Tworzenie_gier_komputerowych_Kompendium_producenta_mojgra.pdf

(1504 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/mojgra
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-5394-7
Copyright © Helion 2019
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Dlaczego powstała ta książka? .........................................9
Wstęp ............................................................................... 13
CZĘŚĆ 1. FAZA PREPRODUKCYJNA ........... 25
1. Koncepcja gry .............................................................. 27
2. Dokumentacja gry ...................................................... 29
Główny dokument koncepcyjny (GDD) ............................................. 29
Tytuł gry ................................................................................................... 33
Wersjonowanie ....................................................................................... 34
Copyright/własność intelektualna ........................................................ 35
Spis treści ................................................................................................. 35
Ogólny opis gry ....................................................................................... 35
Gatunek gry ............................................................................................. 37
Grupa docelowa ...................................................................................... 38
Podstawowy przebieg rozgrywki .......................................................... 38
Tryby singleplayer/multiplayer/inne (co-op) ..................................... 38
Look and Feel/koncepcja graficzna ...................................................... 41
Opis misji/kampanii ............................................................................... 41
Osiągnięcia/Achievements .................................................................... 43
Jednostki gracza ...................................................................................... 43
Przeciwnicy .............................................................................................. 44
Zasady walki ............................................................................................ 46
Kup książkę
Poleć książkę
6
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
Taktyka przeciwników ........................................................................... 46
Osłony ...................................................................................................... 48
Budynki .................................................................................................... 49
Badania ..................................................................................................... 51
Sklep/przedmioty .................................................................................... 51
Punktacja ................................................................................................. 52
KPI (Key Performance Indicators) ...................................................... 53
Monetyzacja ............................................................................................ 53
Ekrany GUI ............................................................................................. 54
Diagramy ................................................................................................. 55
Muzyka i dźwięki .................................................................................... 55
Propozycje rozwoju gry ......................................................................... 56
Mood Board ............................................................................................. 57
3. Dokument techniczny gry (GTD) ............................... 59
Elementy nowe/eksperymentalne ........................................................ 61
Przegląd najważniejszych zadań programistycznych
w projekcie ............................................................................................ 62
Ryzyko ...................................................................................................... 63
Rozwiązania alternatywne ..................................................................... 66
Niezbędne zasoby projektowe .............................................................. 67
Przewidywane terminy .......................................................................... 67
Wybór silnika gry ................................................................................... 67
Platforma i system operacyjny .............................................................. 70
Informacja o kodzie zewnętrznym ....................................................... 70
Opis obiektów kodu ............................................................................... 70
Pętla kontrolna ........................................................................................ 71
Obiekty danych gry ................................................................................ 71
Przepływ danych ..................................................................................... 72
Fizyka gry ................................................................................................. 72
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
7
Sztuczna inteligencja (AI) ..................................................................... 73
Założenia systemowe trybu multiplayer .............................................. 76
Budowa interfejsu użytkownika (UI) ................................................... 76
Zawartość gry .......................................................................................... 79
Obsługa plików graficznych .................................................................. 79
Silnik graficzny ........................................................................................ 79
Wskazówki dla grafików i programistów ............................................ 80
Muzyka i dźwięk ..................................................................................... 82
4. Dokument poziomów gry .......................................... 85
Mapa lokacji ............................................................................................ 87
Opis mapy ................................................................................................ 89
Typ i funkcja lokacji ............................................................................... 90
Tło fabularne ........................................................................................... 91
Opis regionów ......................................................................................... 92
Interakcje ................................................................................................. 95
Opis kluczowych postaci ....................................................................... 96
Przeciwnicy .............................................................................................. 98
Obiekty ..................................................................................................... 99
Dźwięki .................................................................................................. 100
Misje ....................................................................................................... 101
Cutsceny ................................................................................................. 103
5. Inne dokumenty ........................................................ 105
Dokument monetyzacyjny .................................................................. 105
Lista zależności w ekonomii wewnętrznej gry .................................. 116
Plan produkcji ....................................................................................... 126
Zależności czasu .................................................................................... 132
Plan budżetowy ..................................................................................... 136
Lista dźwięków ...................................................................................... 138
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin