Infografiki Praktyczne zastosowanie w biznesie.pdf
(
1290 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: The Power of Infographics: Using Pictures to Communicate
and Connect With Your Audiences
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-246-8069-6
Authorized translation from the English language edition: THE POWER OF INFOGRAPHICS: USING
PICTURES TO COMMUNICATE AND CONNECT WITH YOUR AUDIENCES; ISBN 0789749491;
by Mark Smiciklas; published by Pearson Education, Inc, publishing as QUE Publishing.
Copyright © 2012 by Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from Pearson Education Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2013.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/infogr
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
CZ
1
I: KOMUNIKACJA WIZUALNA
PODSTAWY INFOGRAFIKI ..................................................................................13
Czym jest infografika? ...........................................................................................................................13
Definicja infografiki .........................................................................................................................13
Historia infografiki ...........................................................................................................................15
Teoria wizualizacji ...................................................................................................................................18
Warunki biologiczne .......................................................................................................................18
Wygoda dla umysłu .........................................................................................................................18
Wizualne przyswajanie informacji ..............................................................................................20
Dlaczego infografiki sprawdzają się w biznesie? .........................................................................21
Łatwość przetwarzania ..................................................................................................................22
Łatwość przekazu informacji .......................................................................................................24
Odlotowość ........................................................................................................................................24
CZ
2
II: INFORMACJE BIZNESOWE
WIZUALIZACJA LICZB I KONCEPTÓW ..............................................................29
Statystyki ...................................................................................................................................................29
Opowiadanie historii danymi ......................................................................................................29
Zalety wizualizacji wyników badań ...........................................................................................32
Potencjalne trudności ....................................................................................................................32
Idee i koncepty ........................................................................................................................................34
Wykorzystanie metafor wizualnych ...........................................................................................34
Prezentowanie idei przy użyciu karykatur ...............................................................................36
Studium przypadku: seria komiksów
Time Well Spent
firmy Kronos ...............................38
3
WIZUALIZACJA RELACJI I FUNKCJI ..................................................................41
Proces .........................................................................................................................................................41
Problem z żargonem .......................................................................................................................42
Infografiki tłumaczą, czym się zajmujesz .................................................................................43
Kup książkę
Poleć książkę
4
I N F O G R A F I K I . P R A K T Y C Z N E Z A S T O S O W A N I E W B I Z NE S I E
Hierarchia ..................................................................................................................................................46
Hierarchie biznesowe .....................................................................................................................46
Relacje ........................................................................................................................................................50
Ułatwione myślenie systemowe .................................................................................................51
Modele biznesowe ..........................................................................................................................53
4
WIZUALIZACJA: KTO, KIEDY I GDZIE ................................................................59
Tożsamość .................................................................................................................................................59
Humanizacja marki ..........................................................................................................................60
Infografiki jako CV ............................................................................................................................62
Chronologia ..............................................................................................................................................66
Biznesowe osie czasu .....................................................................................................................66
Geografia ...................................................................................................................................................69
Mapy biznesowe ..............................................................................................................................69
CZ
5
III: TWORZENIE INFOGRAFIK
PRZYGOTOWANIA ..............................................................................................73
Cel ................................................................................................................................................................73
Rozpoznanie potrzeb informacyjnych odbiorców ...............................................................73
Analiza grup docelowych ..............................................................................................................75
Określanie zadań infografik ..........................................................................................................76
Sztuka obserwacji ...................................................................................................................................79
Wzrok ...................................................................................................................................................79
Słuch .....................................................................................................................................................79
6
PRACA KONCEPCYJNA ......................................................................................83
Zapisywanie pomysłów ........................................................................................................................83
Przecież nie jestem artystą! ..........................................................................................................83
Różne rodzaje dokumentacji .......................................................................................................84
Synteza .......................................................................................................................................................86
Sześć pytań ........................................................................................................................................90
7
PROJEKTOWANIE INFOGRAFIK ........................................................................95
Krytyka ........................................................................................................................................................95
Infografika — zrób to sam ...................................................................................................................96
Tyrada o infografice ........................................................................................................................96
Przepis na własną infografikę ......................................................................................................96
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Outsourcing ........................................................................................................................................... 103
Pełny profesjonalizm ................................................................................................................... 104
Współpraca ze studentami ........................................................................................................ 105
8
PUBLIKACJA INFOGRAFIK ...............................................................................115
Badania grupy docelowej ................................................................................................................. 115
Publikacja online .................................................................................................................................. 115
Baza infograficzna ......................................................................................................................... 116
Infograficzne posterunki ............................................................................................................ 122
Publikacje offline ................................................................................................................................. 127
CZ
9
IV: WARTO
BIZNESOWA
KOMUNIKACJA WEWN TRZNA I ZEWN TRZNA ...........................................131
Zastosowanie infografik do budowania marki .......................................................................... 131
Infografiki w biznesie ................................................................................................................... 132
Marketing treści ............................................................................................................................. 133
Promocja infografik ...................................................................................................................... 139
Infografika w organizacji ................................................................................................................... 145
Włączenie infografik do obiegu pracy ................................................................................... 145
Zastosowanie w komunikacji wewnętrznej ......................................................................... 146
10
ZWROT Z INWESTYCJI .....................................................................................149
Pomiar wartości infografik ................................................................................................................ 150
Korzyści kwantyfikowalne .......................................................................................................... 151
Korzyści niekwantyfikowalne .................................................................................................... 154
11
MATERIA Y INFOGRAFICZNE ..........................................................................155
Przewodnik po elementach graficznych ..................................................................................... 155
Narzędzia infograficzne ..................................................................................................................... 155
Narzędzia do wizualizacji ........................................................................................................... 155
Elementy graficzne ....................................................................................................................... 168
Inne źródła ............................................................................................................................................. 168
Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły
na kartce papieru
....................................................................................................................... 169
Creating More Effective Graphs
.................................................................................................. 169
Envisioning Information
............................................................................................................... 169
Graph Design for the Eye and Mind
........................................................................................... 169
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
LaTeX dla niecierpliwych Czesc pierwsza Wydanie drugie poprawione i uzupelnione(1).pdf
(4787 KB)
Blender Mistrzowskie animacje 3D.pdf
(2649 KB)
Po co ci logo(1).pdf
(1252 KB)
Photoshop Pikantne efekty specjalne.pdf
(11795 KB)
3ds Max 2012 Biblia.pdf
(1437 KB)
Inne foldery tego chomika:
!fajne programy
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin