Jak zrobić dobry kurs przewodniczowski.pdf
(
9238 KB
)
Pobierz
JAK ZROBIĆ DOBRY
KURS PRZEWODNIKOWSKI?
Poradnik dla kadry kształcącej
Poradnik dla kadry kształcącej
Jak zrobić dobry
Kurs Przewodnikowski?
pod redakcją
hm. Lucyny Czechowskiej
Centralna Szkołą Instruktorska Głównej Kwatery ZHP
Wydział Inspiracji i Poradnictwa Głównej Kwatery ZHP
Warszawa 2013
Autorzy tekstów:
phm. Ilona Bachanek, hm. Lucyna Czechowska, hm. Katarzyna Kawka, phm. Marta Kwiatkowska, hm. Hanna Musur, hm. Artur Sarnowski,
hm Joanna Skupińska, hm. Alicja Stańco, hm. Julianna Zapart
Konsultanci:
hm. Jakub Cichocki, hm. Maria Kotkiewicz, hm. Emilia Kulczyk-Prus
Autorzy zdjęć:
pwd. Jędrzej Kowalewski, phm. Piotr Rodzoch, hm. Zbigniew Skupiński
Korekta:
pwd. Joanna Fojt, phm. Małgorzata Kluszczyńska, pwd. Ola Radziszewska
Redakcja:
hm. Lucyna Czechowska
Skład i łamanie:
pwd. Sonia Stach
© Związek Harcerstwa Polskiego - Główna Kwatera
00–490 Warszawa, ul. Marii Konopnickiej 6
e- mail: inspiracje@zhp.pl
www.propozycje.zhp.pl
SPIS TREŚCI
Spis treści ...................................................................................................................................
5
Słowo wstępne ..........................................................................................................................
8
1. Wybór formy kursu
.........................................................................................
11
1.1.
Plusy i minusy kursu w formie ciągłej
Lucyna Czechowska .............................................................................................................................................
11
1.1.1.
Plusy i minusy kursu w formie zimowiska
Hanna Musur .......................................................................................................................................................
14
1.1.2.
Plusy i minusy kursu w formie obozu letniego
Marta Kwiatkowska ...........................................................................................................................................
15
1.2.
Plusy i minusy kursu w formie biwakowej
Ilona Bachanek ........................................................................................................................................................
17
2. Program i fabuła kursu
...............................................................................
19
2.1.
Logiczny układ treści kształceniowych
Joanna Skupińska ...................................................................................................................................................
20
2.2.
Treści nadprogramowe (spoza standardu)
Katarzyna Kawka .....................................................................................................................................................
22
2.3.
„Przeżywanie” kursu
Julianna Zapart ........................................................................................................................................................
23
2.4.
Uczenie w działaniu na kursie
Lucyna Czechowska .............................................................................................................................................
25
2.5.
Fabuła kursu
Alicja Stańco .............................................................................................................................................................
26
2.5.1.
Elementy fabuły (nazwa, motto, obrzędowe elemnty dnia itp.)
Alicja Stańco.........................................................................................................................................................
27
2.6.
Wykorzystanie miejsca, w którym odbywa się kurs do celów programowych
Lucyna Czechowska .............................................................................................................................................
28
3. Praca z kadrą
..........................................................................................................
29
3.1.
Dobór kadry
Julianna Zapart ........................................................................................................................................................
29
3.1.1.
Kadra programowa: stała i dochodząca
Julianna Zapart ...................................................................................................................................................
29
3.1.2.
Wykorzystanie specjalistów do prowadzenia poszczególnych zajęć
Hanna Musur .......................................................................................................................................................
31
3.1.3.
Kadra organizacyjno-logistyczna
Lucyna Czechowska ........................................................................................................................................
32
3.2.
Prowadzenie zajęć
............................................................................................................................................
34
3.2.1.
Konspekty
Hanna Musur .......................................................................................................................................................
33
3.2.2.
Osadzenie zajęć w fabule kursowej
Alicja Stańco
5
Plik z chomika:
Ariz1967
Inne pliki z tego folderu:
Klimatyczne_ABC_Budziszewska_M_Kardas_A_Bohdanowicz_Z_red_2023.pdf
(89401 KB)
Bogaty ojciec. Biedny ojciec.pdf
(1220 KB)
BADANIA NAD PISMAMI DOROTY Z MĄTAW.pdf
(7539 KB)
BŁOGOSŁAWIONA DOROTA Z MĄTOWÓW - Ks Marian Borzyszkowski.pdf
(5146 KB)
DOROTA Z MĄTOWÓW - ŻYCIE I DUCHOWOŚĆ - Kowalczyk Marta.pdf
(17191 KB)
Inne foldery tego chomika:
Bajki, baśnie, legendy
Czyta ktoś książki - Audio
Dawne wierzenia mitologie i mity
Filmy
Jazz live video
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin