Manipulacja neuroperswazyjna-Jacek Ponikiewski (191 str full).pdf

(4250 KB) Pobierz
Copyright by Złote Myśli & Jacek Ponikiewski, rok 2012
Autor: Jacek Ponikiewski
Tytuł: Manipulacja neuroperswazyjna
Nr zamówienia: 1180044-20120203
Nr Klienta: 697694
Data realizacji: 03.02.2012
Zapłacono: 0,00 zł
Wydanie: I
Data: 25.01.2012
ISBN: 978–83–7701–315–1
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny
sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez
pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw
autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
Wstęp
.................................................................................... 7
Cele ............................................................................ 9
1. Czytanie w myślach — informacje werbalne
i pozawerbalne
................................................................. 15
Rozpoznawanie typów osobowości
i szkicowanie map psychologicznych
........................ 15
Złoto
......................................................................... 19
Srebro
....................................................................... 21
Rtęć
.......................................................................... 23
Platyna ...................................................................... 26
Wzrokowcy
................................................................ 28
Słuchowcy
................................................................. 29
Kinestetycy
................................................................ 30
Mapy psychologiczne
................................................. 31
Jak złamać czyjś przekaz pozawerbalny?
...................... 34
Introwertycy i ekstrawertycy: tabele korzyści,
preferencje, metodyka perswazyjna
......................... 36
Sektory neurowzrokowe: techniki pytań podprogowych
i obserwacja ruchu gałek ocznych
............................ 38
Mikrowyrażenia twarzy i mowa ciała
........................... 41
2.
Neurolingwistyka, czyli perswazja hipnotyczna
................... 48
Słowne techniki wpływu
............................................. 48
Zasada współpracy Paula Grice’a
................................ 55
Pisemne techniki wpływu
........................................... 58
3. Wywieranie wpływu za pomocą miejsca wymawiania
komunikatu
...................................................................... 61
Miejsce przemowy i gesty aktywujące obszary
neuroaktywności
.................................................... 61
Kobiety i mężczyźni — dwie płcie komunikacji
............. 64
Przestrzeń hormonalna
.............................................. 68
Emisja głosu jako czynnik wpływający na ludzkie emocje
i tętno
.................................................................... 70
4. Wpływanie na ludzkie odruchy podświadome i kodowanie
pamięci neurotycznej rozmówcy
....................................... 73
Postawy ludzkie oraz perspektywa poznawcza
i motywacyjna
........................................................ 73
Równowaga poznawcza postaw
.................................. 79
Krok I. Procesualny model zmiany postaw
McGuire’a i komunikacyjny model perswazji
............ 83
Krok II. Heurystyka dostępności, zakotwiczenia,
reprezentatywności, symulacji
................................. 90
Krok III. Obejście spirali kontrfaktycznego myślenia
klienta.................................................................... 92
Krok IV. Efekt asymilacji kontrastu
.............................. 95
Krok V. Afekt jako autonomiczny impuls w jądrze
migdałowatym
........................................................ 98
SEKRET — pamięć neurotyczna a gest
....................... 100
5. Reguły i techniki manipulacyjne o podłożu psychologiczno-
społecznym
.................................................................... 102
Technika „stopa w drzwiach”
.................................... 103
Technika „niska piłka”
.............................................. 104
Technika „drzwiami w twarz”
.................................... 105
Technika „dwie prośby”
............................................ 105
Indukcja hipokryzji
................................................... 106
Autoprezentacja
...................................................... 107
Zasada wzajemności
................................................. 107
Zasada zobowiązania i konsekwencji
......................... 108
Dowód społeczny
..................................................... 109
Zasada przyjaźni
...................................................... 110
Zasada autorytetu
.................................................... 111
Zasada niedostępności
............................................. 111
Efekt aureoli
............................................................ 112
6. Techniki antystresowe
..................................................... 113
Technika ZEN
........................................................... 114
Technika „tu i teraz”.................................................
116
Technika nadgarstków i punktu X
.............................. 117
Posłowie
............................................................................ 119
Ćwiczenia — Arkusz I
.......................................................... 125
Rozdział 1.
............................................................... 125
Rozdział 2.
............................................................... 133
Rozdział 3.
............................................................... 138
Rozdział 4.
............................................................... 141
Ćwiczenia — Arkusz II
......................................................... 151
Testy .................................................................................. 179
Profil osobowości, profil zawodowy,
kanał informacyjny
............................................... 179
Zgłoś jeśli naruszono regulamin