Baw_sie_kodem_Twoja_wlasna_gra_CoderDojo_Nano_poprok.pdf

(6758 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
<NACIŚNIJ START>
To jest książka o programowaniu gier. Może postawisz z nią pierwsze kroki na drodze do tego, by stać się
świetnym programistą. A jeśli interesują Cię gry albo programowanie w ogóle, to CoderDojo ma wiele do
zaoferowania.
Dzięki tej książce zaprogramujesz swoją pierwszą platformową grę 2D i nauczysz się wielu rzeczy, od tworzenia animacji postaci
głównego bohatera i jego zmechanizowanych przeciwników, przez zastosowanie w grze fizyki, aż do rejestrowania wyników
i wyświetlania plansz na koniec zabawy.
Cały ten proces będziemy śledzić wraz z Nanonautami, grupą przyjaciół, którzy postanowili zrobić własną grę wideo. Nanonauci
będą się uczyli posługiwać
JavaScriptem,
językiem programowania służącym do tworzenia gier i aplikacji działających w prze-
glądarkach internetowych. Ty także opanujesz te umiejętności, dzięki czemu wraz z przyjaciółmi będziecie mogli tworzyć własne,
fantastyczne gry, bawić się nimi i udostępniać je innym.
Nanonauci należą do CoderDojo, klubu dla młodych ludzi, dzięki któremu można nawiązywać kontakty z innymi programistami,
uczyć się nowych rzeczy i po prostu bawić się z komputerami. Kluby CoderDojo są prowadzone przez wolontariuszy na całym
świecie. Są darmowe i pozwalają pracować wspólnie z przyjaciółmi. Przy odrobinie szczęścia być może gdzieś w Twojej okolicy
istnieje już takie Dojo. Może nawet tam byłeś? Aby się przekonać, czy niedaleko Twojego domu istnieje Dojo, odwiedź stronę
http://coderdojo.com
i w wyszukiwarce wpisz swój adres zamieszkania.
Jeśli nie istnieje, nie martw się. Możesz
wszak założyć i poprowadzić własne,
prawdziwe mini Dojo. Nazwijmy je Dojo
Nano. Jak? To proste.
Składniki Dojo Nano:
[
przyjaciel (albo kilku),
[
komputer,
[
ta książka
POMYSŁY + PRZY
JACIELE + KOD = DOJO NANO
5
Kup książkę
Poleć książkę
OMÓWIENIE PROGRAMU
Nanonauci to grupa przyjaciół, którzy uwielbiają grać w gry wideo. Grają we wszystko, począwszy od gier sportowych i wyścigów,
przez platformowe, aż do przygodowych. Zawsze mają też świetne pomysły na gry, któregoś dnia postanowili więc napisać własną.
W tej książce będziemy się uczyć pisania programów w języku o nazwie
JavaScript.
Nasz program będzie prostą, działającą
w przeglądarce internetowej grą, która polega na niekończącym się pokonywaniu przeszkód podczas biegu w jedną stronę.
Kup książkę
Poleć książkę
Kod gry będziemy pisać bardzo powoli, niemal linia po linii, dzięki czemu będzie Ci łatwiej zrozumieć,
do czego służy każda z nich. Nie wahaj się przerwać czytania w dowolnym momencie, by poekspe-
rymentować! Zmieniaj wartości, elementy graficzne, przenoś wiersze kodu i sprawdzaj, co się stanie.
Regularnie zapisuj kopie swojej pracy, aby w każdej chwili móc wrócić do którejś ze starszych wersji.
Jeśli początkowo coś nie zadziała, nie zniechęcaj się. Uważnie przyjrzyj się kodowi i zobacz, czy potrafisz
dostrzec źle funkcjonujące miejsce. Programiści nazywają to
debugowaniem.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin