sposób na listę to-do. twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! full scan.mobi

(49638 KB) Pobierz
S
PIS TREŚCI
Prezent dla Ciebie ........................................................... 7
Przedmowa ...................................................................... 9
Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy
do zrobienia? ............................................................. 13
Rozdział 2. Paradoks wydajności,
czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci
drogę do sukcesu ....................................................... 17
Rozdział 3. Dlaczego nie skreślasz wszystkich
punktów z listy? ......................................................... 21
Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list .................... 21
Powód 2. Nie określasz terminów wykonania
poszczególnych prac ............................................................ 23
Powód 3. Listy są za długie ..................................................... 24
Powód 4. Twoje listy są zbyt zróżnicowane ............................. 25
Powód 5. Masz zbyt wiele możliwości do wyboru .................... 27
Powód 6. Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań ....... 29
Powód 7. Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko ..................... 30
Powód 8. Twoje zadania nie są powiązane
z konkretnymi celami .......................................................... 32
3
Kup książkę
Poleć książkę
SPOSÓB NA LISTĘ TO-DO
Samoocena: jak skuteczne są Twoje
listy rzeczy do zrobienia? ..................................................... 34
Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? ......... 36
Rozdział 4. Dziesięć najpopularniejszych
systemów tworzenia list ............................................ 39
1. Rozbudowana lista all inclusive .......................................... 39
2. System „zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania” ... 41
3. Dwie listy: główna i codzienna ............................................ 42
4. Strategia „3+2” .................................................................... 44
5. Reguła „1 – 3 – 5” ............................................................... 47
6. System oparty na projekcie ................................................. 48
7. Metoda 3NZ ........................................................................ 50
8. Metoda kanban ................................................................... 52
9. System matrycy ................................................................... 55
10. Getting Things Done (GTD) ............................................... 57
Getting Things Done — czy to działa? .................................... 60
Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą
listę rzeczy do zrobienia? .......................................... 63
Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych ........................ 64
Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach ... 65
Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania ..................... 67
Krok 4. Określ termin każdego zadania ................................... 69
Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu .............. 71
Krok 6. Uporządkuj zadania według projektów,
rodzaju albo miejsca ............................................................ 73
Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania .............................. 76
Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci
wykonanie każdego z zadań ................................................. 79
4
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
Krok 9. Opisując zadanie,
używaj czasownika mówiącego o działaniu .......................... 81
Krok 10. Zidentyfikuj zadania,
które wymagają zaangażowania innych osób ....................... 83
Rozdział 6. Jak stosować sprawnie
funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? ........ 87
Wskazówka 1. Prowadź listę „małych zadań” ......................... 88
Wskazówka 2. Nie pozwól,
żeby
lista Cię przerosła ................. 90
Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy według kontekstu ............ 91
Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglądy .......... 92
Wskazówka 5. Aktualizuj swoją listę celów ............................. 95
Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii ............................ 97
Wskazówka 7. Zbuduj system,
który działa u CIEBIE, i stosuj go ......................................... 99
Wskazówka 8. Bądź konsekwentny ....................................... 100
Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? ...................................... 102
Rozdział 7. Offline czy online
— gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? ......... 105
Argumenty za metodą kartki i długopisu .............................. 105
Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie ........... 107
Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz
z listami rzeczy do zrobienia? ................................. 111
Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych
(i czy warto ją prowadzić)? ...................................... 115
Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? ................................... 116
Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat
tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia ...... 119
5
Kup książkę
Poleć książkę
SPOSÓB NA LISTĘ TO-DO
Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? ...................... 121
O autorze ..................................................................... 123
Podkręć swoją produktywność .................................... 125
6
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin