instrukcja Schron Zero toxic.pdf

(1751 KB) Pobierz
ż
Karty Przygód i Techów:
Walka, śmierć i przetrwanie! Witaj z powrotem w Post-
apokaliptycznym świecie Schronu Zero.
-Toxic to rozszerzenie gry planszowej
Schron Zero
.
Wewnątrz znajdziesz nowe Technologie, zdarzenia,
potwory, listy gończe
i przerażającą Toksyczną Chmurę! Na arkuszu zasad,
który trzymasz w rękach, wyjaśniono sposób, w jaki
należy
wykorzystać wszystkie te karty podczas gry.
Elementy
Poniżej zamieszczono listę elementów znajdujących
się w
pudełku z rozszerzeniem
TOXIC
:
1 Arkusz zasad
1 Mini dodatkowa plansza Miasta „Nora”
225 kart Przygód
24 karty Techów
21 kart Listów gończych
8 karty Poszukiwaczy
8 znaczników Poszukiwaczy
1 karta Toksycznej chmury
1 znacznik Toksycznej Chmury
78 Kart mutacji
18 kart terenu
48 kart sklepu
26 kart napojów
30 Znaczniki RAD
30 Znaczników Paliwa
Przegląd elementów
Poniżej znajduje się krótki opis wszystkich elementów.
Nowe karty Przygód i Techów działają dokładnie w
ten sam
sposób, co karty z gry podstawowej (są tu nowe
Zdarzenia,
Wrogowie, Nieznajomi, Przedmioty, Przyjaciele i
Miejsca).
Karty listów gończych, które gracze będą starać się
wykonać po odwiedzeniu Siedziby Łowców Nagród
w mieście „Nora”
Karty Poszukiwaczy:
Nowe karty Poszukiwaczy działają dokładnie na tych
samych
zasadach, co karty z gry podstawowej, dając graczom
jeszcze
większy wybór bohaterów.
Znaczniki Poszukiwaczy:
Każdej nowej karcie Poszukiwacza odpowiada
znacznik z jego wizerunkiem, który będzie
przedstawiać jego położenie na planszy.
Karta i znacznik Toksycznej chmury:
Te elementy pozwalają graczom wprowadzić do gry
Toksyczną chmurę. Jego obecność zwiększy
niebezpieczeństwo grożące
bohaterom, podniesie napięcie i wzmocni interakcję
pomiędzy
graczami. Sposób wykorzystania tych elementów
opisano
poniżej, w akapicie „Toksyczna Chmura”.
Znacznki Terenu
To poziome karty „lej po bombie układane po
uderzeniu pocisku naprowadzanego lub podczas
specjalnego eventu.:
Karty Mutacji
Symbol TOXIC:
Wszystkie karty pochodzące z tego rozszerzenia
zostały
oznaczone symbolem maski gazowej. W ten sposób
będzie je można
łatwo odróżnić od kart pochodzących z gry
podstawowej.
Gdy poszukiwacz otrzyma razem 6 punktów RAD
losuje kartę mutacji, która działa tak jak specjalna
umiejętność na karcie poszukiwacza.
2
ż
Przygotowanie do gry:
Grając z rozszerzeniem
TOXIC
podczas przygotowania do gry
należy dokonać poniższych zmian:
Wtasować nowe karty Poszukiwaczy, Przygód i
Techów do
odpowiednich talii.
Położyć dodatkową plansze przylegającą do Miasto
„Nora”
Karty Listów Gończych należy umieścić
zakryte obok planszy.
Jeśli gracze korzystają z opcjonalnej zasady
Toksycznej Chmury.:
Kartę Toksycznej chmury należy umieścić obok
planszy, zaś jej znacznik na obszarze Atomówka
Karty Mutacji położyć zakryte obok planszy..
ile Punktów RAD otrzymujemy <znaczników>.
Jeżeli ilość punktów Rad wynosi 6 dociągamy kartę
mutacji, a znaczniki wracają do puli i dociągamy je od
nowa.
Mutacja stosowana jest jak umiejętność z karty
poszukiwacza.
Zasady Opcjonalne
Wprowadzenie do gry Toksycznej Chmury i Listów
gończych jest całkowicie opcjonalne. Co więcej, każdy
z tych
elementów może zostać wykorzystany niezależnie
od drugiego.
Przed rozpoczęciem gry gracze powinni ustalić, które
z tych
elementów chcą wykorzystać.
Znacznik Radioaktywności:
Znacznik RAD:
Radioaktywna Śmierć przemierzająca po strefach
okalających schron zero. To z pewnością podniesie
napięcie i element rozrywkowy
gry, ale może również Poszukiwaczy drogo
kosztować!
Nieznane są właściwości toksycznej chmury
Na tych, których spotka na swej drodze, jej obecność
może mieć zarówno korzystny, jak i śmiertelny wpływ.
Toksyczna chmura nie jest Poszukiwaczem.
Śmierć porusza się kiedy któryś z graczy wyrzuci „6”
podczas
rzutu za swój ruch. Kiedy to nastąpi, gracz musi w
normalny
sposób rozegrać swoją turę, ale po jej zakończeniu
musi rzucić
kością jeszcze raz i poruszyć Toksyczną chmurę.
Ruch Toksycznej Chmury odbywa się zgodnie z
normalnymi zasadami ruchu
Poszukiwacza z poniższymi wyjątkami:
Czempion areny nie zatrzyma Toksycznej Chmury. W
rezultacie może ona
bez przeszkód przekraczać kanion mostem Areny.
Toksyczna Chmura nigdy nie przekroczy progu wrót
Schronu Zero, Schron jest hermetyczny.
Jeśli gracz zapomni poruszyć Toksyczną Chmurą, a
następny
gracz już rozpoczął swoją turę, okazja przepada.
Gracz stracił
swoją szansę i nie może poruszyć Toksycznej
Chmury.
Jeśli pod koniec swojego ruchu Toksyczna Chmura
trafi na obszar
zajmowany już przez jednego lub więcej
Poszukiwaczy, dojdzie
do spotkania. Każdy, rzuca jedną kością i porównuje
wynik rzutu z listą znajdującą się na karcie Ponurego
Żniwiarza,
aby sprawdzić jaki los czeka jego postać. Gracze nie
mogą wpływać na Toksyczną chmurę
za pośrednictwem jakichkolwiek Techów, kart Przygód
lub
specjalnych zdolności.
Toksyczna Chmura
Jeżeli gracz stanie na polu oznaczonym symbolem
radioaktywności,
Karty Listów gończych
Te 18 kart oferuje Poszukiwaczom wysokie nagrody,
jeśli tylko uda im się je odebrać. Listy Gończe można
uzyskać w Siedzibie Łowców nagród. Listy Gończe
są dostępne dla wszystkich Poszukiwaczy,
dociąga znacznik RAD w ilości odpowiadającej
znacznikom na planszy. czasami karty mogą określić
3
ż
którzy odwiedzą Siedzibe Łowców Nagród (co
wynika z polecenia tego
obszaru). Poszukiwacze mogą kupić dowolne Listy
Gończe znajdujące się na tym obszarze (płacąc za
każdy jedną sztukę amunicji.) lub odebrać nagrodę za
Listy Gończe znajdujące się na
tym obszarze (patrz „Odbieranie nagród” poniżej). Jeśli
Poszukiwacz kupi List Gończy, może odebrać
nagrodę w dowolnym
momencie podczas swojej tury.
Odbieranie nagród
W każdej nazwie karty Listu Gończego
wymieniony jest cel. Celem mogą być Wrogowie
danego rodzaju (Bestia, Mutant itp.) lub
Poszukiwacz o danym Charakterze (Dobrym,
Neutralnym lub Złym).
Jeśli celem Listu Gończego są Wrogowie
danego rodzaju, Poszukiwacz pod koniec
swojej tury może odebrać nagrodę, odrzucając
dowolną liczę swoich trofeów za Wrogów
wskazanego rodzaju. Poszukiwacz otrzymuje tyle
Amunicji, ile wynosi nagroda na Liście gończym, a
następnie odrzuca kartę Listu Gończego.
Poszukiwacz posiadający kartę Listu
Gończego, której celem jest Poszukiwacz
o danym Charakterze, może odebrać nagrodę za tę
kartę, jeśli pokona w jakiejkolwiek walce innego
Poszukiwacza o wskazanym Charakterze.
Poszukiwacz, który odbiera nagrodę, rzuca kością
i otrzymuje tyle złota, ile wynika z rzutu, a następnie
odrzuca kartę Listu Gończego. Jeśli Poszukiwacz
posiada dwie lub więcej kart Listów Gończych tego
samego celu, może odebrać tylko jedną nagrodę za
dany cel. Na przykład, jeśli Poszukiwacz posiada dwie
karty Listów Gończych, których celem jest Robot i
odrzuci jedno trofeum będące Robotem (Siła 6), może
odebrać tylko jedną nagrodę. Poszukiwacz nie może
wykorzystać obu Listów Gończych za to samo
trofeum, aby odebrać nagrodę.
Paliwa nie można nosić w dłoniach, do tego
potrzebny jest pojazd lub pojemnik kanister lub
beczka. ( wszystkie pojazdy mogą przenosić 4
znaczniki paliwa. Chyba że na karcie pojazdu jest
napisane inaczej. Pojazd można pchać 1 pole na turę
plus jedno pole za każdego towarzysza który
pomaga pchać..
Za paliwo można wykonywać specjalne akcje jak:
Wydając 1 znacznik paliwa można
uciec z walki.
Wydając 1 znacznik paliwa można
zapobiec ucieczce z walki.
Wydając 1 znacznik paliwa można
powtórzyć rzut na ruch.
Wydając 1 znacznik paliwa można
przesunąć o jeden obszar więcej lub
mniej.
Opracowanie:
Projekt i opracowanie rozszerzenia:
Marek „ArmiscH” Musiał
Uzupełnienia projektu gry:
Dziękuje wszystkim za pomoc podczas całego
procesu tworzenia tego dodatku.
Forumowiczom z
http:/
/forum.magiaimiecz.eu
POJAZDY
Pojazdy można znaleźć na pustkowiach, kupić u
mechanika w mieście lub znaleźć stary wrak i go
wyremontować u mechanika w mieście. Tak czy owak
posiadanie pojazdu wymaga paliwa. Inaczej pojazd
stoi w miejscu. (chyba że zostanie zniszczony).
Znacznik PALIWA
4
ż
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin