Z. Jaśkiewicz, A. Wąsiewski. Przekładnie walcowe. Projektowanie. Tom II. 1995.pdf

(144107 KB) Pobierz
Prof. dr hab.
inż.
Zbigniew
J
aśk
iewi
cz
dr
inż.
Andrzej
Wąs
i
ews
ki
Pr
,ekladnie
walcowe
PROJEKTOWANIE
BIBLIOTEKA G~OWNA
POLITECHNIKI
RZESZOWSKIEJ
L 110313
1111111111111
001-110313-02-0
Wydawnictwa
Komunikacji
i
Warszawa
Łączności
Obwo
lut
ę, ok
ładk
ę
T
ADEUSZ
PIETRZYK
i
s
tron
ę
tytulow,1
projekt
owa
ł
Redaktor techniczny
JER
ZY
KORPALSK
I
Korekta
MAŁGO R
ZA
TA WI
ŚN
I
EWSKA
629.11.01: 621.83 3
Podstawowe
zależnośc
i
do
projektowania
przek
ładni
walcowych
w
u
k
ład
zie
napędowym
samochodu.
z
wykorzystaniem
materia/ów Zahnrndfabrik Friedrichshafen do doboru
paramell'ów
wsi
f
pnych
przekładni
orn
z
z
aleceń
ISO,
DI
N
i
AGM A w
za
kresie
sprawdza
nia
wytr
zymałośc
iowego
przek ładni.
Odbiorcy: prncownicy naukowi
i
studenci
wyższych
uczelni iechnicznych
o kierun ku samochodowym.
pracownicy biur konstrukcyjno-projektowych
przemys łu
motoryzacyjnego
ora
z
pracownicy
zaplec::a
technicznego
motoryzacji.
Zamieszczenie
w
pracy
wyci ągów
z
Organization for
Standard
ization.
za
l
ece
ń
ISO
na
s
tąpił
o
za
zgodą
ISO
-
Interna ti
ona
l
Zamieszczenie
w
pracy
wyciągów
z
norm niemieckich DIN
na
s
tąpił
o
za zgod,1 Niemieck
iego
Instytutu
Normalizacyjnego
(DIN
-
Deutsches
Institut fiir
Normung
e.
V.).
Auto
rytatyw ny jest
tek
st
norm
z
naj nowrni
dat,1 wydania, który
można u
zyskać
w wydawnictw
ie
Beuth
Vc
rlag
Gmb
H,
Burggrafenstrasse 4-100,
10772
Berlin.
Zamieszczenie w pracy
wyciągów
z
norm
a
m
erykańskich
AGMA
n
as
t
ąp
o
za
zgod,1
A
m
eryka
ń
kiego
Sto warzysze
nia
Producentów
Kół Zębatych
(AGMA
-
America
n
Gear
Manufacturers
Association,
1500
King
Street, Suite 20
1,
Alexandria,
Virginia).
Zamieszczenie
w
pracy wyci,1gów
z
norm polskich PN
na
s
t
,1
pił
o
za zgod,1
Polskiego Komitetu
Normalizacyjnego. Dane
ak
tualne
w
chwili
druku.
Aktualno
ść
nal
eży
s
prawdz i
ć
przed
stosowaniem
normy.
Tywl dotowany przez
Po lit
ec
hnikę
Warszaws ką
ISBN
83-206-1046-X
ISBN
83-206-105 8-X
©
Copyright
by Wydawnictwa Komunikacji
i
Ł:1czności
sp.
z o.o., Warszawa 1995
Wydawnictwa Komunikacji
i
Łącz
n
ości
sp. z
o.o.
ul. Kazimierzowska
52,
02-546 Warszawa
tel.
49-27-51
,
telex
81
-27-36,
fax
49-23-22
Warszawa
1995.
Wydanie
l.
Drukarnia Naukowo-Techniczna
w
Warszawie
Zam.
1294/ 11
/95
Spis
treści
Przedmowa
Od autorów
13
17
Trwałość
Część
D.
D 1.
0
2.
eksploatacyjna
przekładni
walcowych
1
9
21
23
24
30
35
38
w
Rozdział
Rozdział
układzie napędowym
Wprowadzenie
Metoda
wyznaczania
trwałości przekładni
zębatej
na pods tawie
widma
obciążeń
.
. .
.
.
02.1.
02.2.
02.3.
0
2.4.
02.4.1.
02.4.2.
R
ozdz
iał
w warunkach eksploatacj
i
-
widmo
napri;że11
kola
zębatego
.
.
Liniowe hipotezy kumulacji uszkod
ze1i
zm
ęczeniowyc
h
Wyznaczanie
trwał
ości
przek ładni
zębatej
.
Trwało
ść
eksploatacyjna
w kilometrach
przebieg u
samochod
u
Obliczeniowy
w
s
półczynnik
bezpiecze1istwa
.
Obci,1żalno
ść
Obci
,1żenia
przekł
a
dni
38
39
41
03.
obciążenia
Metoda wyznaczania
trwałości przekładni zę batej
na podstaw ie
równoważnego
.
r
ów
n
oważ
n
ego
równowa
ż
nej
03.1.
03.2.
Rozd
z
iał
Wyznaczanie
liczbie
cyk
li
Wyznaczanie
04.
momen
tu
przy
za
ł
ożo
n
ej
r
ów
noważn
ej
42
liczby
cykli
przy
za
ł
ożo
n
y
m
mom
encie
46
rów n
oważ
nym
Wyznaczanie
trwałości zmęczeniowej
w
ujęciu
probabilistycznym
.
50
50
Bibliogra fia
.
.
Część
E.
Wytrzymałość przekładni
napędowym
walcowych w
układzie
wg ISO
.
i
jed nostki
53
55
64
64
66
66
Oznaczenia,
R
ozd zia
ł
ok
reś l
e
n
ia
E
1.
Ogólne wytyczne
.
.
E
1.1.
El.2.
El.3.
E
l.3. 1.
E
l.3.2.
E
l
.4.
El.
5.
R
ozdzia
ł
Wprowadzenie .
.
Uproszczenia w
stosunku
do
norm
y
podstawowej ISO
6336
.
Metodyka
o
blicza ni
a
wytrzymało
śc
i
przek ładni
samochodow ych
Metodyka
oblicza
nia
wytrzymało
ś
ci
bok u
zęb
a
na pitting
Metod
yka oblicza
nia
wytrzymało
śc
i
podstawy
zęba
.
Zakres
zastosowa
nia
.
Dane
wej
śc
i
owe
do
oblicze
ii
E2.
Podstawowe równania
.
Wytrzy mał
ość
67
69
72
74
75
75
75
77
.
E2
.
I.
E2.1.
I.
E2
.1
.2.
E2.
l.3.
E2.2.
na
pitting
Obliczeniowe
n
apn,że
ni
c
stykowe
Dopuszczalne
n
ap
ręże ni
e
styk
owe
i
gra
niczna
wy
trz
y
mał
ość
bok u
zę ba
na
pitting
.
.
.
.
.
.
.
Sprawdzanie
wytrzymało
ści
boku
zęba
na pitting
.
Wytr
zy
mał
ość
podstawy
zr;
ba .
boku
zęba
79
80
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin