SCENARIUSZ FESTYNU.docx

(17 KB) Pobierz

SCENARIUSZ FESTYNU

Cele:

·         Kształtowanie i promowanie zdrowego odżywiania i aktywnego spędzania wolnego czasu

·         Podsumowanie rocznego projektu „Jestem dzieckiem Świata”

·         Podsumowanie programu rocznego „ W Świecie zmysłów”

Termin: Czerwiec
Czas: rozpoczęcie godz.10.00
zakończenie godz. 14.00

Organizacja

·         Nauczyciele odpowiedzialni są za:

·         Plakaty informujące o festynie i jego programie – nauczyciele grupa 3

·         Ogłoszenia na Facebooku – nauczyciele grupa 6

·         Przygotowanie występów dzieci wg harmonogramu – wszyscy nauczyciele

·         Współpracę z rodzicami w celu przygotowania odpowiednich potraw na festyn – wszyscy nauczyciele

·         Przygotowanie miejsca i potrzebnych artykułów i przedmiotów do zabaw sensorycznych – nauczycielki grup

·         Nagłośnienie – nauczyciele grupa 4

·         Zabawy ruchowe – prowadzący gimnastykę

·         Konkurs wiedzy – nauczyciele grupa 7

·         Zabawy sensoryczne – nauczycielki grup


 

Dzieci przychodzą ubrane w kolorach flagi kraju który reprezentują.

 

ROZPOCZĘCIE
1.Powitanie gości i społeczności szkolnej przez dyrektora przedszkola.
2.Zabranie głosu przez twórcę projektu „Jestem dzieckiem Świata.



PREZENTACJA PROGRAMÓW ARTYSTYCZNYCH
przez poszczególne grupy

Tańce charakterystyczne dla wybranych krajów omawianych w toku roku szkolnego

·         Grupa 1 – Japonia

·         Grupa 2 - Indie

·         Grupa 3 -Włochy

·         Grupa 4 - Polska

·         Grupa 5- Francja

·         Grupa 6 - Irlandia

·         Grupa 7 - Hiszpania

POCZĘSTUNEK

Według przygotowanych przepisów zgodnych z tradycyjnymi smakami danego kraju, z wykorzystaniem zdrowych produktów

( Co daje nam regularna aktywność fizyczna?,

Czy znasz witaminy i składniki mineralne?).




GRUPOWE ZABAWY I GRY RUCHOWE

Rywalizacja między ”Państwami”
W zabawach biorą udział dzieci, rodzice, goście, nauczyciele.

Konkurencje odbywają się równocześnie na przygotowanych wcześniej stanowiskach.

Nagrodą za udział są owoce oraz książeczki .


1.Wyścigi w workach
2.Kozłowanie piłki
3.Strzelanie do bramki
4.Bieg z przeszkodami
5.Wyścig z odwracaniem
6.Przeciąganie liny
7.Zabawa i konkursy z wykorzystaniem ścieżki sensorycznej.

8. Rozgrywki w piłce nożnej między krajami

Zakończenie części sportowej wręczenie medali



KONKURS WIEDZY NA TEMAT ZDROWEGO STYLU ŻYCIA DLA PUBLICZNOŚCI
Prowadzący uczniowie zadają pytania i nagradzają prawidłowe odpowiedzi owocami.

Pytania do konkursu dla publiczności:
1.Kto jest odkrywcą witamin?
a- Kazimierz Funk
b- Wojciech Kętrzyński
c- Mikołaj Kopernik
2.Który z posiłków spożywanych w ciągu dnia jest najważniejszy?
a- obiad
b- śniadanie
c- podwieczorek
3.Jak nazywa się najważniejszy składnik budulcowy organizmów żywych?
a- białko
b-węglowodany
c- witaminy
4.Od czego zależy ilość i jakość spożywanych posiłków?
a- od diety
b- od klimatu
c- od pogody
5.Wymień pięć podstawowych składników pokarmowych niezbędnych do życia?
(białko, tłuszcz, węglowodany, woda, sole mineralne)
6.Ile razy dziennie należy spożywać warzywa i owoce?
a- 2 razy
b- 5 razy
c- 8 razy
7.Główne źródła witaminy D, to:
a- słodycze, drożdże
b- owoce cytrusowe, szpinak, natka pietruszki
c- wątroba, ryby, masło, mleko, żółtka jaj

Zabawy sensoryczne

Nauczycielki grup przygotowują stoiska z zabawami sensorycznymi

·         Grupa 1 –smak – przysmaki dla wybranego kraju

·         Grupa 2 – węch – przyprawy charakterystyczne dla danego kraju

·         Grupa 3 – tajemniczy dotyk

·         Grupa 4 – dotyk – ciecze

·         Grupa 5 – Wzrok – malarstwo charakterystyczne dla danego kraju

·         Grupa 5 – Słuch – utwory muzyczne odpowiadające wybranemu krajowi




ZAKOŃCZENIE FESTYNU
Pożegnanie gości i uczestników festynu. Porządkowanie stanowisk.

·        





 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin