Fajerbol.pdf

(4985 KB) Pobierz
FAJERBOL
Staromodna gra fabularna
Tekst:
Łukasz Kołodziej
Ilustracje:
www.games-icons.net
www.oldbookillustrations.com
Licencja:
Creative Commons: Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Wersja:
v2.5, grudzień 2017
ISBN 978-83-949935-0-4
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Tematyka
Uczestnicy
Rekwizyty
Postacie
Tworzenie
Cechy
Rasa
Klasa
Misja
Charakterystyka
Rozgrywka
Rozpoczęcie
Kolejność
Tura
Akcja
Konsekwencje
Reakcje
Testy
Talenty
Wyzwania
Śmierć
Nagrody
Bezpieczna przystań
Potwory
Różnorodność
Karta postaci
4
4
4
4
5
5
5
5
6
9
9
10
10
10
10
10
10
11
11
11
11
11
12
12
14
14
20
WPROWADZENIE
Tematyka
Fajerbol to gra pozwalająca uczestnikom na pokierowanie losami
poszukiwaczy przygód przemierzających fantastyczne krainy
i walczących z potworami, by wykonać niebezpieczne misje.
Uczestnicy
Gra przeznaczona jest dla dwóch do sześciu osób. Jedna z nich
pełni funkcję narratora, a pozostałe graczy.
Zadaniem graczy jest stworzenie postaci i wykorzystanie ich moż-
liwości, by zrealizować podjętą misję.
Zadaniem narratora jest wybranie potworów i wykorzystanie ich
możliwości, by uczynić misję niebezpieczną i ekscytującą.
Rekwizyty
Oprócz niniejszej instrukcji, do gry potrzebne są kości sześcienne,
papier i ołówki.
4
POSTACIE
Tworzenie
Na początku gry każdy gracz sześciokrotnie rzuca kością aby
stworzyć dla siebie postać.
Cechy
Pierwsze cztery wyniki określają atrybuty postaci: siłę, zwinność,
inteligencję i charyzmę. Dwa następne jej zdrowie oraz manę.
Rasa
Zależy od najniższego atrybutu postaci (w przypadku remisu de-
cyduje gracz). Zapewnia jeden talent i możliwość odblokowania
dwóch kolejnych.
Krasnolud
Najniższy atrybut
Talent
Ukryte talenty
Zwinność
Utrzymuję się na nogach
Wznoszę toast
Walę młotem
Elf
Najniższy atrybut
Talent
Ukryte talenty
Siła
Znikam w zaroślach
Wspinam się na drzewo
Strzelam z łuku
Niziołek
Najniższy atrybut
Talent
Ukryte talenty
Inteligencja
Zadaję zagadkę
Wypuszczam chmurę fajkowego dymu
Strzelam z procy
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin