Podreczniki do muzyki i plastyki dla uczniow szkol podstawowych Analiza lingwistyczno statystyczna.pdf

(230 KB) Pobierz
Podręczniki do muzyki i plastyki
dla uczniów szkół podstawowych
Kup książkę
Anna Łobos
Podręczniki do muzyki i plastyki
dla uczniów szkół podstawowych
Analiza lingwistyczno-statystyczna
Katowice 2018
Kup książkę
Redaktor serii: Pedagogika
Ewa Wysocka
Recenzenci:
Krystyna Gąsiorek, Jolanta Nocoń
Kup książkę
Spis treści
Wstęp
1. Podręcznik szkolny jako przedmiot badań naukowych
1.1. Pedagogiczne badania z teorii podręcznika
1.2. Lingwistyczne badania nad podręcznikiem szkolnym
1.3. Język podręcznika w badaniach statystycznych
1.4. Przedmiot i metody badań
2. Czytelność tekstu podręczników do nauczania muzyki i plastyki w klasach
IV–VI szkoły podstawowej
2.1. Indeks czytelności tekstu
2.2. Liczba wyrazów w jednym zdaniu
2.3. Liczba wyrazów trudnych w zdaniu
2.4. Indeks czytelności zdania
2.5. Porównanie indeksów czytelności tekstów podręczników do muzyki oraz
do plastyki
2.6. Podsumowanie
3. Części mowy w  podręcznikach do  nauczania muzyki i  plastyki w  klasach
IV–VI szkoły podstawowej
3.1. Procentowy udział grup fleksyjnych i części mowy w tekście
3.2. Wskaźnik nominalności tekstu
3.3. Wewnętrzne zróżnicowanie grup fleksyjnych
3.4. Podsumowanie
4. Podstawowe komponenty informacyjne w podręcznikach do muzyki i plas-
tyki w klasach IV–VI szkoły podstawowej
4.1. Sposoby wprowadzania nowej terminologii
4.2. Sposoby przedstawiania wiedzy faktograficznej
4.3. Podsumowanie
5. Nadawca i  odbiorca w  podręcznikach do muzyki i  plastyki dla klas IV–VI
szkoły podstawowej
5.1. Retoryka dialogu w segmencie informacyjnym
7
13
16
22
30
36
43
44
52
68
82
93
96
99
102
107
117
125
129
129
145
156
159
160
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin