GA-R1XR2R4R5-192-zasady_oceniania.pdf
(
346 KB
)
Pobierz
EGZAMIN GIMNAZJALNY
W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
CZĘŚĆ 3.
JĘZYK ANGIELSKI
POZIOM ROZSZERZONY
ZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃ
ARKUSZE: GA-1X, GA-2, GA-4, GA-5
KWIECIEŃ 2019
Rozumienie ze słuchu
Wymagania
ogólne
Zadanie
1.1.
1.2.
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Uczeń rozumie
proste, krótkie
wypowiedzi ustne
artykułowane
wyraźnie,
w standardowej
odmianie języka […].
Wymagania szczegółowe
2.3) Uczeń znajduje w tekście określone
informacje.
2.5) Uczeń określa kontekst wypowiedzi.
2.3) Uczeń znajduje w tekście określone
informacje.
2.2) Uczeń określa główną myśl tekstu.
Poprawna
odpowiedź
B
C
C
C
B
A
C
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.3) Uczeń znajduje w tekście określone
informacje.
E
D
B
Rozumienie tekstów pisanych
Wymagania
ogólne
Zadanie
3.1.
3.2.
3.3.
II. Rozumienie
wypowiedzi.
Uczeń rozumie […]
proste wypowiedzi
pisemne […].
Wymagania szczegółowe
Poprawna
odpowiedź
E
3.2) Uczeń określa główną myśl poszczególnych
części tekstu.
D
B
E
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
5.1.
5.2.
5.3.
3.3) Uczeń znajduje w tekście określone
informacje.
3.6) Uczeń rozpoznaje związki pomiędzy
poszczególnymi częściami tekstu.
C
A
B
B
D
A
Strona 2 z 17
Znajomość środków językowych
Wymagania
ogólne
Zadanie
6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
1. Uczeń posługuje się
podstawowym zasobem
środków językowych
(leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
Wymagania szczegółowe
Poprawna odpowiedź
left / were leaving
Inne akceptowane odpowiedzi:
had left
got / got up
bikes / bicycles
older
quickly
Inne akceptowane odpowiedzi:
quick
(us / my / your / our) going
to London
7.1.
Inne akceptowane odpowiedzi:
going away from London / going
away to London / going up to
London / going to London
will have to play
I. Znajomość
środków
językowych.
Uczeń posługuje się
podstawowym
zasobem
środków
językowych
(leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
7.2.
Inne akceptowane odpowiedzi:
has to play / has to play more
has to start playing / keep playing
/ practice playing
may / might / could / would have
to play
7.3.
1. Uczeń posługuje się
podstawowym zasobem
środków językowych
(leksykalnych,
gramatycznych,
ortograficznych) […].
is more / less comfortable
will be more/ less
comfortable / has been
more / less comfortable /
was more / less comfortable
Inne akceptowane odpowiedzi:
must / can / would be more
comfortable
isn’t more comfortable
is more comfy / is comfier
was delivered
7.4.
Inne akceptowane odpowiedzi:
was to / had to be delivered
was being delivered
was already delivered
wasn’t delivered
should have been delivered
are you watching
7.5.
Inne akceptowane odpowiedzi:
don’t / can’t / won’t you watch
don’t you stop watching
aren’t you watching
should / must you be watching
should you watch
Strona 3 z 17
Uwaga!
1. Odpowiedź uznaje się za poprawną
tylko
wtedy, gdy wpisywane wyrazy lub fragmenty zdań
są
w pełni poprawne
gramatycznie i ortograficznie.
2. W zadaniu 6. i 7. akceptowane są również inne odpowiedzi, jeżeli są merytorycznie
poprawne i spełniają wszystkie warunki zadania.
3. W zadaniach otwartych sprawdzających znajomość środków językowych, w których do
każdej luki należy wpisać wyraz/wyrazy, akceptuje się wyraz zapisany wielką literą zamiast
małą i odwrotnie. Powyższe ustalenie stosuje się pod warunkiem, że zdający nie naruszył
innych zasad pisowni, np. pisowni nazw własnych.
Schemat punktowania w zadaniach od 1. do 7.
1 p. – poprawna odpowiedź
0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi
Strona 4 z 17
Uwagi dotyczące oceniania prac uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią*
We wszystkich zadaniach otwartych sprawdzających stosowanie struktur leksykalno-
gramatycznych uwzględnia się stwierdzoną i udokumentowaną dysleksję, dysgrafię
i dysortografię. Przy ocenie tych zadań nie są brane pod uwagę błędy ortograficzne. Błąd
ortograficzny zmieniający znaczenie wyrazu to błąd językowy. Jest on brany pod uwagę
w ocenie poprawności językowej.
*Zasady te obowiązują również w ocenie prac uczniów z afazją, z zaburzeniami komunikacji
językowej, z mózgowym porażeniem dziecięcym, a także prac uczniów, którzy korzystali
z pomocy nauczyciela wspomagającego oraz prac pisanych na komputerze.
Przykładowe akceptowane odpowiedzi do zadań 6. i 7.
Zadanie
6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
7.1.
7.2.
7.3.
7.4.
7.5.
quickli
goin
wil have to play / will have tu play
is mor comfortable / iz more comfortable
wos delivered / was delivert / deliverd
are you watchin / waching
Przykładowe akceptowane odpowiedzi
-
-
bikez
Strona 5 z 17
Plik z chomika:
diuna2004
Inne pliki z tego folderu:
Egzamin gimnazjalny 2019 język angielski poziom rozszerzony nagranie.mp3
(19918 KB)
Egzamin gimnazjalny 2019 język angielski poziom podstawowy nagranie.mp3
(22906 KB)
GA-P1X-192k.pdf
(1274 KB)
GA-R1X-192.pdf
(572 KB)
GA-R1X-192-karta_rozwiazank.pdf
(244 KB)
Inne foldery tego chomika:
01-klasa jezykowa -egzamin wstepny-przykladowe testy
białystok-gimnazjum-olimpiada
egzamin gimnazjalny 2012
egzamin gimnazjalny 2013
egzamin gimnazjalny 2014
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin