#ZAGRAJ 9 2020 Into the Masquerade.pdf

(26059 KB) Pobierz
#ZAG AJ
R
9/ 20 20
INTOTH
E
M Q R E
AS UE AD
SPI S T RE? CI
3
7
22
26
36
43
48
52
56
58
65
70
#GrajMaskarad? - Patrycja 'Dziczka' Olchowy
#GrajScenariuszem - Jacek Kukla
#GrajHandoutem - Agnieszka 'As' Krupi?ska
#GrajInspiracj? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska & Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajSubkultur? - B?
a?ej 'B?
arz' Grygiel
#GrajMuzyk? - B?
a?ej 'B?
arz' Grygiel & Konrad 'Harry' Mrozik
#GrajFilmem - Patrycja 'Dziczka' Olchowy & Konrad 'Koniu' Gajowiec
#GrajSerialem - Patrycja 'Dziczka' Olchowy
#GrajKsi??k? - Patrycja 'Dziczka' Olchowy
#GrajKomiksem - Marcin 'Marchew' Marchlewski
#GrajPowie?ci? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska & Patrycja 'Dziczka' Olchowy
#GrajGr? - Maria 'Merry' Borys-Pi?tkowska & Patrycja 'Dziczka' Olchowy
Co r o b i m y w Mr o k u ?
# GRA JM A SK A RA D ?
B Y D ZI CZK A
"Ca? trwo?n? moc? wzroku wpatrywa? si? w g? mroku,
?
em
?b
J
akbym stan??nad otch?
ani? nie widzian? w ludzkich snach;? "
Edgar Allan Poe, "Kruk"
w przek?
adzie Stanis?
awa Bara?czaka
Witajcie w ?wiecie Mroku! Oto ponure i niebezpieczne, pe?
ne
zepsucia i dekadencji lustrzane odbicie naszego w?
asnego
?wiata. Ludzko?? krok za krokiem zmierza do w?
asnej zag?
ady,
nie zdaj?c sobie przy tym sprawy z tego, ?e sama sta? si?
a
jedynie marionetkami w trwaj?cych tysi?clecia makiawelicznych
intrygach.
Kto poci?ga za ich sznurki? Wy - nadprzyrodzone stworzenia,
fascynuj?ce, pe? wdzi?ku i tajemnic istoty, które ju? dawno
ne
zako?czy? swe ?miertelne ?ywoty...
y
W przysz? roku minie 30 lat od wydania Wampira: Maskarady,
ym
systemu, który zrewolucjonizowa? postrzeganie gier fabularnych.
3
Dzi? by? mo?e nie jest to tak oczywiste, lecz w 1991, gdy Mark
Rein-Hagen by? gotów, by ?wiat Mroku ujrza? ?wiat? dzienne,
o
mo?liwo?? wcielenia si? w nadnaturalne stworzenia ?
akn?ce krwi
i
walcz?ce
o
zachowanie
ostatnich
skrawków
w?
asnego
cz?
owiecze?stwa, by? wcze?niej niespotykanym konceptem,
a
a przerzucenie ci??aru rozgrywki na narracj?, tworzenie historii
i dramatyzm sprawi? ?e Gracze na ca?
y,
ym ?wiecie oszaleli na
punkcie tej produkcji. W ko?cu nie chodzi? o zabijanie
o
potworów, a o wcielenie si? w jedne z nich.
I ten sukces ?wiata Mroku tak naprawd? nie powinien nikogo
dziwi?. Wampiry od wieków fascynowa? ludzi, a podania
y
i legendy na ich temat znajdziecie wsz?dzie ? od W?gier po Hong
Kong, od New Delhi po Nowy J
ork. Powie?ci, filmy, seriale, gry
wideo, zabawki i ca? linie produktów od ubra? po p?
e
atki
?niadaniowe, jasno ?wiadcz? o tym, ?e nie tylko lubimy si? ba?,
ale wr?cz ?
akniemy nadnaturalnego pierwiastka w naszym ?yciu.
Gotycko punkowy sznyt, mo?liwo?? buntowania si? przeciwko
obowi?zuj?cym normom, skupienie na zaspokajaniu w?
asnych
??dz oraz G?
odu ? wszystko to by? i jest niesamowicie kusz?c?
o
i ca?
kiem smakowit? wizj?, któr? ka?dy z nas bez wi?kszego
problemu jest w stanie przywo? we w?
a?
asnej g?
owie.
Rzesze fanów na ca? ?wiecie z ogromnym zapa? wciela? si?
ym
em
y
w rol? Kainitów, przemierzaj?c ciemne uliczki miast, by poszerza?
swe wp?
ywy, walczy? o w?
adz?, czy znale?? ch?tne (b?d? nie)
ofiary, z których wyss? ?ycie. Nawet zamkni?cie tej linii
wydawniczej w 2004 roku niczego w tym zakresie nie zmieni? w
o,
?wiat Mroku oraz Kroniki Mroku wci?? grano. Dlatego te?
wydanie specjalnej, rocznicowej wersji na 20-lecie premiery,
rozesz? si? jak ?wie?e bu?
o
eczki i w?
a?nie to nies?
abn?ce
4
zainteresowanie stanowi? bodziec, dzi?ki któremu dzi? mo?emy
o
cieszy? si? 5. edycj? Wampira: Maskarady.
Wolicie skupi? si? w Waszych Kronikach na walce z drzemi?c?
wewn?trz Besti?, pod??aj?c ?cie?k? cz?
owiecze?stwa czy mo?e
b?d?
one
o
stopniowym
i
zatracaniu
si?
w
pierwotnych
pozycji
instynktach? Bardziej interesuj? Was skomplikowane intrygi na
dworach
Ksi???t
zdobywanie
coraz
wy?szej
w strukturach Camarilli, czy mo?e przejdziecie na stron?
Anarchistów i stawicie czo? Agentom instytucji potocznie
a
zwanych Drug? Inkwizycj?? A mo?e chcieliby?cie pój?? w zupe?
nie
innym kierunku, odci?? si? od ca? tej polityki i skupi? na
ej
stworzeniu w?
asnej enklawy? Mo?e ruszycie skopa? ty? paru
ki
wilko?
akom lub w kierunku rywali z innej wampirzej koterii
pofrun? w powietrzu motocykle? Wampir: Maskarada daje Wam
narz?dzia do poprowadzenia takiej Kroniki, jaka sprawi Wam
najwi?cej frajdy. Bez wzgl?du wi?c na to, na co si? zdecydujecie,
w tym zinie czeka na Was poka?na dawka inspiracji, dzi?ki którym
b?dziecie mogli jeszcze wi?cej wycisn?? z Waszych rozgrywek,
zbudowa? jeszcze ciekawsze postaci i odkry? by? mo?e zupe?
nie
nowy wymiar tego pogr??onego w ciemno?ci i unurzanego we
krwi ?wiata.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin