ICAO Annex 11 PL.pdf
(
1729 KB
)
Pobierz
DZIENNIK URZĘDOWY
URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
Warszawa, dnia 28 listopada 2016 r.
Poz. 209
OBWIESZCZENIE NR 12
PREZESA
URZĘDU
LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 28 listopada 2016 r.
w sprawie
ogłoszenia
tekstu
Załącznika
11 do Konwencji o
międzynarodowym
lotnictwie cywilnym,
sporządzonej
w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1 oraz art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z
2016 r. poz. 605, 904 i 1361)
ogłasza się
jako
załącznik
do niniejszego obwieszczenia
Załącznik
11 –
„Służby
ruchu lotniczego” (wyd. trzynaste),
obejmujący
poprawki od 1 do 50 – do Konwencji o
międzynarodowym
lotnictwie cywilnym,
sporządzonej
w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z
późn.
zm.
1)
),
przyjęte
przez
Organizację Międzynarodowego
Lotnictwa Cywilnego.
Elektronicznie podpisany przez:
Aleksandra R korajska
Data: 2016-11-28 16:23:11
p.o. Prezesa
Urzędu
Lotnictwa Cywilnego
Piotr Samson
1)
Zmiany
wymienionej umowy
zostały ogłoszone
w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i
211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z
2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528, z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701 oraz z 2012 r. poz. 368,
369, 370 i 371.
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
–2–
Poz. 209
Załącznik do obwieszczenia nr 12
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 28 listopada 2016 r.
Międzynarodowe normy
i zalecane metody postępowania
Załącznik 11
do Konwencji o międzynarodowym
lotnictwie cywilnym
SŁUŻBY RUCHU LOTNICZEGO
Służba kontroli ruchu lotniczego
Służba informacji powietrznej
Służba alarmowa
Niniejsze wydanie obejmuje wszystkie zmiany przyjęte
przez Radę przed dniem 10 marca 2008 r. i, z dniem 20 listopada 2008 r.,
zastępuje wszystkie poprzednie wydania Załącznika 11.
W celu uzyskania informacji na temat zastosowania Norm
i Zalecanych Metod Postępowania, patrz Przedmowa.
Wydanie trzynaste
Lipiec 2001 r.
Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO)
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
–3–
Poz. 209
ZMIANY I POPRAWKI
O wprowadzeniu zmian regularnie podawane są zawiadomienia w
Dzienniku
ICAO
i w comiesięcznym uzupełnieniu do
Katalogu wydawnictw i środków au-
diowizualnych ICAO,
które zaleca się wykorzystywać w celach informacyjnych.
Poniżej umieszczono tabelę służącą do rejestracji zmian i poprawek.
REJESTRACJA ZMIAN I POPRAWEK
ZMIANY
Nr
1-40
41
42
43
44
45
46
47-A
47-B
48
49
50-A
50-B
Data, od kiedy
obowiązuje
Data
Kto
wprowadzenia wprowadził
1
Nr
Data
wydania
27/11/2003
POPRAWKI
Data
wprowadzenia
27/11/2003
Kto
wprowadził
ICAO
Wprowadzone do niniejszego wydania
28/11/2002
27/11/2003
24/11/2005
23/11/2006
22/11/2007
20/11/2008
19/11/2009
18/11/2010
15/11/2012
15/07/2013
10/11/2016
05/11/2020
2/10/2002
27/11/2003
25/11/2005
23/11/2006
22/11/2007
10/03/2008
19/11/2009
18/11/2010
15/11/2012
14/11/2013
14/11/2016
14/11/2016
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
ICAO
(ii)
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
–4–
Poz. 209
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA……....................................................vi
ROZDZIAŁ 1.
ROZDZIAŁ 2.
2.1
2.2
2.3
2.4
2.5
DEFINICJE ............................... 1-1
PRZEPISY OGÓLNE .............. 2-1
2.26 Ustalenie wymagań dotyczących
wyposażenia i wykorzystania transponderów
przekazujących barometryczną wysokość
bezwzględną ............................................ 2-12
2.27 Zarządzanie bezpieczeństwem ................ 2-12
2.28 Zarządzanie zmęczeniem ........................ 2-13
2.29 Wspólne systemy odniesienia ................. 2-13
2.30 Biegła znajomość języków ...................... 2-14
2.31 Plany awaryjne ........................................ 2-14
2.32 Określanie i wyznaczanie stref
niebezpiecznych, ograniczonych i
zakazanych .............................................. 2-14
2.33 Służba projektowania przyrządowych
procedur lotu ........................................... 2-14
ROZDZIAŁ 3. SŁUŻBA KONTROLI RUCHU
LOTNICZEGO................................................ 3-1
3.1 Zastosowanie ............................................. 3-1
3.2 Zapewnianie służby kontroli ruchu
lotniczego………………………………...3-1
3.3 Zakres działania służby kontroli ruchu
lotniczego .................................................. 3-1
3.4 Minima separacji ....................................... 3-2
3.5 Odpowiedzialność za kontrolę .................. 3-3
3.6 Przekazywanie odpowiedzialności za
kontrolę ..................................................... 3-3
3.7 Zezwolenia kontroli ruchu lotniczego ....... 3-5
3.8 Kontrola ruchu osób i pojazdów na lotnisku3-
7
3.9 Wykorzystanie radaru i ADS-B ................ 3-7
3.10 Wykorzystanie radaru ruchu naziemnego
(SMR) ....................................................... 3-8
ROZDZIAŁ 4. SŁUŻBA INFORMACJI
POWIETRZNEJ ............................................. 4-1
4.1 Stosowanie ................................................ 4-1
4.2 Zakres służby informacji powietrznej ....... 4-1
4.3 Rozgłaszanie operacyjnej służby informacji
powietrznej ................................................ 4-2
4.4 Służba rozgłaszania VOLMET i służba
DVOLMET ............................................... 4-7
ROZDZIAŁ 5.
SŁUŻBA ALARMOWA ........... 5-1
2.6
2.7
2.8
2.9
2.10
2.11
2.12
2.13
2.14
2.15
2.16
2.17
2.18
2.19
2.20
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
Ustalenie odpowiedzialności ..................... 2-1
Cel służb ruchu lotniczego ........................ 2-1
Podział służb ruchu lotniczego .................. 2-2
Określenie potrzeby ustanowienia służb
ruchu lotniczego ........................................ 2-2
Wyznaczanie części przestrzeni powietrznej i
lotnisk kontrolowanych, gdzie będą
zapewniane służby ruchu lotniczego ......... 2-2
Klasyfikacja przestrzeni powietrznych ..... 2-3
Operacje przy nawigacji opartej o
charakterystyki systemu (PBN) ................. 2-3
Operacje z wykorzystaniem łączności opartej
na charakterystykach (PBC) ...................... 2-3
Operacje z wykorzystaniem dozorowania
opartego na charakterystykach (PBS) ....... 2-4
Szczegółowe opisy rejonów informacji
powietrznej, obszarów kontrolowanych i stref
kontrolowanych ......................................... 2-4
Oznaczenia organów służb ruchu lotniczego
i przestrzeni powietrznych ........................ 2-6
Ustalanie i oznaczanie tras ATS ................ 2-6
Ustalanie punktów zmiany namiaru .......... 2-6
Ustalanie i oznaczanie znaczących punktów
nawigacyjnych........................................... 2-6
Ustalanie i oznaczanie standardowych dróg
kołowania statków powietrznych .............. 2-6
Współpraca między użytkownikiem a
służbami ruchu lotniczego ......................... 2-7
Koordynacja między władzami wojskowymi
a służbami ruchu lotniczego ...................... 2-7
Koordynacja działalności mogącej zagrozić
bezpieczeństwu cywilnych statków
powietrznych ............................................. 2-7
Dane lotnicze ............................................. 2-8
Koordynacja między władzami
meteorologicznymi a władzami służb ruchu
lotniczego .................................................. 2-9
Koordynacja między organami służby
informacji lotniczej a władzami służb ruchu
lotniczego .................................................. 2-9
Minimalne wysokości bezwzględne lotu 2-10
Postępowanie w stosunku do statków
powietrznych w sytuacji zagrożenia........ 2-10
Szczególne sytuacje podczas lotu............ 2-10
Czas w służbach ruchu lotniczego........... 2-12
5.1 Stosowanie ................................................ 5-1
5.2 Zawiadamianie ośrodków koordynacji
poszukiwania i ratownictwa lotniczego .... 5-1
5.3 Wykorzystywanie środków łączności ....... 5-2
5.4 Nanoszenie na mapie pozycji zagrożonego
statku powietrznego .................................. 5-2
(iii)
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
–5–
Poz. 209
5.5 Informacje dla użytkowników statku
powietrznego ............................................. 5-2
5.6 Informacje dla statków powietrznych
lecących w pobliżu zagrożonego statku
powietrznego ............................................. 5-3
ROZDZIAŁ 6. POTRZEBY SŁUŻB RUCHU
LOTNICZEGO W ZAKRESIE ŁĄCZNOŚCI6-
1
6.1 Lotnicza służba ruchoma (łączność
powietrze-ziemia) ...................................... 6-1
6.2 Lotnicza służba stała (łączność ziemia-
ziemia) ....................................................... 6-1
6.3 Służba kontroli ruchu naziemnego ............ 6-4
6.4 Służba radionawigacji lotniczej ................. 6-4
ROZDZIAŁ 7. POTRZEBY SŁUŻB RUCHU
LOTNICZEGO W ZAKRESIE INFORMACJI
7-1
7.1 Informacje meteorologiczne ...................... 7-1
7.2 Informacje o stanie lotnisk i o stanie
operacyjnym urządzeń z nimi związanych 7-2
7.3 Informacje o stanie operacyjnym służb
nawigacyjnych ........................................... 7-2
7.4 Informacje o balonach wolnych
bezzałogowych .......................................... 7-3
7.5 Informacje dotyczące aktywności
wulkanicznej ............................................. 7-3
7.6 Informacje dotyczące chmur materiałów
radioaktywnych i chemicznie toksycznych7-3
DODATEK 1.
.............
ZASADY OZNACZANIA
SPECYFIKACJI NAWIGACYJNYCH I
TRAS ATS INNYCH NIŻ
STANDARDOWE TRASY ODLOTU I
DOLOTU .................................................. 1-1
1. Oznaczniki tras ATS i specyfikacji
nawigacyjnych ........................................... 1-1
2. Układ oznacznika ...................................... 1-1
2.1 Przydzielanie podstawowych oznaczników 1-
2
2.2 Stosowanie oznaczników w łączności ....... 1-2
DODATEK 2.
..............
ZASADY USTALANIA I
OZNACZANIA ZNACZĄCYCH
PUNKTÓW NAWIGACYJNYCH ........... 2-1
1. Ustalanie znaczących punktów
nawigacyjnych ........................................... 2-1
1.1 Oznaczniki znaczących punktów
nawigacyjnych, wyznaczonych w miejscu
zainstalowania pomocy radionawigacyjnej2-1
1.2 Oznaczniki znaczących punktów
nawigacyjnych, wyznaczonych w miejscach,
w których nie zainstalowano pomocy
radionawigacyjnej ..................................... 2-1
1.3 Stosowanie oznaczników łączności ........... 2-2
(iv)
1.4 Znaczące punkty nawigacyjne
wykorzystywane dla celów meldowania ... 2-2
DODATEK 3.
.............
ZASADY OZNACZANIA
STANDARDOWYCH TRAS ODLOTU I
DOLOTU ORAZ ZWIĄZANYCH Z NIMI
PROCEDUR ............................................. 3-1
1. Oznaczniki standardowych tras odlotu i
dolotu oraz związanych z nimi procedur ... 3-1
1.1 Układ oznaczników ................................... 3-1
1.2 Przydzielanie oznaczników ....................... 3-2
1.3 Przydzielanie wskaźników aktualności ..... 3-2
1.4 Przykłady oznaczników w pełnym brzmieniu
i oznaczników kodowych .......................... 3-2
1.5 Układ oznaczników dla procedur podejścia
według MLS/RNAV ................................. 3-2
1.6 Stosowanie oznaczników w łączności ....... 3-3
1.7 Przedstawianie informacji o trasach i
procedurach dla potrzeb kontroli ruchu
lotniczego .................................................. 3-3
DODATEK 4.
...............
KLASY PRZESTRZENI
POWIETRZNEJ ATS – ZAPEWNIANE
SŁUŻBY I WYMAGANIA DOTYCZĄCE
LOTÓW .................................................... 4-1
DODATEK 5.WYMAGANIA ODNOSZĄCE SIĘ
CO DO JAKOŚCI DANYCH
LOTNICZYCH ......................................... 5-1
DODATEK 6. PRZEPISY NORMATYWNE DO
TYCZĄCE ZARZĄDZANIA
ZMĘCZENIEM ………………………….6-1
DODATEK 7. WZMAGANIA DLA SYSTEMU
ZARZĄDZANIA RYZYKIEM ZMĘCZE-
NIA (FRMS) …………………………….7-1
DODATEK 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PAŃ-
STWA DOTYCZĄCA SŁUŻBY PROJEK-
TOWANIA PRZYRZĄDOWYCH PROCE-
DUR LOTU ……………………………...8-1
ZAŁĄCZNIK A.
......
MATERIAŁ DOTYCZĄCY
SPOSOBU USTALANIA TRAS ATS
OKREŚLANYCH ZA POMOCĄ VOR .. A-1
1. Wstęp ....................................................... A-1
2. Określanie charakterystyk systemu VOR . A-1
3. Określanie chronionej przestrzeni
powietrznej wzdłuż tras wyposażonych w
VOR ......................................................... A-1
4. Odstępy między równoległymi trasami
wyposażonymi w VOR ............................ A-4
5. Odstępy między sąsiadującymi
nierównoległymi trasami wyposażonymi w
VOR ......................................................... A-5
6. Punkty zmiany namiaru dla VOR ............ A-5
7. Obliczanie promienia zakrętu ................... A-5
ZAŁĄCZNIK B.
....................
ROZGŁASZANIE
INFORMACJI O RUCHU PRZEZ STATKI
POWIETRZNE (TIBA) ORAZ
ODPOWIEDNIE PROCEDURY
OPERACYJNE ........................................ B-1
Plik z chomika:
artwszol
Inne pliki z tego folderu:
ICAO DOC8168 PL.pdf
(57067 KB)
ICAO Annex 10 PL.pdf
(40122 KB)
EASA Part FCL.pdf
(10980 KB)
ICAO Annex 10 Volume 1.pdf
(6831 KB)
ICAO DOC4444 PL.pdf
(6736 KB)
Inne foldery tego chomika:
Budowa i Projektowanie Obiektów Latających
JAA ATPL Training
Polska Technika Lotnicza
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin