wydanie II.pdf

(7228 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA
PODZIĘKOWANIA
UWAGI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
POZNAJ DRUŻYNĘ
ETAP 1. PRZYBYSZ ZE SŁOŃCA
Poznasz Scratcha! Nauczysz się także, czym są duszki i współrzędne.
ETAP 2. PODRÓŻ W KOSMOS
W tym rozdziale stworzysz pierwszą grę. Dowiesz się też, jak tworzyć
nowe kostiumy oraz jak programować ruchy, reakcje i efekty dźwiękowe
duszków.
ETAP 3. UWIĘZIONY W UŚMIECHU MONA LISY
Pisząc tę dwuetapową grę, nauczysz się, jak kontrolować postępy
projektu w Scratchu. Dowiesz się, jak zliczać wyniki dzięki zmiennym
i jak kontrolować grę za pomocą poleceń nadaj.
ETAP 4. URATUJ HONGKONG
Nauczysz się, jak kontrolować duszki za pomocą myszy, programować
funkcję odbijania się obiektów, i nie tylko.
ETAP 5. RZUTY KARNE NA IPANEMIE
Zaprogramujesz grę piłkarską z systemem celowania, kilkoma
powiązanymi regułami, interaktywnymi efektami dźwiękowymi
i żywym, animowanym tłem!
61
31
8
9
10
18
19
51
71
Kup książkę
Poleć książkę
ETAP 6. SZALONA PRZEJAŻDŻKA SCRATCHY’EGO
Nauczysz się, jak stworzyć grę wyścigową z przewijanym ekranem,
jak zaprogramować złożone ruchy duszków i sprawić, że tło będzie
zmieniało się wraz z czasem gry.
ETAP 7. ZAGINIONE SKARBY GIZY
W tej egipskiej przygodzie stworzysz interaktywny labirynt
ze strażnikami, pułapkami i skarbem!
ETAP 8. WYŚCIG CZARODZIEJÓW
Tworząc tę prostą grę polegającą na szybkim naciskaniu klawiszy,
nauczysz się, jak odtwarzać w Scratchu muzykę i tworzyć
animowane tło.
ETAP 9. OSTATECZNY POJEDYNEK… W MROCZNYM KOSMOSIE
Programując tę ekscytującą bijatykę, będziesz musiał wykorzystać
dotychczas zdobytą wiedzę. Stworzysz dwie postacie o unikalnych
atakach, własnych licznikach punktów życia, i nie tylko.
ETAP 10. EPILOG
KILKA SŁÓW NA ZAKOŃCZENIE
ŹRÓDŁA INTERNETOWE
85
105
119
131
151
155
156
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin