Windows_Phone_7_Tworzenie_efektownych_aplikacji_winph7.pdf

(804 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Windows Phone 7. Tworzenie
efektownych aplikacji
Autorzy: Henry Lee, Eugene Chuvyrov
Tłumaczenie: Marek Pałczyński
ISBN: 978-83-246-3387-6
Tytuł oryginału:
Beginning Windows Phone 7 Development
Format: 158×235, stron: 408
Poznaj nowoczesną platformę mobilną!
• Jak wykorzystać funkcje geolokalizacji?
• Jak przygotować pakiet instalacyjny i udostępnić go użytkownikom?
• Jak zapewnić bezpieczeństwo aplikacji mobilnej?
Na rynku systemów operacyjnych dla telefonów komórkowych najwięcej mówi się obecnie
o systemach Android oraz iOS. Nie można jednak zapominać o platformie firmy Microsoft!
Jej najnowsza wersja – Windows Phone 7 – dopiero co ujrzała światło dzienne, a już zbiera
pozytywne opinie. Wygodny interfejs, ogrom możliwości oraz świetna integracja z otoczeniem
to tylko niektóre atuty nowego systemu. Zobacz, jak je wykorzystać!
Dzięki tej książce błyskawicznie rozpoczniesz tworzenie nowych aplikacji dla systemu Windows
Phone. Na wstępie zapoznasz się z wymaganymi elementami stanowiska pracy oraz ich konfiguracją.
Na kolejnych stronach znajdziesz przydatne informacje o przechowywaniu danych w chmurze,
obsłudze błędów, zarządzaniu pakietami instalacyjnymi oraz udostępnianiu aplikacji użytkownikom.
W dalszej części książki autorzy omawiają technologie systemu Windows Phone 7. W trakcie
lektury nauczysz się używać akcelerometru, paska aplikacji, przeglądarki internetowej, aparatu
fotograficznego oraz multimediów. Ponadto zobaczysz, jak tworzyć aplikacje testowe, obsługiwać
wiele języków oraz lokalizować użytkownika telefonu w terenie. Książka stanowi bogaty zbiór
niezwykle przydatnych informacji na temat platformy Windows Phone 7. Musisz ją mieć!
• System Windows Phone 7 – wprowadzenie
• Przygotowanie środowiska programistycznego
• Chmura – miejsce składowania danych
• Przechwytywanie i usuwanie błędów
• Pakowanie i udostępnianie aplikacji
• Zarządzanie pakietami instalacyjnymi
• Korzystanie z akcelerometru
• Wykorzystanie paska aplikacji
• Przeglądarka internetowa
• Dostępne kontrolki interfejsu użytkownika
• Integracja aplikacji z systemem operacyjnym Windows Phone
• Aplikacje testowe
• Obsługa wielu języków
• Geolokalizacja
• Obsługa multimediów
• Przetwarzanie zdjęć
• Obsługa powiadomień
• Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych
Stwórz własną niepowtarzalną aplikację mobilną!
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis tre ci
O autorach ........................................................................................................................13
O redaktorze merytorycznym ............................................................................................15
PodziÚkowania .................................................................................................................17
Wprowadzenie .................................................................................................................19
CzÚ Ê I
Rozdziaï 1.
Podstawy tworzenia aplikacji Windows Phone 7 ................... 21
Wprowadzenie do systemu Windows Phone 7
i platformy Windows Phone .......................................................................23
Ogólne informacje na temat systemu Windows Phone ................................................... 23
Specyfikacja sprzętowa Windows Phone ........................................................................... 25
Platforma programistyczna Windows Phone ................................................................... 25
Technologia Silverlight w systemie Windows Phone ................................................ 27
Technologia XNA w systemie Windows Phone ........................................................ 27
Narzędzia ......................................................................................................................... 27
Usługi pracy w chmurze ................................................................................................ 30
Interfejs Metro ................................................................................................................. 31
Proces przygotowywania aplikacji ...................................................................................... 31
Podsumowanie ....................................................................................................................... 32
Rozdziaï 2.
Tworzenie aplikacji Windows Phone 7 .......................................................33
Przygotowanie środowiska programistycznego ................................................................ 33
Utworzenie pierwszej aplikacji Windows Phone 7 ........................................................... 33
Tworzenie projektu Windows Phone .......................................................................... 34
Wykorzystanie kontrolek Silverlight ........................................................................... 35
Utworzenie kodu pierwszej aplikacji Windows Phone ............................................. 39
Uruchomienie pierwszej aplikacji Windows Phone .................................................. 40
Dostosowywanie pierwszej aplikacji Windows Phone ............................................. 41
Zmiana wyglądu aplikacji .............................................................................................. 42
Podsumowanie ....................................................................................................................... 45
SPIS TRE¥CI
Rozdziaï 3.
Wykorzystanie usïug pracy w chmurze
jako przestrzeni skïadowania danych .........................................................47
Wzorzec projektowy MVVM ............................................................................................... 48
Usługi Microsoft Azure oraz SQL Azure ........................................................................... 49
Utworzenie usługi zapewniającej dostęp do bazy danych ............................................... 49
Utworzenie bazy danych ....................................................................................................... 50
Utworzenie bazy danych SQL Azure ........................................................................... 50
Zarządzanie bazą danych SQL Azure .......................................................................... 56
Utworzenie projektu Windows Azure ......................................................................... 59
Generowanie modelu obiektowego odpowiedzialnego za dostęp
do bazy danych ............................................................................................................. 60
Implementacja usługi WCF pośredniczącej w dostępie
do bazy danych SQL Azure ........................................................................................ 63
Aplikacja kliencka korzystająca z usługi działającej w chmurze .................................... 68
Utworzenie projektu aplikacji Windows Phone ........................................................ 70
Przygotowanie interfejsu użytkownika ....................................................................... 70
Kod strony głównej ......................................................................................................... 75
Kod konwertera BoolToVisibilityConverter .............................................................. 77
Dodanie odwołania do usługi NotepadService .......................................................... 79
Kod klasy NotepadViewModel ..................................................................................... 79
Testowanie współdziałania aplikacji z usługą uruchomioną lokalnie .................... 86
Uruchomienie usługi w serwisie Windows Azure ..................................................... 86
Testowanie współdziałania aplikacji Notepad z usługą NotepadService ............... 94
Podsumowanie ....................................................................................................................... 95
Rozdziaï 4.
Przechwytywanie i usuwanie bïÚdów ........................................................97
Debugowanie wyjątków aplikacji ........................................................................................ 97
Obsługa wyjątków związanych z ładowaniem strony głównej ................................ 98
Debugowanie wyjątków usługi sieciowej .................................................................. 102
Testowanie aplikacji ..................................................................................................... 105
Rejestrowanie urządzenia Windows Phone
na potrzeby procedury uruchomieniowej ..................................................................... 106
Obsługa wyjątków urządzenia ........................................................................................... 109
Utworzenie projektu CatchingDeviceExceptionsDemo ......................................... 110
Przygotowanie interfejsu użytkownika ..................................................................... 111
Kod aplikacji .................................................................................................................. 113
Testowanie gotowej aplikacji ...................................................................................... 114
Podsumowanie ..................................................................................................................... 114
Rozdziaï 5.
Pakowanie i udostÚpnianie aplikacji
oraz zarzÈdzanie pakietami instalacyjnymi ..............................................115
Udostępnianie aplikacji Windows Phone ........................................................................ 115
Wymagania certyfikacyjne dla aplikacji Windows Phone ............................................ 117
Założenia funkcjonalne (Application Policies) ........................................................ 117
Założenia dotyczące przekazywanych treści (Content Policies) ............................ 119
Wymagania związane z walidacją aplikacji ............................................................... 119
Wymagania związane z certyfikacją aplikacji ........................................................... 120
6
SPIS TRE¥CI
Przesyłanie aplikacji Windows Phone do serwisu Windows Phone Marketplace .... 121
Pakowanie aplikacji ...................................................................................................... 121
Przesyłanie aplikacji ..................................................................................................... 122
Aktualizacja aplikacji .................................................................................................... 127
Wyszukiwanie własnych aplikacji w serwisie Marketplace .................................... 130
Podsumowanie ..................................................................................................................... 130
CzÚ Ê II
Rozdziaï 6.
Technologie systemu Windows Phone 7 .............................. 131
Akcelerometr ............................................................................................133
Położenie i przemieszczenie ............................................................................................... 133
Obliczanie odległości .................................................................................................... 134
Pochylenie i przechylenie ............................................................................................ 135
Wykorzystanie narzędzi SDK do obsługi akcelerometrów ........................................... 137
Pobieranie danych z akcelerometru .................................................................................. 137
Utworzenie projektu CaptureAccelerometerData ................................................... 138
Przygotowanie interfejsu użytkownika ..................................................................... 139
Kod aplikacji .................................................................................................................. 140
Testowanie ukończonej aplikacji ................................................................................ 143
Przesuwanie kulki za pomocą akcelerometru ................................................................. 144
Utworzenie projektu .................................................................................................... 144
Przygotowanie interfejsu użytkownika ..................................................................... 144
Kod aplikacji .................................................................................................................. 146
Testowanie ukończonej aplikacji ................................................................................ 148
Podsumowanie ..................................................................................................................... 149
Rozdziaï 7.
Pasek aplikacji ..........................................................................................151
Podstawowe informacje na temat paska aplikacji ........................................................... 152
Dodawanie paska aplikacji do projektu Windows Phone 7 .......................................... 153
Dodawanie obrazów paska zadań .............................................................................. 153
Dodawanie globalnego paska aplikacji w kodzie XAML ........................................ 155
Dodawanie lokalnego paska aplikacji w kodzie XAML .......................................... 155
Dodawanie tekstowych pozycji menu ....................................................................... 157
Dodawanie paska aplikacji za pomocą zarządzanego kodu ................................... 158
Obsługa zdarzeń paska aplikacji ........................................................................................ 160
Utworzenie kodu łącznikowego i funkcji wykonawczej ......................................... 160
Reakcja na zdarzenie kliknięcia przycisku „dodaj” .................................................. 161
Reakcja na zdarzenie kliknięcia przycisku „zapisz” ................................................. 163
Reakcja na wybranie pozycji menu ............................................................................ 164
Dodawanie procedur obsługi zdarzeń w kodzie XAML ......................................... 164
Podsumowanie ..................................................................................................................... 165
Rozdziaï 8.
Kontrolka przeglÈdarki .............................................................................167
Podstawowe informacje na temat kontrolki WebBrowser ............................................ 167
Użycie kontrolki WebBrowser ........................................................................................... 168
Wykorzystanie kontrolki WebBrowser do wyświetlania stron internetowych ................... 169
Wykorzystanie kontrolki WebBrowser do wyświetlania lokalnych plików HTML .......... 170
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin