Ichi Ritoru No Namida.txt

(40 KB) Pobierz
00:00:00:tłumaczenie z angielskiego:|alorian
00:00:09:(14 LAT, LATO)
00:00:13:Oh nie.
00:00:15:Dzień dobry.
00:00:17:Jesteś spóźniona.
00:00:18:Wiem.
00:00:23:Co za wielkie usta.
00:00:25:Takie już mam od urodzenia.
00:00:28:Smacznego.
00:00:31:Wychodzę.
00:00:32:Trzymaj się.
00:00:35:Pośpiesz się, Siostrzyczko.
00:00:36:Czekaj.
00:00:37:-Wychodzimy.|-Do zobaczenia.
00:00:39:-Wychodzimy.|-Do zobaczenia.
00:00:42:Chodźmy.
00:00:43:Wychodzimy.
00:00:44:Wychodzimy.
00:00:54:Cześć.
00:00:52:Cześć.
00:01:16:www.NapiProjekt.pl - nowa jakosc napisów.|Napisy zostaly specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
00:01:20:/1 LITR ŁEZ
00:01:32:Kto tam ?
00:01:34:Zapomniałaś czegoś?
00:01:38:Co jest?
00:01:45:Co się stało?
00:01:48:Upadłam.
00:01:57:Wyglądasz świetnie.
00:01:58:Czy to dobre?
00:01:59:Daj mi spojrzeć z przodu.
00:02:05:Wszystko w porządku?
00:02:08:Spójrz.
00:02:11:O jej!
00:02:13:Wygląda boleśnie.
00:02:15:Wyglądam jak kryminalista?
00:02:19:Trochę.
00:02:20:Jesteś taka poważna.
00:02:22:Hej, Jesteście gotowe?
00:02:24:Idę pierwsza.
00:02:27:Chodźmy, bo Hiroki|pójdzie bez nas.
00:02:30:Ok, chodźmy.
00:02:32:Idziemy.
00:02:33:Idziemy...
00:02:34:Aya,
00:02:36:Mam Ci coś do powiedzenia.
00:02:46:To tylko zacięcie. Nic jej nie będzie.
00:02:48:Dziękuję.
00:02:50:Aczkolwiek, instynktownie powinniśmy amortyzować|upadek przy pomocy rąk.
00:02:56:Jednakże pani córka |nawet ich nie zadrapała.
00:03:02:Oznacza to,|że wylądowała bezpośrednio na podbródku.
00:03:06:Sugerowałbym zabranie jej
00:03:10:do specjalisty na dodatkowe badania.
00:03:19:Aya,
00:03:22:Myślę, że powinnaś|przejść dodatkowe badania.
00:03:28:Twoje zdrowie|nie jest tak dobre jak kiedyś.
00:03:32:Nie utrzymujesz też|równowagi przy chodzeniu.
00:03:35:Zauważyłaś to?
00:03:41:Myślałam o tym,|kiedy się zraniłaś.
00:03:44:Byłam bardzo zmartwiona.
00:03:47:Możliwe, że jesteś zestresowana| przed egzaminami.
00:03:51:Ale pomimo tego,|nie poszłabyś na badania?
00:03:57:Będzie dobrze.|Jeśli nic Ci nie dolega to...
00:04:01:nie będę musiała się już martwić.
00:04:09:Dobrze.
00:04:12:Masz rację. Pójdę.
00:04:16:Ako czeka. Idź do niej.
00:04:18:Baw się dobrze.
00:04:20:Do zobaczenia.
00:04:21:Do zobaczenia.
00:05:05:Aya, możesz spróbować| dotknąć swojego nosa
00:05:08:najpierw prawą, a potem lewą ręką
00:05:10:z zamkniętymi oczami?
00:05:13:Dobrze.
00:05:30:Teraz spróbuj stanąć na jednej nodze.
00:05:33:O tak.
00:05:34:Spróbuj.
00:05:47:Dziękuję. Proszę usiądź.
00:05:53:Zrobimy jej skan CT.
00:05:55:Dobrze.
00:05:57:Skan CT?
00:05:58:Nie martw się. To nie będzie bolało.
00:06:01:Wykonamy go w celu|zbadania twojego mózgu kawałek po kawałku.
00:06:04:Po kawałku?
00:06:12:Umieram z głodu.
00:06:15:Wreszcie koniec.
00:06:19:Mamo, mamo...
00:06:21:Skan CT był fajny.
00:06:26:Naprawdę?
00:06:28:Czułam się jak|w statku kosmicznym.
00:06:33:Nie będę musiała tego robić często.
00:06:36:To fajnie.
00:06:38:Prawda?
00:06:43:Umieram z głodu.
00:06:45:To jest móżdżek. Można zauważyć,|że zaczyna zanikać.
00:06:53:Balans, koordynacja |i podstawowe odruchy są kontrolowane
00:06:57:przez móżdżek, pień mózgu|i rdzeń kręgowy.
00:07:04:Pani córka cierpi na|zwyrodnienie drogi rdzeniowo-móżdżkowej.
00:07:08:To genetyczna choroba|dotykająca neurony w mózgu
00:07:12:mogąca  prowadzić do ich zaniku.
00:07:17:Więc...
00:07:19:Co się stanie z Ayą?
00:07:21:Jak na razie traci równowagę i jest niezdarna,|będzie miała też zawroty głowy w przyszłości.
00:07:26:Kiedy jej kondycja się pogorszy,|nie będzie w stanie chodzić ani stać.
00:07:31:Straci także zdolność|mówienia i poruszania się.
00:07:39:Ostatecznie, będzie przykuta do łóżka.|Zwiększy się też ryzyko wystąpienia zapalenia płuc.
00:07:44:Ale pani doktor. Może się przecież poddać|operacji mózgu, prawda?
00:07:50:Może być wyleczona?
00:07:54:Musi jej pani pomóc. Proszę.
00:07:57:Jeśli musi przejść operację mózgu|lub rdzenia kręgowego,
00:08:01:to postaram się zapłacić za wszystko.
00:08:03:Przyczyna tej choroby|wciąż jest nieznana,
00:08:06:więc nie ma na nią lekarstwa.
00:08:10:Ale
00:08:11:jej stan|nie zmieni się od razu.
00:08:14:Będzie się pogarszał wolno,
00:08:17:może przez rok albo dwa,
00:08:21:lub nawet przez 10 lat.
00:08:45:Aya,
00:08:49:w przyszłości będziemy musiały|odwiedzać szpital regularnie.
00:08:54:Nie martw się.
00:08:56:Comiesięczne wizyty nie zakłócą|moich egzaminów do szkoły średniej.
00:09:03:Mój Boże, dziękuję Ci,
00:09:06:że jestem ciągle młoda
00:09:09:i mam wiele|niespełnionych marzeń w życiu.
00:09:27:(15 LAT, WIOSNA)
00:09:29:Gratuluję!
00:09:30:W szkole średniej,
00:09:32:zdobędziesz wiele doświadczeń.
00:09:35:Tak?
00:09:36:Jednakże, musisz przychodzić tutaj|podczas swoich egzaminów.
00:09:42:Chociaż teraz jest wszystko w porządku,|to masz niewielkie problemy z równowagą.
00:09:48:To, że nie będziesz mogła|poruszać się normalnie
00:09:49:ograniczy twoje codzienne czynności.
00:09:51:Możesz być zmartwiona|ponieważ jesteś inna.
00:09:55:Ale każdy musi się zmierzyć
00:09:59:z jakimiś trudnościami w swoim życiu.
00:10:03:Pani Doktor,
00:10:06:Nawet jeśli jestem chora,
00:10:09:to nie czuję się nieszczęśliwa.
00:10:14:Więc,
00:10:17:to prezent z okazji zdanych egzaminów.
00:10:20:To pamiętnik.
00:10:22:Dziękuję bardzo.
00:10:24:Zacznij pisać w nim od dzisiaj.
00:10:26:Pisanie pomoże Ci uporządkować|własne myśli.
00:10:30:Zapisywanie swoich zmartwień i wątpliwości
00:10:34:sprawi, że poczujesz się lepiej.
00:10:37:A więc,
00:10:39:pomoże mi też odkryć|co robić w przyszłości, prawda?
00:10:43:Uwielbiałam pisać jak byłam młodsza.
00:10:47:I poprosiłam wtedy mamę|żeby mi kupiła pamiętnik.
00:10:51:Pomimo, że bardzo lubię pisać,
00:10:54:to zawsze o tym zapominam.
00:10:55:Naprawdę?
00:10:57:Pisanie to dobra rzecz.
00:11:00:Ale musisz to robić stale.
00:11:03:Tak naprawdę...
00:11:04:to gdy dostałam się na uniwersytet|prowadziłam pamiętnik.
00:11:07:I dzięki temu wyjechałam do Niemiec|na dalszą naukę.
00:11:09:Żartuje pani?
00:11:10:Nie, to prawda.
00:11:12:Pozwól, że ci wytłumaczę.
00:11:13:Kiedy nie rozumiesz|czegoś z książki,
00:11:15:spróbuj napisać o tym.|To ci pomoże w zrozumieniu.
00:11:17:Pisanie jest naprawdę przydatne.
00:11:19:A więc,
00:11:20:to wszystko na temat studiowania?
00:11:22:To prawda.
00:11:24:Zgaduję, że masz wiele|marzeń w życiu, prawda?
00:11:26:Musisz się dużo uczyć|żeby je zrealizować.
00:11:28:Mam rację, Pani Kito?
00:11:29:Tak. Daj z siebie wszystko, Aya.
00:11:43:Dobrze.
00:11:44:Rozpoczniemy dzisiaj od biegania.
00:11:47:Później,|będziemy ćwiczyć drybling.
00:11:50:Zrozumieliście?
00:11:52:Tak.
00:11:53:Nie słyszę.|Zrozumieliście?
00:11:55:Tak!
00:12:01:Kito.
00:12:02:Co z tobą?
00:12:06:Niech więc Takahashi i Kito|pouczą się same w klasie.
00:12:10:Chodźmy.
00:12:14:Za każdym razem tylko one.
00:12:16:Dobrze macie.
00:12:17:Zawsze oszukujecie.
00:12:29:Chodźmy.
00:12:34:Jeśli tak bardzo się lubią uczyć,
00:12:37:to chętnie się z nimi zamienię.
00:13:04:Dziwna jest.
00:13:05:Udaje.
00:13:09:Nie przejmuj się nimi.
00:13:10:Prawda.|Nie bierz sobie tego do serca.
00:13:12:Hej, pospieszcie się bo się spóźnicie!
00:13:14:On zawsze to robi.
00:13:17:Chodźmy normalnie.
00:13:20:Przepraszam. Opóźniam was.
00:13:22:No przestań, wcale nie.
00:13:24:Jesteśmy przyjaciółmi.
00:13:26:Dziękuję.
00:13:27:A przyjaciele sobie pomagają,
00:13:30:prawda?
00:13:35:/Przyjaciele sobie pomagają.
00:13:38:/Ale nie o to chodzi.
00:13:41:/Nie chciałabym mieć tych samych|/doświadczeń w życiu co moi przyjaciele.
00:13:47:/Chociaż dodają mi odwagi,
00:13:51:/to zatracę siebie|/jeśli bębę na nich zbytnio polegać.
00:13:56:/Co do mnie,
00:13:58:/To nie mam wyboru.
00:14:20:(16 LAT, LATO)
00:14:24:Dobrze, możesz już wstać.
00:14:29:Pani Doktor,
00:14:30:Tak?
00:14:32:ostatnio często mam skurcze w nogach,
00:14:36:zwłaszcza rano.
00:14:38:Czujesz jakąś różnicę|kiedy chodzisz?
00:14:41:Czuję jakbym miała zaraz upaść|jeśli się nie skoncentruję.
00:14:45:A czasami,|ksztuszę się przy szybszym jedzeniu.
00:14:51:Rozumiem.
00:14:57:To co pani powiedziała to prawda.
00:15:02:Pisanie pomaga poukładać|własne myśli.
00:15:06:Piszę o swoich przemyśleniach|i rzeczach, o które chciałabym zapytać.
00:15:11:Naprawdę?
00:15:16:Pani Doktor...
00:15:18:Musisz kontynuować|pisanie  w swoim pamiętniku każdego dnia.
00:15:21:Zapisuj też, jeśli zauważysz|jakąkolwiek zmianę w swoim ciele.
00:15:24:Nieważne jak błache Ci się to wyda,|mam nadzieję, że mi o tym powiesz.
00:15:27:To może pomóc w leczeniu.
00:15:30:Możliwe też, że skróci czas|przebywania w szpitalu.
00:15:40:Obiad będzie wkrótce gotowy.
00:15:42:Jesteśmy w domu.
00:15:46:Wróciłyśmy.
00:15:47:Pomóż mi Ako.
00:15:56:Blackie, wróciłam.
00:16:11:Blackie, dzisiaj też nie udało mi się|zadać tego pytania.
00:16:19:Pani Doktor,
00:16:22:Na co jestem chora?
00:16:36:Mamo,
00:16:39:czy ja wyzdrowieję?
00:16:45:To moje pierwsze letnie wakacje|w szkole średniej.
00:16:48:Nie chcę zostawać w szpitalu|zbyt długo.
00:16:53:Aya,
00:16:55:od teraz musisz zwracać uwagę|na zmiany w swoim organizmie.
00:16:58:Zapisuj je.
00:17:01:I mów doktor o wszystkim
00:17:04:ponieważ to może pomóc|w leczeniu.
00:17:07:Możliwe też, że skróci czas|przebywania w szpitalu.
00:17:14:A ja będę mogła odwiedzać Cię tylko w niedziele
00:17:19:więc musisz|prać swoje rzeczy jeśli zdołasz.
00:17:30:Przebywanie w szpitalu
00:17:34:jest kłopotliwe.
00:17:58:Oprzyj na tym swój podbródek.
00:18:28:Szpital Uniwersytecki|jest jak szkoła.
00:18:32:Podobnie jak uczniowie|którzy uczą się w szkole,
00:18:34:lekarze także uczą się każdego dnia.
00:18:39:Uczą się?
00:18:41:Tak, i mogą Ci pomóc.
00:18:46:Specjalizują się|w poszuk...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin