DTR-2008_SPA-5_wersja_01.pdf

(1071 KB) Pobierz
DOKUMENTACJA TECHNICZNO-RUCHOWA
B
SAMOCZYNNA SYGNALIZACJA
PRZEJAZDOWA SPA-5
wersja 01
DTR-2008/SPA-5
wersja 01
Ilość
stron: 58
Strona:
1
SAMOCZYNNA SYGNALIZACJA
PRZEJAZDOWA
SPA-5
wersja 01
6 marzec 2008
©
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody Bombardier Transportation (ZWUS) Polska zabronione
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
B
DTR-2008/SPA-5 wersja 01
Korekta:
0
Strona 2
SPIS TREŚCI
1. HISTORIA DOKUMENTU
2. DEFINICJE I SKRÓTY
3. PODSTAWOWE DANE
3.1.Charakterystyka produktu
3.2.Przeznaczenie systemu
3.3.Zakres stosowania
4. OPIS TECHNICZNY
4.1.Dane techniczne
4.2.Budowa i konfiguracja
4.2.1
4.2.2
4.2.3
4.2.4
4.3.1
4.3.2
4.3.3
4.3.4
4.3.5
4.3.6
4.3.7
4.3.8
Konfiguracja systemu
Budowa szafy kontenerowej ERR-1
Budowa stojaka zasilania
Budowa stojaka sterującego
Struktura systemu
Układy zasilania w systemie SPA-5
Czujniki pociągu
Czujniki koła
Sygnalizatory drogowe
Tarcze ostrzegawcze przejazdowe (TOP)
Napędy rogatkowe
Telewizja przemysłowa
4.3.Działanie systemu
4.4.Warunki pracy
4.5.Odmiany
5. ZASADY BEZPIECZNEGO STOSOWANIA
6. PAKOWANIE, SKŁADOWANIE I TRANSPORT
6.1.Szafa kontenerowa ERR-1
6.2.Urządzenia peryferyjne systemu SPA-5 wersja 01
7. LIKWIDACJA I USUNIĘCIE (UTYLIZACJA)
8. DOKUMENTY I NORMY ZWIĄZANE
9. DANE PRODUCENTA
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
12
14
16
18
3
3
5
5
6
6
7
7
12
39
39
40
42
44
46
48
50
51
52
52
55
56
56
56
56
57
58
B
1.
DTR-2008/SPA-5 wersja 01
Korekta:
0
Strona 3
HISTORIA DOKUMENTU
KOREKTA
0
DATA
AUTOR
POWÓD I ZAKRES KOREKTY
Utworzenie dokumentu
KARTA
ZMIAN
E063/2008
2008.03.06 Jan Baran
2.
DEFINICJE I SKRÓTY
ssp
samoczynna sygnalizacja przejazdowa,
zestaw urządzeń umożliwiający samoczynne (bez udziału
człowieka) ostrzeganie użytkowników drogi o zbliżających
się pojazdach szynowych
strefa
oddziaływania
ograniczony czujnikami obszar, dla którego, na podstawie
bilansu osi (czujniki koła) lub bilansu pociągów (czujniki
pociągu), wyznaczany jest status (strefa zajęta, wolna, poza
kontrolą)
stan ssp, w którym urządzenia ostrzegawcze na przejeździe
są aktywne i zezwalają użytkownikowi drogi na przejazd
przez tory
stan oczekiwania
ssp
stan ostrzegania
ssp
stan bezpieczny
ssp
prędkość
bezpieczna
usterka krytyczna
ssp
stan ssp, w którym urządzenia ostrzegawcze na przejeździe
są aktywne i zabraniają użytkownikowi drogi przejazdu
przez tory
stan ssp, w którym ruch pojazdów szynowych ograniczony
jest do prędkości bezpiecznej; wyjście ze stanu
bezpiecznego możliwe jest wyłącznie po restarcie systemu.
prędkość gwarantująca zatrzymanie pojazdu szynowego
w przypadku zaistnienia na przejeździe przeszkody (na PKP
przyjęto obligatoryjnie 20km/h)
usterka powodująca utratę wiarygodności systemu, która
wymusza przejście systemu do stanu bezpiecznego, np.
brak komunikacji pomiędzy sterownikami PLC, brak
zasilania sterownika, błąd programowy, itp.
tarcza ostrzegawcza przejazdowa
urządzenie zdalnej kontroli,
urządzenie zainstalowane zwykle w pomieszczeniu
dyżurnego ruchu, służące do zdalnej kontroli działania
urządzeń ssp, do rejestracji zdarzeń i awarii urządzeń ssp
oraz do wskazywania bieżącego stanu urządzeń ssp
TOP
uzk
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
B
ulk
DTR-2008/SPA-5 wersja 01
Korekta:
0
Strona 4
urządzenie lokalnej kontroli ssp,
urządzenie diagnostyczne przenośne lub zainstalowane
w kontenerze przejazdu, służące do kontroli poprawności
pracy urządzeń ssp oraz do wskazywania bieżącego stanu
urządzeń ssp
RS-485
srk
sterownik PLC
[xx]
system transmisji danych (dwa przewody) wykorzystywany
w transmisji pomiędzy ssp a uzk
System sterowania ruchem kolejowym
(Programmable Logic Controller) urządzenie
mikroprocesorowe cyklicznie wykonujące wgrany program
w nawiasach kwadratowych umieszczono numery norm
i dokumentów wymienionych w punkcie 8
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
B
3.
3.1.
DTR-2008/SPA-5 wersja 01
Korekta:
0
Strona 5
PODSTAWOWE DANE
Charakterystyka produktu
System samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) typu SPA-5 wersja 01
przeznaczony jest do zapewnienia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu linii kolejowej
z drogą kołową w jednym poziomie. System charakteryzuje się dużą
elastycznością w dopasowaniu do konkretnej sytuacji terenowej i wymagań
zamawiającego. Konfiguracja systemu wykonywana jest przez producenta
na podstawie projektu przejazdu i wymagań użytkownika.
a)
ERR-1 [1] - szafa kontenerowa układów sterowania i zasilania dla SPA-5
dostępna w dwóch wersjach obudowy:
- ERR-10 w obudowie EST-6022,
- ERR-11 w obudowie EST-6107 (zawierającej dodatkowe
pomieszczenie z osobnym wejściem dla elementów
wyposażenia przejazdu),
b) EOC-1 [2]
c) EOC-3 [3]
d) ELS-95 [4]
e) EHZ-7 [5]
f)
EEG-1 [6]
g) EEG-3 [7]
h) ESD-3 [8]
i)
j)
l)
ESD-8 [9]
EHZ-5 [10]
EZE-2 [12]
- czujnik pociągu,
- czujnik pociągu,
- czujnik koła,
- sygnalizator drogowy,
- elektryczny napęd rogatkowy,
- elektryczny napęd rogatkowy,
- drąg rogatki,
- drąg rogatki,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
- rejestrator zdarzeń,
kontenerowej ERR-1,
instalowany
opcjonalnie
w
k) EDJ-43 [11] - przekaźnikowy interfejs pomiędzy SPA-5 i systemem srk stacji,
m) EZG-17 [13] - urządzenie lokalnej kontroli (diagnostyka systemu w szafie
kontenerowej),
n) ERP-7 [14]
o) ERP-6 [15]
- urządzenie zdalnej kontroli (diagnostyka
w pomieszczeniu dyżurnego ruchu),
do
8
- urządzenie zdalnej kontroli (diagnostyka do 8 ssp
w pomieszczeniu dyżurnego ruchu). Zastosowanie urządzenia
ERP-6 jest możliwe wyłącznie po uzgodnieniu z BT ZWUS.
System SPA-5 wersja 01, zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług, zalicza
się do grupy 31.62.11-30.13.
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
szafie
ssp
W skład systemu SPA-5 wersja 01, w zależności od aplikacji, mogą wchodzić
następujące urządzenia:
Zgłoś jeśli naruszono regulamin