instrukcja wieczna wasn(1).pdf

(983 KB) Pobierz
Strategiczna Gra Planszowa 8+/ 2-4 osoby / 60-120min autor: Marek „armisch” Musiał
Spis treści:
- Zawartość pudełka
- Kafle terenu
- Ikony
- Cel gry
- Przygotowanie do gry
- Przebieg rozgrywki
- Etapy gry
- Zwycięstwo w grze
- Zakończenie gry
- Dokładny opis budynków
- Dodatkowe zasady
Wieczna Waśń to strategiczna gra planszowa od 2 do 4 osób/ 8+/ 60-120 zależnie od mapy
krainy , w której 4 zwaśnione rasy walczą o dominację w losowo tworzonej krainie.
Zawartość pudełka:
Instrukcja
4 pionki bohaterów
12 czerwonych znaczników budynków miast
24 białe znaczniki budynki wsi
12 znaczniki akcji
12 kostek k6 w kolorze zielonym
12 kostek k6 w kolorze niebieskim
12 kostek k6 w kolorze żółtym
12 kostek k6 w kolorze białym
6/8 kostek k6 czerwonych
4 heksagonalne kafelki stolic [S]
7 heksagonalnych kafelków miast [M]
18 heksagonalnych kafelków terenu
4 plansze rozwoju rasy gracza
4 karty bohaterów
4 karty pomocy
Xx dużo monet
Kafle terenu
Równina
- można budować miasta i wsie (3 budynki co daje +3 do obrony)
Pola-
można wybudować osadę ( 2 budynki co daje +2 do obrony) oraz + 1
monetę podatku za zbiory .(np. jeżeli są postawione 2 budynki za ten teren
otrzymujemy 3 monety podatku)
Lasy
– las daje + 1 do obrony oraz nie można strzelać do jednostek
przebywających w lesie.
Góry-
dają +1 atak lub + 1 obrony ale może przebywać tam tylko 1
jednostka(kostka).
Nie można tam budować. Nie można szarżować na
jednostki w górach.
Pustkowie
– nie można budować.
Woda
– nie można przekraczać .(układając kafle nie można wodą blokować
dostępu do jakiegokolwiek terenu).
Zamek Ludzi –
teren startowy , można zebrać podatek 1 monetę.
Osada Orków–
teren startowy , można zebrać podatek 1 monetę.
Ilość terenu na kaflach
Każdy Kafelek posiada różną ilość terenów z limitem mogących stać tam
jednostek(kości) pełne czyli cały kafelek pomieści 4 jednostki , kafel
podzielony na 2 tereny- pomieści 3 jednostki na każdym terenie. I kafel
podzielony na 3 części na każdym może być maksymalnie 2 jednostki.
Wyjątek stanowią góry niezależnie na jakim terenie się znajdują zawsze może stanąć tylko 1
jednostka.(kostka)
Ikony:
Cel gry.
Celem gry jest przejęcie 3 miast na planszy lub eliminacja przeciwnika przez zblokowanie go w
zamku. (jeżeli broniący zamku po przegranej nie może uciec przegrywa)
Przygotowanie gry:
Zależnie ilości graczy wybieramy mapę. Losujemy bądź wybieramy bohatera symbolizującego
jedną z 4 ras (ludzie, orki, elfy i umarli). Kafle miast i stolic są widoczne, reszta kafli jest
zakryta. Kafle odkrywane są w trakcie rozgrywki w akcji ruchu. Odkrywający go gracz sam
decyduje jak ustawi ten kafelek (nie można tak ułożyć kafli żeby uniemożliwić dostęp do
wszystkich innych kafli (poprzez zblokowanie terenów kafli nieprzekraczalną wodą)).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin