Mit Krwi_ Geneza Rasizmu - Julius Evola [Polish Digital Edition][HQ].pdf

(2900 KB) Pobierz
Przedmowa tłumacza
Porównanie tekstów z 1937 i 1942 r
Mit krwi we współczesnym momencie
Wprowadzenie 1937
Wprowadzenie 1942
Pochodzenie
Doktryna hrabiego Gobineau
Rozwój
Poglądy Chamberlaina
Teoria dziedziczności
Typologia rasistowska
I - Nordic Race
II - Rasa Phalic (lub Dalic)
III - Rasa zachodnia
IV - Rasa Dynarska
V - Wyścig alpejski (Ostic)
VI - Bieg Bałtycko-Wschodni
Mit Arktyki
Rasistowska koncepcja historii
Rasizm i antysemityzm
Rasistowska koncepcja prawa
Nowe ustawodawstwo rasistowskie
Rasizm Adolfa Hitlera
Wniosek
Inne książki
Uwagi
Spis treści
ARKTOS
Londyn 2018
Prawa autorskie © 2018 Arktos Media Ltd.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej książki nie może być reprodukowana ani
wykorzystywana w jakiejkolwiek formie lub w jakikolwiek sposób (elektroniczny lub mechaniczny), w
tym kopiowanie, nagrywanie lub jakiekolwiek systemy przechowywania i wyszukiwania informacji,
bez pisemnej zgody wydawcy.
Arktos.com
|
Facebook
|
Twitter
|
Instagram
Tytuł oryginalny
Il mito del sangue
ISBN
978-1-912079-42-1 (miękka oprawa)
978-1-912079-41-4 (oprawa twarda)
978-1-912079-40-7 (ebook)
Tłumaczenie
John Bruce Leonard
Redagowanie
Martin Locker i John Bruce Leonard
Układ
Tor Westman
Projekt okładki
Andreas Nilsson
Przedmowa tłumacza
Mit krwi został dwukrotnie opublikowany przez Juliusa Evolę, po raz
pierwszy w 1937 r., A drugi raz w nieco rozszerzonej i zredagowanej formie
pięć lat później w 1942 r. W ciągu tego pół dekady wiele się wydarzyło,
zarówno w na całym świecie iw karierze literackiej Evoli, uzasadniając tę
podwójną publikację, i nie jest zbyteczne z nas, aby zidentyfikować zasadę
tych wydarzeń. Dzieje się tak z tego prostego powodu, że „Mit krwi” jest pod
pewnymi względami bardzo osobliwą książką w dorobku ewolucji i wymaga
specjalnego wyjaśnienia. Można by pokusić się o stwierdzenie w pobieżnej
lekturze, że jest to książka, w której Evola w ogóle się nie pojawia. On sam
podaje w niej swój cel w następujący sposób: „W niniejszym tomie
postawiliśmy sobie za zadanie… przedstawienie z największą
obiektywnością różnych motywów, które, aż do nadejścia germańskiego
narodowego socjalizmu karmiły rasistowski nurt ”. Jest to osobliwy cel
naukowy jednego z wielkich myślicieli minionego wieku. Można przyznać
rację takiemu człowiekowi dążącemu do obiektywizmu w analizie dzieł
innego godnego myśliciela - powiedzmy, Guénona lub Jüngera - ale
patrzeć, jak pochyla się, by spojrzeć neutralnie na ludzi, z których wielu jest
ewidentnie gorszych, z pewnością trzeba zapytać, dlaczego? Czy nie
marnował czasu? A może - nasz? z których wielu jest ewidentnie gorszymi
od niego, z pewnością należy zapytać, dlaczego? Czy nie marnował czasu?
A może - nasz? z których wielu jest ewidentnie gorszymi od niego, z
pewnością należy zapytać, dlaczego? Czy nie marnował czasu? A może -
nasz?
Zarzut ten wydaje się tym silniejszy, że Evola, w okresie między
dwoma wydaniami
Mitu krwi
, opublikował kolejną pracę o rasie - tym
razem
najbardziej
ewolucją studium, które w przeszywający i
metafizyczny sposób szuka do sedna kwestii rasowej w jej najgłębszych i
najistotniejszych elementach, i która jednocześnie poddaje potężną
krytykę fałszywych kierunków i ślepych zaułków, w które rasizm w
czasach Evoli (i, możemy dobrze dodać, w naszych własnych) . Tę drugą
pracę,
Synthesis of the Doctrine of Race
, można przyjąć jako ostateczny
osąd Evoli w kwestii rasy. Jednak Evola rozważył swoją
Syntezę
, jak sam
stwierdza we wstępie do tej pracyDruga połowa z
Mit krwi
- a więc jeden
opiera się, w następstwie na, zasadniczo
zależna
jest włączone, w tej
książce.
Mit Krwi
był rzeczywiście tak ważny dla tego rozwoju, że Evola
uznał za stosowne opublikować go ponownie wkrótce po pierwszym
wydaniu swojej
Syntezy
, a tym razem szczególnie mając na uwadze jego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin