PP_2015_nr2_online.pdf

(2035 KB) Pobierz
1
nr 2, rok 2015
3
Kolegium Redakcyjne:
Redaktor Naczelny – dr hab. Roman Leppert, prof. nadzw. UKW
Redaktor tematyczny, sekretarz Redakcji
– dr Renata Borzyszkowska
Redaktor statystyczny – dr hab. Barbara Ciżkowicz,
prof. nadzw. UKW
Redaktor językowy (język polski) – mgr Ewa Indykiewicz
Redaktor językowy (język angielski) – mgr Monika Chodyna-Santus
Redaktor techniczny – mgr Kamila Kacprzak
Rada Redakcyjna:
Prof. dr hab. Dietrich Benner
Prof. dr hab. Ewa Filipiak
Prof. dr hab. Peter Gavora
Dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik
Prof. dr hab. Blanka Kudlácová
Prof. Melinda Pierson
Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Czasopismo wydawane pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN
Komitet Redakcyjny:
Sławomir Kaczmarek (przewodniczący)
Grzegorz Kłosowski
Anna Dłużewska
Katarzyna Domańska
Andrzej Prószyński
Marlena Winnicka
Jacek Woźny
Ewa Zwolińska
Grażyna Jarzyna (sekretarz)
© Copyright by Wydawnictwo
Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz 2015
Redakcja Przeglądu Pedagogicznego
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Instytut Pedagogiki
ul. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
Recenzenci:
Prof. dr hab. Maja Chomczyńska-Rubacha, UMK
Dr hab. Tomasz Gabryś prof. nadzw. AWF w Krakowie
Prof. dr hab. Krzysztof Jakubiak, UG
Dr hab. Ewa Kubiak-Szymborska prof. nadzw. UKW
Dr hab. Renata Nowakowska-Siuta prof. nadzw. ChAT
w Warszawie
Prof. dr hab. Urszula Ostrowska, UKW
Dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik prof. nadzw. UKW
Dr hab. Zofia Szarota prof. nadzw. UP w Krakowie
Dr hab. Maria Szczepska-Pustkowska prof. nadzw. UG
Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, UŁ
Adres Redakcji:
Redaktor: Beata Królicka
ISSN 1897-6557
Projekt okładki: Monika Owieśna
www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl
Adres e-mail Redakcji:
przegladpedagogiczny@ukw.edu.pl
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
(członek Polskiej Izby Książki)
ul. Ogińskiego 16, 85-092 Bydgoszcz
tel./fax 52 32 36 729
e-mail: wydaw@ukw.edu.pl
Rozpowszechnianie: tel. 52 32 36 730
Poz. 1658. Ark. wyd. 15,8
Druk: Poligrafia UKW
IV. Debiuty naukowe
V. Recenzje
Joanna Poziemska: Porażka w dyskursie edukacyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Monika Chodyna-Santus: Spór wokół dysleksji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Dyskusje i polemiki
Monika Nawrot-Borowska, Agnieszka Małek: Wychowanie zdrowotne i higiena dzieci
i młodzieży w świetle poradników dla rodziców z lat 1850-1970 – zarys problematyki . . . . . . . .
Edyta Sokołowska: Panika moralna w kontekście kondycji polskiej rodziny. Wstęp do badań
materiałów prasowych poświęconych rozwodom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Alicja Fidowicz: Językowy obraz osób niepełnosprawnych wśród uczniów klas VI
szkoły podstawowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jan Czechowski: Sport w perspektywie procesu wychowawczego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Z badań
I. Studia i rozprawy
Michał Głażewski: Marc-Antoine Jullien de Paris – od utopii heroicznej
do pedagogiki porównawczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Joachim Paweł Glier: Podstawy filozoficzne pedagogiki serca oraz psychologiczna koncepcja
człowieka Marii Łopatkowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Anna Rudnik, Krzysztof Czykier: Człowiek stary jako podmiot oddziaływań edukacyjnych(?) . . . .
Anna Kot: Racjonalność komunikacyjna w teorii krytycznej Jürgena Habermasa
i jej implikacje w sferze edukacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Spis treści
69
85
38
58
9
Agnieszka Janik: Emocje w badaniach nad dzieciństwem. Studia z socjologii dzieciństwa
i socjologii emocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
181
186
147
161
125
Jean Baudrillard (2005).
Symulakry i symulacje.
Warszawa: Wydawnictwo Sic!, ss. 195
(rec. Ewa Guzowska) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Paweł A. Trzos (2012).
Codzienność we wczesnej edukacji muzycznej.
Bydgoszcz:
Wyd. UKW, ss. 244 (rec. Hanna Jarmolińska) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
195
219
O Autorach
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5
223
226
Zgłoś jeśli naruszono regulamin