SCENARIUSZ FESTYNU
Cele:
· Kształtowanie i promowanie zdrowego odżywiania i aktywnego spędzania wolnego czasu
· Podsumowanie rocznego projektu „Jestem dzieckiem Świata”
· Podsumowanie programu rocznego „ W Świecie zmysłów”Termin: Czerwiec Czas: rozpoczęcie godz.10.00zakończenie godz. 14.00
Organizacja
· Nauczyciele odpowiedzialni są za:
· Plakaty informujące o festynie i jego programie – nauczyciele grupa 3
· Ogłoszenia na Facebooku – nauczyciele grupa 6
· Przygotowanie występów dzieci wg harmonogramu – wszyscy nauczyciele
· Współpracę z rodzicami w celu przygotowania odpowiednich potraw na festyn – wszyscy nauczyciele
· Przygotowanie miejsca i potrzebnych artykułów i przedmiotów do zabaw sensorycznych – nauczycielki grup
· Nagłośnienie – nauczyciele grupa 4
· Zabawy ruchowe – prowadzący gimnastykę
· Konkurs wiedzy – nauczyciele grupa 7
· Zabawy sensoryczne – nauczycielki grup
Dzieci przychodzą ubrane w kolorach flagi kraju który reprezentują.
ROZPOCZĘCIE1.Powitanie gości i społeczności szkolnej przez dyrektora przedszkola.2.Zabranie głosu przez twórcę projektu „Jestem dzieckiem Świata. PREZENTACJA PROGRAMÓW ARTYSTYCZNYCHprzez poszczególne grupy
Tańce charakterystyczne dla wybranych krajów omawianych w toku roku szkolnego
· Grupa 1 – Japonia
· Grupa 2 - Indie
· Grupa 3 -Włochy
· Grupa 4 - Polska
· Grupa 5- Francja
· Grupa 6 - Irlandia
· Grupa 7 - HiszpaniaPOCZĘSTUNEK
Według przygotowanych przepisów zgodnych z tradycyjnymi smakami danego kraju, z wykorzystaniem zdrowych produktów
( Co daje nam regularna aktywność fizyczna?,
Czy znasz witaminy i składniki mineralne?).
GRUPOWE ZABAWY I GRY RUCHOWE
Rywalizacja między ”Państwami”W zabawach biorą udział dzieci, rodzice, goście, nauczyciele.
Konkurencje odbywają się równocześnie na przygotowanych wcześniej stanowiskach.
Nagrodą za udział są owoce oraz książeczki .
1.Wyścigi w workach2.Kozłowanie piłki3.Strzelanie do bramki4.Bieg z przeszkodami5.Wyścig z odwracaniem6.Przeciąganie liny7.Zabawa i konkursy z wykorzystaniem ścieżki sensorycznej.
8. Rozgrywki w piłce nożnej między krajami
Zakończenie części sportowej wręczenie medali
KONKURS WIEDZY NA TEMAT ZDROWEGO STYLU ŻYCIA DLA PUBLICZNOŚCIProwadzący uczniowie zadają pytania i nagradzają prawidłowe odpowiedzi owocami.Pytania do konkursu dla publiczności:1.Kto jest odkrywcą witamin?a- Kazimierz Funkb- Wojciech Kętrzyńskic- Mikołaj Kopernik2.Który z posiłków spożywanych w ciągu dnia jest najważniejszy?a- obiadb- śniadaniec- podwieczorek3.Jak nazywa się najważniejszy składnik budulcowy organizmów żywych?a- białkob-węglowodanyc- witaminy4.Od czego zależy ilość i jakość spożywanych posiłków? a- od dietyb- od klimatuc- od pogody5.Wymień pięć podstawowych składników pokarmowych niezbędnych do życia?(białko, tłuszcz, węglowodany, woda, sole mineralne)6.Ile razy dziennie należy spożywać warzywa i owoce?a- 2 razyb- 5 razyc- 8 razy7.Główne źródła witaminy D, to:a- słodycze, drożdżeb- owoce cytrusowe, szpinak, natka pietruszkic- wątroba, ryby, masło, mleko, żółtka jaj
Zabawy sensoryczne
Nauczycielki grup przygotowują stoiska z zabawami sensorycznymi
· Grupa 1 –smak – przysmaki dla wybranego kraju
· Grupa 2 – węch – przyprawy charakterystyczne dla danego kraju
· Grupa 3 – tajemniczy dotyk
· Grupa 4 – dotyk – ciecze
· Grupa 5 – Wzrok – malarstwo charakterystyczne dla danego kraju
· Grupa 5 – Słuch – utwory muzyczne odpowiadające wybranemu krajowiZAKOŃCZENIE FESTYNUPożegnanie gości i uczestników festynu. Porządkowanie stanowisk.
·
martynka2507