Gra planszowa bitwa statków powietrznych
1. Statek w pozycji off (wygaszony piec, niezaładowane działa, zwinięte żagle)
2. Przydzielamy 6 członków złogi na odpowiednie strefy statku.
3. Rzucamy inicjatywę w danej rundzie k6 double przerzucamy aż ktoś będzie posiadał większy wynik wtedy zyskuje inicjatywę w danej rundzie.
4 losujmy 2 karty pogody i rzucamy k6, wynik i kostkę zostawiamy na aktywnej karcie pogody gdy co turę na kostce będziemy zmieniać wartość o 1 oczko. Gdy oczka spadną do zera rzucamy ponownie przeglądając kość na druga z odkrytych kart pogody i losujemy następną kartę pogody. W ten sposób stare wilki morskie mogą poprzez obserwacje przewidywać pogodę na krótki dystans.
5 losujemy kierunek wiatru kostka k8.
runda skalda się z 3 tur
- tura aktywacji kart statku i załogi (naprawy i gaszenia pożarów) jeżeli na karcie jest wystarczająca ilość załogi można ta kartę obrócić wedle uznania. Lub 2 członków załogi może usunąć jeden znacznik pożaru, 3 członków załogi może usunąc jeden znacznik uszkodzenia.
- tura ruchu załogi po pokładzie, możesz przesunąć 2 członków załogi na sąsiednie pole.
- tura ruchu statku powietrznego (jednocześnie)
w zależności ustawień statki poruszają się po planszy.
walka i kolizje
Jeżeli statek odwrócony bokiem do celu i znajduje się w odległości do 25 (ładna pogoda) pól można oddać strzał
trzeba posiadać naładowane działo i gotowego przy nim jednego członka załogi. Na każde działo rzucamy k20 i jeżeli wyrzucimy więcej niż odległość od statku znaczy, że trafiliśmy. Rzuty k8 i k 6 oznaczają, w co trafiliśmy i jakie szkody urządziliśmy.
Kolizja, jeżeli statek uderzył w inny statek lub w skałę otrzymuje tyle uszkodzeń ile wynosi jego prędkość w część, którą uderzył. jeśli zderzyły się dwa statki oba otrzymują obrażenia z kumulacji ich prędkość.
każda część statku posiada 6 punktów wytrzymalosci, jeżeli jakakolwiek z części statku spadnie poniżej tych 6 punktów statek jest konstrukcyjnie uszkodzony i spada.
części statku z 3 uszkodzeniami i więcej są wyłączone z użytku do czasu naprawienia.
Pożar posiada 3 stopnie, ale co turę samoistnie powiększa się powyżej 3 stopni pożaru co turę dokładamy uszkodzenie wytrzymałości.
armisch