Jezyk_niemiecki_w_IT_Rozmowki_jniitr.pdf

(667 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Jan Paluch
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jniitr
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-3662-9
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp.......................................................................................................................................... 5
Część I. Obsługa sieci i systemu ........................................................ 7
Dialog nr 1. Reset hasła Windows ......................................................................................... 8
Dialog nr 2. Odzyskanie danych z backupu ...................................................................... 10
Dialog nr 3. Problem ze zdalnym dostępem przez VPN ................................................ 12
Dialog nr 4. Problem z kartą dostępu ................................................................................ 14
Dialog nr 5. Problem z dostępem do dysku sieciowego .................................................. 16
Dialog nr 6. Problem z drukarką sieciową ........................................................................ 18
Dialog nr 7. Problem ze skanerem ..................................................................................... 20
Dialog nr 8. Problem z głośnym napędem CD ................................................................ 22
Dialog nr 9. Problem z aktualizacją oprogramowania .................................................... 24
Dialog nr 10. Nieaktualne pliki offline .............................................................................. 26
Dialog nr 11. Brak dostępu do grup w Active Directory ................................................ 28
Dialog nr 12. Przepełniony profil mobilny ....................................................................... 30
Dialog nr 13. Wolna praca komputera .............................................................................. 32
Dialog nr 14. Brak dostępu do sieci firmowej LAN ......................................................... 34
Dialog nr 15. Nieuprawniony dostęp do konta ................................................................ 36
Dialog nr 16. Brak możliwości skasowania pliku w folderze sieciowym ...................... 38
Dialog nr 17. Przedawnienie certyfikatów poczty szyfrowanej ..................................... 40
Dialog nr 18. Instalacja dodatkowej przeglądarki internetowej Tor WebBrowser ..... 42
Dialog nr 19. Brak dostępu do Facebooka — strona zablokowana przez dział IT ...... 44
Dialog nr 20. Brak sieci na 1. piętrze .................................................................................. 46
Część II. Programowanie ................................................................. 49
Dialog nr 21. Stara wersja programu deweloperskiego ...................................................
Dialog nr 22. Złe wersje plików z kodem źródłowym .....................................................
Dialog nr 23. Konflikt portów na serwerze Apache ........................................................
Dialog nr 24. Brak dostępu do GitHuba ............................................................................
Dialog nr 25. Niedziałający kod źródłowy w pliku JSP ...................................................
Dialog nr 26. Brakujący servlet ...........................................................................................
Dialog nr 27. Brak aktualizacji biblioteki ..........................................................................
Dialog nr 28. Problem ze współpracą z zagranicą ...........................................................
Dialog nr 29. Konflikt nazw zmiennych ............................................................................
Dialog nr 30. Brakujące komentarze w kodzie źródłowym ............................................
50
52
54
56
58
60
62
64
66
68
Kup książkę
Poleć książkę
Część III. Bazy danych ..................................................................... 71
Dialog nr 31. Brak połączenia z bazą danych MySQL .....................................................
Dialog nr 32. Konieczny restart serwera Apache .............................................................
Dialog nr 33. Rozszerzenie bazy danych o nowy formularz i nowe tabele ..................
Dialog nr 34. Zrobienie raportu z bazy danych ................................................................
Dialog nr 35. Prośba o przeszkolenie pracownika w zakresie raportów SQL ..............
Dialog nr 36. Zabranie uprawnień pracownikowi ...........................................................
Dialog nr 37. Sprawdzenie logów .......................................................................................
Dialog nr 38. Backup bazy danych .....................................................................................
Dialog nr 39. Instalacja nowej bazy danych ......................................................................
Dialog nr 40. Wygrany przetarg na konfigurację bazy SQL ...........................................
72
74
76
78
80
82
84
86
88
90
Część IV. Sprzęt ............................................................................... 93
Dialog nr 41. Wymiana myszki na nową .......................................................................... 94
Dialog nr 42. Głośno działający komputer ....................................................................... 96
Dialog nr 43. Prośba o dołożenie pamięci RAM .............................................................. 98
Dialog nr 44. Prośba o dostarczenie podkładki pod nadgarstek ................................. 100
Dialog nr 45. Oddanie starej klawiatury .......................................................................... 102
Dialog nr 46. Prośba o wymianę telefonu na nowszy .................................................... 104
Dialog nr 47. Prośba o wymianę kabla sieciowego ........................................................ 106
Dialog nr 48. Dostarczenie dodatkowego monitora ...................................................... 108
Dialog nr 49. Potrzebne nowe słuchawki i mikrofon .................................................... 110
Dialog nr 50. Wypożyczenie laptopa firmowego na konferencję handlową ............. 112
Część V. Odpowiedzi ..................................................................... 115
Odpowiedzi do części I ......................................................................................................
Odpowiedzi do części II .....................................................................................................
Odpowiedzi do części III ...................................................................................................
Odpowiedzi do części IV ...................................................................................................
116
120
122
124
4
Język niemiecki w IT. Rozmówki
Poleć książkę
Kup książkę
Dialog nr 17. Przedawnienie certyfikatów poczty szyfrowanej
IT:
Hallo, Hans Dörner, Helpdesk IT. Wie kann ich Ihnen helfen?
Kunde:
Guten Tag, ich heiße Sybille Hartmann. Ich habe heute eine E-Mail von
unserem Postfachsystem bekommen. Ich wurde informiert, dass in drei Monaten
meine Secure E-Mail Zertifikate ihre Gültigkeit verlieren. Was soll ich in dieser
Situation machen?
IT:
Keine Sorgen. Sie sind nicht die einzige Person, die diese E-Mail heute
bekommen hat. Wir haben genug Zeit, um ein Prozess der Erneuerung Ihrer
Zertifikate zu beginnen. Ein Secure E-Mail Zertifikat hat ein Startdatum und ein
Ablaufdatum.
Kunde:
Kann ich trotzdem meine E-Mails verschlüsseln und sie problemlos
rausschicken?
IT:
Ja, genau.
Kunde:
Und wann kann man neue Zertifikate bestellen oder — wie man es sagt
— erneuern?
IT:
Das machen wir in zwei Monaten. Jemand aus IT kommt zu Ihnen und macht
das zusammen mit Ihnen. Wir installieren neue Zertifikate.
Kunde:
O.k., danke. Es freut mich.
<<linia>>
Na podstawie dialogu proszę odpowiedzieć na poniższe pytania:
1.
Wann verlieren Zertifikate Ihre Gültigkeit?
2.
Was für Datum hat ein Secure E-Mail Zertifikat?
3.
Wann werden neue Zertifikate erneuert?
<<linia>>
40
Język niemiecki w IT. Rozmówki
Poleć książkę
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin