Komputer_PC_cwiczenia_praktyczne_cwkomp.pdf
(
1271 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Komputer PC.
Autor:
Bartosz Danowski
ISBN: 83-7197-840-5
Format: B5, stron: 136
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Æwiczenia praktyczne
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Wybór i zakup odpowiedniego komputera przy obecnym nasyceniu rynku przeró¿nymi
ofertami nie jest spraw¹ prost¹ nawet dla wytrawnego u¿ytkownika komputerów.
Du¿e i ma³e firmy konkuruj¹ ze sob¹ na ró¿ne sposoby i bardzo czêsto cierpi na tym
niedoœwiadczony klient. Dzisiaj, kiedy komputer staje siê dobrem powszechnie
dostêpnym nawet w najbli¿szym hipermarkecie, warto byœ zapozna³ siê z t¹ publikacj¹,
zw³aszcza jeœli nie jesteœ jeszcze znawc¹ zagadnieñ komputerowych, a chcesz kupiæ
komputer.
Jedn¹ z pierwszych recenzentek „Komputera PC” by³a nasz korektorka, która
stwierdzi³a, ¿e „ksi¹¿ka ma swój urok — chwilami czyta³o siê j¹ jak powieœæ. Jednak
najwa¿niejsze jest to, ¿e autora nie dziwi ludzka niewiedza i t³umaczy wszystko bardzo
dok³adnie. Dla mnie to przydatna lektura, bo ja zawsze wiem, co to jest PS2 :-)”.
A zatem powsta³a ksi¹¿ka dla humanistów, pocz¹tkuj¹cych u¿ytkowników komputerów,
a tak¿e dla czytelników w sile wieku, którzy do tej pory biernie przygl¹dali siê swoim
dzieciom pracuj¹cym przy komputerze. Ksi¹¿ka nauczy ciê:
czytania ofert firm komputerowych tak, by nie daæ siê nabiæ w butelkê
przygotowania w³asnego komputerowego stanowiska pracy
rozró¿niania, czym jest sprzêt i oprogramowanie
instalowania systemu operacyjnego, sterowników
podstaw obs³ugi komputera
korzystania z internetu
odtwarzania p³yt CD, DVD oraz plików MP3.
Gdy poznasz podstawy, siêgniesz po kolejne ksi¹¿ki, które rozwin¹ twoj¹ komputerow¹
pasjê.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
"
"
"
"
"
"
"
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstęp...................................................................................................................................................... 5
Rozdział 1. Wybór odpowiedniego zestawu ................................................................................................ 7
Określamy nasze potrzeby ...........................................................................................................7
Zestaw biurowy ........................................................................................................................8
Komputer domowy .................................................................................................................12
Komputer dla gracza...............................................................................................................15
Zestaw dla grafika i projektanta .............................................................................................16
Analizujemy przykładowe oferty ...............................................................................................17
Jak czytać ulotki reklamowe i oferty? ....................................................................................17
Co znaczą te wszystkie fachowe pojęcia? ..............................................................................24
Określamy wiarygodność sprzedawcy ...................................................................................27
Warunki gwarancji .................................................................................................................27
Sami przygotowujemy kosztorys dla naszego zestawu..............................................................28
Rozdział 2. Samodzielna instalacja komputera w domu .................................................................. 33
Jak podłączyć te wszystkie kabelki? ..........................................................................................35
Jak zabezpieczyć komputer przed uszkodzeniem? ....................................................................41
Rozdział 3. Przygotowanie komputera do pracy.....................................................................................43
Jak rozpoznać legalny program? ................................................................................................43
Instalacja systemu operacyjnego ................................................................................................44
Instalacja systemu MS Windows 98.......................................................................................45
Instalacja systemu MS Windows XP Professional.................................................................54
Instalacja, konfiguracja i testowanie urządzeń...........................................................................60
Płyta główna ...........................................................................................................................60
Karta graficzna .......................................................................................................................62
Karta muzyczna ......................................................................................................................65
Drukarka .................................................................................................................................66
Identyfikacja urządzeń zainstalowanych w systemie.................................................................68
4
Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 4. Instalacja oprogramowania......................................................................................................71
Instalacja MS Office XP ............................................................................................................71
Instalacja gry ..............................................................................................................................74
Instalacja innych aplikacji ..........................................................................................................79
Usuwanie zainstalowanych aplikacji .........................................................................................81
Rozdział 5. Jak podłączyć się do internetu?............................................................................................ 83
Co jest nam potrzebne do zestawienia połączenia modemowego?............................................83
Konfiguracja połączenia.............................................................................................................90
MS Windows 98 .....................................................................................................................90
MS Windows XP....................................................................................................................95
Przeglądarka stron WWW i klient poczty e-mail.....................................................................100
Rozdział 6. Wyszukiwanie programów, sterowników i uaktualnień w internecie ............. 107
Wyszukiwanie informacji w internecie....................................................................................107
Pobieranie plików z internetu...................................................................................................109
Wyszukiwanie sterowników dla urządzeń ...............................................................................111
Aktualizacja oprogramowania i gier ........................................................................................112
Zakupy w internecie .................................................................................................................115
Rozdział 7. Zaawansowane testy komputera......................................................................................... 119
Testowanie wydajności karty graficznej ..................................................................................119
Testowanie wydajności dysku twardego..................................................................................121
Dokładny test wszystkich podzespołów...................................................................................124
Rozdział 8. Multimedia.......................................................................................................................................129
Odtwarzanie plików mp3 .........................................................................................................129
Odtwarzanie płyty audio ..........................................................................................................130
Odtwarzanie filmów DVD .......................................................................................................131
Podsumowanie............................................................................................................................. 135
Zacznę od wyjaśnienia, dlaczego rozdział o zaawansowanych testach komputera umie-
ściłem dopiero na końcu ksią ki. Otó odpowiedź jest moim zdaniem bardzo oczywista
i prosta — wszystkie opisane testy musimy pobrać z internetu, a do tego była nam po-
trzebna wiedza, jak to zrobić. Teraz nie masz ju problemu z obsługą internetu, więc
będziesz mógł bez problemu odszukać odpowiednie testy, pobrać je i zapisać na dysku
komputera.
Opisałem trzy programy testowe, dzięki którym mo na sprawdzić wydajność karty gra-
ficznej, dysku oraz całego zestawu.
Bezapelacyjnie najpopularniejszym testem wydajności komputera w grach jest 3DMark
2001. Testy wykonywane przez ten program sprawdzają wydajność karty graficznej
oraz procesora w czasie renderowania grafiki trójwymiarowej, czyli w du ym uprosz-
czeniu, gier. Aplikację mo na pobrać ze strony
http://www.madonion.com,
jednak zaj-
muje ona prawie 30 MB, dlatego nie polecam tego sposobu u ytkownikom modemów.
Program mo esz spróbować zdobyć u kolegi, który ma znacznie dłu ej komputer, lub
odnaleźć na płytach CD dołączanych do popularnych miesięczników komputerowych.
Instalacja aplikacji niczym nie ró ni się od opisanych przeze mnie wcześniej, dlatego w razie
problemów polecam ćwiczenia od numeru 4.12 do 4.16. Pamiętaj, e zanim przystąpisz
do instalacji 3DMarka 2001, musisz mieć zainstalowany dodatek
DirectX 8.1.
Niestety, nie
stanowi on części składowej samego testu.
120
Rysunek 7.1.
Główne okno
3dMark 2001
Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne
Po uruchomieniu testu na ekranie pojawi się okno, które przedstawiłem na rysunku 7.1.
Program umo liwia uruchamianie wielu wariantów testu, jednak najpopularniejszym
rozwiązaniem jest tryb
Benchmark.
Tryb ten polega na uruchomieniu kilkunastu testów
i jest podsumowywany wynikiem.
Poszczególne etapy testu polegają na wyświetlaniu ró nych scen przypominających gry
oraz animacji z wykorzystaniem przeró nych technik obecnie u ywanych w grafice trój-
wymiarowej. Otrzymane rezultaty mo na porównać w wielkiej bazie internetowej. Oczywi-
ście przy porównaniu brane są pod uwagę następujące czynniki: procesor, karta graficzna,
system operacyjny oraz pamięć
RAM.
Na rysunku przedstawiam przykładowe wyniki.
Rysunek 7.2.
Wyniki
przykładowego testu
przeprowadzonego
w trybie Benchmark
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
ECDL_Europejski_Certyfikat_Umiejetnosci_Komputerowych_Przewodnik_Tom_I_ecdl1.pdf
(3288 KB)
ABC_komputera_Wydanie_10_abck10.pdf
(1200 KB)
ABC_komputera_i_Internetu_abspin.pdf
(623 KB)
ABC_Komputera_Wydanie_III_abcko3.pdf
(1115 KB)
ABC_komputera_Wydanie_VII_abcko7.pdf
(470 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin