Android w praktyce.pdf
(
1045 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Android in Practice
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-4810-8
Original edition copyright © 2012 by Manning Publications Co.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?gimpbi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WstÚp 11
PodziÚkowania 13
O ksiÈ ce 17
O ilustracji z okïadki 23
C
Z}¥m
I
T
O HISTORYCZNE I PODSTAWY
.................................. 25
Wprowadzenie do Androida
1.1.
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
1.7.
1
27
Android w piguïce 30
HelloAndroid 34
Java, ale nie do koñca 45
Linux, ale nie do koñca 51
WiÚcej mo liwo ci dziÚki bibliotekom natywnym 56
Potrzebne narzÚdzia 59
Podsumowanie 67
2
Podstawy tworzenia aplikacji na Android 69
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.6.
2.7.
2.8.
2.9.
2.10.
Aplikacja DealDroid 70
Podstawowe cegieïki 72
Manifest aplikacji 74
Zasoby 76
Ukïad, widoki i kontrolki 80
Aktywno ci 82
Adaptery 91
Intencje i filtry intencji 96
Obiekty klasy Application 103
Podsumowanie 105
3
Kup książkę
ZarzÈdzanie cyklem ycia i stanem
3.1.
3.2.
107
Czym sÈ aplikacje w Androidzie? 108
Cykl ycia aktywno ci 113
3
Poleć książkę
4
Spis tre ci
3.3.
3.4.
3.5.
Kontrolowanie stanu egzemplarza aktywno ci 125
Wykonywanie operacji za pomocÈ zadañ 131
Podsumowanie 133
C
Z}¥m
II P
RAKTYCZNE ROZWIkZANIA
....................................... 135
4
Precyzja co do piksela 137
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
0
0
4.5.
0
0
0
4.6.
0
0
0
4.7.
0
0
0
4.8.
Aplikacja MyMovies 138
Hierarchie widoków i ich wy wietlanie 139
PorzÈdkowanie widoków w ukïady 143
TECHNIKA 1. Dyrektywy scalania i doïÈczania 152
RozwiniÚcie informacji o klasach ListView i Adapter 156
TECHNIKA 2. ZarzÈdzanie listÈ z pamiÚciÈ stanu 156
TECHNIKA 3. Widoki nagïówka i stopki 161
Stosowanie motywów i stylów 165
TECHNIKA 4. Stosowanie i pisanie stylów 165
TECHNIKA 5. Stosowanie i pisanie motywów 167
TECHNIKA 6. Okre lanie stylu tïa widoku ListView 170
Korzystanie z obiektów graficznych 174
TECHNIKA 7. U ywanie obiektów graficznych w postaci
ksztaïtów 175
TECHNIKA 8. Stosowanie selektorów
obiektów graficznych 179
TECHNIKA 9. Skalowanie widoków za pomocÈ
dziewiÚciopolowych obiektów graficznych 182
Tworzenie przeno nych interfejsów u ytkownika 186
TECHNIKA 10. Automatyczne dostosowywanie aplikacji
do ró nych ekranów 186
TECHNIKA 11. Wczytywanie zasobów zale nych
od konfiguracji 191
TECHNIKA 12. Uniezale nienie siÚ od pikseli 194
Podsumowanie 196
5
U ywanie usïug do zarzÈdzania zadaniami
wykonywanymi w tle 199
5.1.
5.2.
0
0
Wielozadaniowo Ê jest najwa niejsza 200
Do czego sïu È usïugi i jak z nich korzystaÊ? 201
TECHNIKA 13. Tworzenie usïugi 202
TECHNIKA 14. Automatyczne uruchamianie usïugi 206
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
0
0
0
5.3.
0
0
0
5.4.
TECHNIKA 15. Komunikowanie siÚ z usïugÈ 208
TECHNIKA 16. Wykorzystanie usïugi do zapisywania
danych w pamiÚci podrÚcznej 214
TECHNIKA 17. Tworzenie powiadomieñ 217
Planowanie i usïugi 222
TECHNIKA 18. U ywanie klasy AlarmManager 222
TECHNIKA 19. Podtrzymywanie dziaïania usïugi 226
TECHNIKA 20. U ywanie usïugi
Cloud to Device Messaging 229
Podsumowanie 234
6
WÈtki i wspóïbie no Ê
6.1.
0
0
0
6.2.
0
0
6.3.
0
0
6.4.
237
Wspóïbie no Ê w Androidzie 238
TECHNIKA 21. Proste wÈtki 240
TECHNIKA 22. Przekazywanie informacji o zmianach
miÚdzy wÈtkami 243
TECHNIKA 23. ZarzÈdzanie wÈtkami w puli wÈtków 249
Korzystanie z klasy AsyncTask 255
TECHNIKA 24. Implementowanie prac za pomocÈ klasy
AsyncTask 256
TECHNIKA 25. Przygotowanie do zmian
w konfiguracji 261
Ró ne techniki 268
TECHNIKA 26. Wy wietlanie ekranów powitalnych
za pomocÈ zegarów 268
TECHNIKA 27. Implementowanie niestandardowych
pÚtli komunikatów 272
Podsumowanie 276
7
Lokalne zapisywanie danych
7.1.
0
0
0
0
7.2.
0
279
Odczyt i zapis plików 280
TECHNIKA 28. Korzystanie z pamiÚci wewnÚtrznej 282
TECHNIKA 29. Korzystanie z pamiÚci zewnÚtrznej 286
TECHNIKA 30. U ywanie katalogów
na pamiÚÊ podrÚcznÈ 292
TECHNIKA 31. Stosowanie synchronizacji przy zapisie
plików 293
Przechowywanie ustawieñ 294
TECHNIKA 32. Odczyt i zapis ustawieñ 295
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
rerakosi
Inne pliki z tego folderu:
iOS 5 Programowanie Receptury.pdf
(1207 KB)
Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu Receptury(1).pdf
(692 KB)
Android 6 dla programistow Techniki tworzenia aplikacji Wydanie III.pdf
(1110 KB)
Android Podstawy tworzenia aplikacji.pdf
(1143 KB)
Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu Receptury.pdf
(692 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin