CENTRUM SZKOLENIA WOJSK LĄDOWYCH
CYKL TAKTYKI
PLAN - KONSPEKT
do przeprowadzenia zajęć z TAKTYKI z KURSEM SERE.
w dniu 19.11.2010
.
TEMAT : Dokumenty bojowe Personel Recovery.
OPRACOWAŁ
wykładowca
kpt. Waldemar NIWALD
)
POZNAŃ – 2010
Poznań, dnia 10.11.2010
(Miejscowość) (data)
(pełna nazwa stanowiska służbowego)
mjr Marcin NAWROT
(stopień, imię i nazwisko, podpis)
(nazwa przedmiotu)
Z CYKLEM TAKTYKI w dniu 19.11.2010
(nazwa pododdziału) (data)
I.TEMAT: SERE
II. CELE ZAJĘĆ *:
− Zapoznać
− Z dokumentami wykonywanymi przed misją
− Z opracowywaniem EPA (aneks do rozkazu operacyjnego).
− Wykonywaniem ISOPREP
* cele zajęć dobrać w zależności od cyklu szkolenia
III. FORMA: wykład/zajęcia grupowe
IV. CZAS: 180’
V. MIEJSCE: sala wykładowa / konferencyjna
VI. ZAGADNIENIA:
1. EPA aneks do rozkazu operacyjnego.
2. Plan unikania.
3. ISOPREP.
VII. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
A. ORGANIZACYJNE:
1. 3 – 4 dni przed zajęciami udzielić instruktażu kierownikowi grupy odnośnie przygotowania się szkolonych i pobrania literatury.
2. Przed zajęciami przygotować do pracy rzutnik multimedialny + komputer oraz pozostałe zabezpieczenie materiałowe.
3. Zajęcia rozpocząć od przyjęcia meldunku i sprawdzenia obecności.
4. W czasie zajęć zwracać uwagę na porządek i dyscyplinę.
B. METODYCZNE:
1. W czasie zajęć aktywizować szkolonych poprzez zadawanie pytań sprawdzających stopień przyswojenia zagadnień.
2. Wykład prowadzić metodą prezentacji i pokazu.
3. Na zakończenie zajęć krótko je omówić i wydać wytyczne odnośnie przygotowania się szkolonych do zajęć kolejnych.
VIII. LITERATURA:
1. KONCEPCJA I OGÓLNE ZASADY FUNKCJONOWANIA NARODOWEGO SYSTEMU ODZYSKIWANIA PERSONELU WOJSKOWEGO WARSZAWA 2008
2. FM 3-05-70
3. FM 21-76
4. PODRĘCZNIKI SURVIVALOWE
IX. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
· rzutnik multimedialny + komputer …………………………….kpl.
· kreda lub flamastry ………………………………………………kpl.
68
X. ORGANIZACJA ZAJĘĆ*: (w formie graficznej)
XI. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA*:
XII. INNE (DODATKOWE):
XIII. WPROWADZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ*:
(według potrzeb)
* nie występują w niektórych formach zajęć
XIV. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Rozpoczęcie zajęć
Wariant tabelaryczny (struktura tabeli dobierana wg potrzeb)
* W wariancie do szkolenia z Taktyki, do innych zajęć wg. potrzeb.
** W zajęciach specjalistycznych dopuszcza się modyfikację części głównej stosownie do potrzeb wynikających ze specyfiki szkolenia.
ZAGADNIENIE 1
EPA aneks do rozkazu operacyjnego
Plan Ucieczki i Ewakuacji – Evasion Plan of Action (EPA)
- w oparciu o zaplanowany korytarz unikania. Plan unikania i ewakuacji powina opracować Grupa Zadaniowa każdorazowo na czas działania w przydzielonym rejonie odpowiedzialności. Dokument ten jest załącznikiem w formie mapy lub mapki sytuacyjnej (w formie elektronicznej) do rozkazu bojowego GZ. W razie konieczności jest on przekazywany do sił CSAR.
PLAN UNIKANIA PRZECIWNIKA - EVASION PLAN OF ACTION (EPA AIR)
DATE PREPARED
MISSION DATE
MISSION
NUMBER
CALLSIGN
AIRCRAFT /VEHICLE
DEPARTURE BASE / LOCATION
UNIT
REVIEWED
UNIT ISOPREP/EPA MANAGER
REVIEW BY SERE / INTEL
UNIT IVSN / DSN / TAC / EMAIL:
CREW
ID
RANK/NAME
BLOOD
TYPE
RADIO / PHONE TYPE
PLS # / SIM CARD #
mapmapek